جزییات دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح؛ دو حرکت که باعث گرفتن مدال شد

جزییات دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح؛ دو حرکت که باعث گرفتن مدال شد
در اتفاقی جنجالی، مدال طلای صادق بیت سیاح در مسابقات پرتاب نیزه پارالمپیک پاریس پس گرفته شد. این تصمیم عجیب و غیرمنتظره، با اعتراض شدید تیم پارادوومیدانی ایران همراه شده است.
کد خبر: ۳۳۲۹۶
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱

مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران به دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح پس از کسب مدال طلا در بازی‌های پارالمپیک پاریس اعتراض کردند.

 در جریان رقابت پرتاب نیزه کلاس F۱۱ در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴، صادق بیت سیاح ملی‌پوش ایران با رکورد ۴۷.۶۴ متر ضمن شکستن رکورد پارالمپیک، به مدال طلا دست یافت.

پس از این مدال‌آوری، مسئولان برگزاری بازی‌ها بیت سیاح را دیسکالیفه کردند و مدال طلا به نماینده هند رسید.

به دنبال این اتفاق، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران اعتراض خود را نسبت به این موضوع به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند و منتظر تصمیم نهایی هستند.

دلایل دیسکالیفه شدن صادق بیت‌سیاح از زبان سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴

ادای احترام به پرچمی به جز پرچم رسمی (پرچم عزای سیدالشهدا) از او پس گرفته شده است. 

بیت سیاح در جریان مسابقه دو کارت زرد گرفته که منجر به دیسکالیفه شدن او شده است.

کارت زرد اول به دلیل خوشحالی غیرورزشی و نشون دادن علامت سر بریدن
کارت زرد دوم به دلیل خوشحالی با پرچم غیر رسمی و سیاسی

به دنبال این اتفاق، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران اعتراض خود را نسبت به این موضوع به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند و منتظر تصمیم نهایی هستند.

جزییات دیسکالیفه شدن صادق بیت سیاح؛ دو حرکت که باعث گرفتن مدال شد

اعتراض کاروان ایران رد شد/ طلا و رکورد بیت‌سیاح سوخت

 در جریان رقابت پرتاب نیزه کلاس F۱۱ بازی‌های پارالمپیک پاریس، صادق بیت‌سیاح، ملی‌پوش ایران، با رکورد ۴۷.۶۴ متر ضمن شکستن رکورد پارالمپیک به مدال طلا دست یافت، اما پس از این مدال‌آوری، مسئولان برگزاری بازی‌ها بیت‌سیاح را دیسکالیفه کردند و مدال طلا به نماینده هند رسید.

پس از کسب مدال طلای پرتاب نیزه از سوی صادق بیت‌سیاح در پارالمپیک پاریس، مسئولان برگزاری بازی‌ها این ورزشکار را دیسکالیفه کردند؛ اتفاقی که با اعتراض مسئولا کاروان ایران همراه شد و به دنبال این اتفاق، مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران اعتراض خود را نسبت به این موضوع به کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کردند.

در نهایت کمیته برگزاری بازی‌ها اعتراض مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران را رد کرد تا دست صادق بیت‌سیاح از کسب مدال طلا در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ کوتاه بماند.

تشریح دلایل پس گرفتن مدال طلای «صادق بیت‌سیاح»

«هادی‌زاده» سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی:

بیت‌سیاح یک خوشحالی انجام داد که سرداور آن را به حرکت غیر ورزشی (سر بریدن) تعبیر کردند و یک کارت زرد دادند، درحالی که به معنای رکوردشکنی بود؛ این حرکت بین ورزشکاران رایج است.

همچنین بیت‌سیاح پرچم حضرت ام‌البنین را به نمایش درآورد که کارت زرد دوم را هم به او نشان دادند که باعث شد دیسکالیفه شود.

توضیحات ما مورد قبول مسئولین واقع نشد ولی با اعتراض ما مراسم اهدای مدال به فردا موکول شد تا در فرصت مناسب اعتراض دیگری کنیم.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون