چگونه با سیب خوردن می‌توانیم لاغر شویم؟

چگونه با سیب خوردن می‌توانیم لاغر شویم؟
قطعا همه می‌دانید که سیب خواص زیادی دارد. عبارت «خوردن یک سیب در روز شما را از دکتر‌ها بی‌نیاز می‌کند» که در اکثر کشور‌ها رایج است، نشان از اهمیت خوردن روزانه سیب دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خوردن سیب خواص سیب در کاهش وزن است.
کد خبر: ۳۲۹۱۸
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰

قطعا همه می‌دانید که سیب خواص زیادی دارد. عبارت «خوردن یک سیب در روز شما را از دکتر‌ها بی‌نیاز می‌کند» که در اکثر کشور‌ها رایج است، نشان از اهمیت خوردن روزانه سیب دارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خوردن سیب خواص سیب در کاهش وزن است. 

آیا سیب لاغر می‌کند؛ کاربرد سیب در کاهش وزن چیست؟

پیش از هر چیز باید بگوییم که سیب یک میان‌وعده نسبتا کامل محسوب می‌شود. خوردن سیب معده را تا حدی پر می‌کند که تا چند ساعت بعدی احساس سیری کرده و نیازی به خوردن غذا نخواهید داشت. خوردن سیب‌های شیرین به خاطر قندی که دارند، تمایل به خوردن شیرینی‌جات را نیز در انسان کاهش می‌دهد.

از آن‌جا که حدودا ۸۵ درصد سیب را آب تشکیل می‌دهد، منبع خوبی برای تامین آب بدن محسوب می‌شود. خوردن آب زیاد به لاغری کمک بسیاری می‌کند. هنگامی که رطوبت کافی به ماهیچه‌ها برسد، چربی‌های اضافه راحت‌تر آب می‌شوند. در ضمن کالری آب صفر است و جزو معدود خوراکی‌هایی محسوب می‌شود که با خیال راحت از بابت کالری خورده می‌شوند.

یکی دیگر از مواد مغذی تشکیل‌دهنده سیب فیبر است. اگر در روز یک سیب بخورید، ۱۱ الی ۱۶ درصد از فیبر روزانه مورد نیازتان تامین می‌شود. ۱۶ درصد مربوط به خانم‌ها و ۱۱ درصد نیز متعلق به آقایان است. یکی از وظایف فیبر کمک به هضم غذا و پاکسازی دستگاه گوارش و روده‌هاست؛ بنابراین فیبر سیب نیز یکی دیگر از عوامل کاهش وزن محسوب می‌شود.

چگونه با سیب خوردن می‌توانیم لاغر شویم؟

خواص سیب؛ خوردن سیب دوست‌داشتنی چه مزایایی دارد؟

سیب در بین سایر میوه‌ها از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است. میزان فیبر، آنتی‌اکسیدان و ویتامین سی موجود در سیب به طور محسوسی از بسیاری میوه‌ها بیشتر است. از مهم‌ترین خواص سیب علاوه بر کمک به لاغری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 تقویت سیستم ایمنی بدن
 درمان دیابت
 تصفیه کبد
 پیشگیری از آلزایمر
 کاهش کلسترول بد خون
 پیشگیری از آسم
 بهبود سلامت چشم
 پیشگیری از سرطان
 پیشگیری از بیماری‌های قلبی
 بهبود سلامت استخوان

این نکته را به یاد داشته باشید که سیب‌های رنگی با وجود اینکه همگی برای سلامت بدن مفید هستند، هر کدام با توجه به رنگشان خاصیت ویژه‌ای دارند. سیب قرمز بیشتر برای کم‌خونی و مشکلات مربوط به رحم مناسب است. در حالی که سیب‌های زرد و سبز بیشتر در کنترل بیماری‌های کلیه، کبد، کیسه صفرا و کنترل فشار خون کاربرد دارند. از طرفی طعم سیب در طبعش دخیل است. سیب‌های شیرین طبع گرم و نسبتا‌تر دارند و طبع سیب‌های ترش سرد است.

بهترین زمان خوردن سیب برای لاغری؛ آیا سیب را باید ناشتا خورد؟

احتمالا شنیده‌اید که خوردن سیب در هنگام صبح مزایای زیادی دارد. خوردن سیب ناشتا، یعنی با معده خالی، نه‌تن‌ها باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود، بلکه سبب جذب زودتر و بیشتر ویتامین سی موجود در بدن شود. از طرفی خوردن سیب ناشتا به سفید شدن دندان‌ها هم کمک می‌کند. اگر مشکل تپش قلب دارید، یکی از بهترین راهکار‌ها خوردن سیب ناشتاست. چون ریتم و تپش قلب را منظم می‌کند.

خوردن سیب بعد از ورزش؛ بعد از تمرین سیب بخورم یا نه؟

معمولا بعد از ورزش عضلات دچار گرفتگی و درد می‌شوند. سیب به دلیل وجود مواد معدنی مثل منیزیم، منگنز، پتاسیم و سدیم و همینطور ویتامین‌هایی مثل K، B۱، B۲، B۶، E و A گرفتگی و درد مفاصل را آرام می‌کند. به همین دلیل خوردن سیب بعد از تمرین ورزشی به بهبود حالتان کمک زیادی می‌کند. از طرفی ماده‌ای به نام «کورستین» در سیب وجود دارد که در بدن باعث بهبود استقامت می‌شود. به همین دلیل خوردن سیب قبل از تمرین ورزشی نیز عملکرد شما را بهینه‌تر می‌کند.

رژیم ۷ روزه سیب؛ رژیمی بر مبنای سیب!

از آن‌جا که سیب فواید زیادی برای لاغری دارد، رژیم‌های غذایی متعددی با در بر گرفتن سیب به عنوان وعده اصلی در گوشه و کنار اینترنت وجود دارد یا متخصصان آن را توصیه می‌کنند. رژیم لاغری ۵ روزه سیب و رژیم ۷ روزه سیب از همین نوع رژیم‌ها هستند. در رژیم ۷ روزه سیب هر روز به فرآیند خاصی اختصاص دارد.

دو روز اول روز‌های آماده‌سازی بدن به شمار می‌آیند. در این دو روز خوراکی‌هایی مثل شکر، سیب‌زمینی، سویا و قهوه را حذف کنید. از نوشیدنی‌های الکلی اجتناب کنید و مواد غذایی دارای کربوهیدرات نخورید. در عوض تا می‌توانید سالاد و سبزیجات پخته بخورید و آب بنوشید. غذا‌های حاوی پروتئین‌های بدون چربی نیز باید در برنامه غذایی شما جای بگیرند. نوشیدن آب‌میوه‌های طبیعی نیز در رژیم ۷ روزه سیب مجاز است. می‌توانید در این دو روز مقدار بسیار کمی برنج هم میل کنید.

در ادامه و در روز‌های سوم تا پنجم وارد مرحله‌ای می‌شوید که فقط باید سیب بخورید. این سه روز جزو مرحله کاهش وزن محسوب می‌شود. نوشیدن آب و چای گیاهی نیز به هیچ عنوان نباید فراموش شود.

در روز‌های ششم و هفتم که برای بازگشت به رژیم است، باید آب‌میوه و آب زیاد بنوشید و در وعده ناهار غذا‌های بسیار سبک مثل سوپ و سبزیجات پخته بخورید.

یادتان باشد که رژیم ۷ روزه سیب به خاطر کالری بسیار کمی که به بدن می‌رساند، ممکن است باعث ضعف، خواب‌آلودگی، خستگی و عصبی شدن شما بشود؛ بنابراین در روز‌های رژیم باید به خوبی استراحت کنید و تحرک زیادی نداشته باشید. هرچند می‌توانید پیاده‌روی سبک انجام دهید.

آیا می‌توان سیب را به شکل آب‌میوه مصرف کرد؟ سیب یا آب سیب؛ مسئله این است!

به طور کلی میوه‌ها همیشه منفعت بیشتری نسبت به آب‌میوه‌ها دارند. سیب نیز از این قاعده مستثنی نیست. مواد مغذی موجود در پوست سیب از جمله فیبر فواید زیادی برای بدن دارد. معمولا برای به دست آمدن آب سیب پوست میوه گرفته می‌شود. از طرفی وقتی سیب در آب‌میوه‌گیری انداخته می‌شود در فرآیند آب‌گیری برخی از مواد مغذی و آنریم‌هایش از بین می‌روند. به همین دلیل خوردن سیب بهتر از نوشیدن آب‌میوه است؛ اما اگر به دلایلی مثل ضعف معده نمی‌توانید سیب بخورید، حتما آب سیب را جایگزینش کنید.

سرکه سیب برای لاغری؛ این سرکه شیرین‌تر از قند است!

سرکه سیب خواص متعددی دارد که لاغری و کاهش وزن یکی از آنهاست. خوردن سرکه سیب باعث کنترل دیابت می‌شود؛ سندروم تخم‌دان پلی‌کیستیک را بهبود می‌بخشد و باکتری‌ها و قارچ‌های مضر را از بین می‌برد. سرکه سیب از تخمیر سیب به دست می‌آید. اسیدی به نام اسید استیک در سیب وجود دارد که از تبدیل قند موجود در میوه یعنی فروکتوز ایجاد می‌شود. اسید استیک خاصیت چربی‌سوزی دارد.

از طرفی سرکه سیب عاری از هرگونه کربوهیدرات است و کالری موجود در هر قاشق غذاخوری از سرکه سیب نیز ۳ است. تمامی دلایل مذکور باعث می‌شوند که مصرف سرکه سیب باعث کاهش وزن شود. هرچند باید به یاد داشته باشید که طبع سرکه سیب سرد و خشک است؛ بنابراین زیاده‌روی در مصرفش، به خصوص در افرادی که طبع گرم دارند، باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

رژیم سیب بگیرم یا نه؟ 

در این مطلب درباره خواص سیب در کاهش وزن صحبت کردیم. سیب علاوه بر مزایای متعدد مثل پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های قلبی، بهبود سلامت پوست، بهبود سلامت استخوان و ... باعث چربی‌سوزی، کاهش وزن و لاغری نیز می‌شود. فیبر و آب موجود در سیب باعث می‌شوند که بدن تا ساعت‌ها نیاز به خوردن مواد غذایی نداشته باشد و کالری دریافتی‌اش کاهش یابد. خوردن یک عدد سیب در وعده صبحانه نیز تاثیراتش را از هر نظر چند برابر می‌کند.

برخی افراد به خاطر خواص سیب به رژیم‌هایی مثل رژیم سیب ۵ روزه، ۷ روزه و یک ماهه روی می‌آورند. رژیم سیب برای پاکسازی بدن و کاهش وزن بسیار مفید است، اما باعث ضعف، خستگی و کاهش قند خون می‌شود؛ بنابراین در روز‌های رژیم باید خوب استراحت کنید و نوشیدن آب زیاد را نیز از یاد نبرید. سرکه سیب یکی دیگر از محصولات سیب است که از تخمیر آن به دست می‌آید و تاثیر زیادی در چربی‌سوزی دارد. طبع سرکه سیب سرد و خشک است؛ بنابراین نباید در مصرفش زیاده‌روی کنید.

رژیم‌های بسیار مختلفی در سایت‌ها پیشنهاد می‌شوند که رژیم چند روزه سیب نمونه‌ای از همین رژیم‌ها به شمار می‌آیند. اما اشراف بر تمامی مزایا و معایب رژیم‌ها به هیچ وجه کار آسانی نیست. هر بدنی با توجه به شرایط، ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف خود را دارد. از طرفی طبع افراد هم تاثیر زیادی در انتخاب مواد غذایی دارد. در ضمن اگر قصد لاغری دارید، ورزش را نیز باید در کنار رژیم غذایی مناسب جای دهید تا به نتیجه صحیح برسید. همه موارد مذکور باعث می‌شود اغلب افرادی که تصمیم به رژیم لاغری دارند، سردرگم شوند و نیاز به یک یا چند کارشناس و متخصص داشته باشند.

سوالات متداول

خواص سیب چیست؟

سیب یکی از محبوب‌ترین و مفیدترین میوه‌های دنیاست. از خواص متعدد سیب می‌توان به لاغری و کاهش وزن، سفید کردن دندان‌ها، حفظ سلامت قلب، بهبود سلامت استخوان‌ها، پیشگیری از آلزایمر و بیماری‌های تنفسی اشاره کرد.

آیا سیب در کاهش وزن تاثیر دارد؟

تاثیر سیب در کاهش وزن غیر قابل انکار است. سیب فیبر فراوانی دارد که باعث هضم بهتر غذاها، بهبود سیستم گوارش و لاغری می‌شود. از طرفی حدود ۸۵ درصد سیب را آب تشکیل می‌دهد. آب یک نوشیدنی بدون کالری است که نوشیدن آن به کاهش وزن کمک می‌کند. خوردن سیب ناشتا به تاثیر سیب بر روی چربی‌سوزی کمک بیشتری می‌کند.

۱۲ کیلو کاهش وزن در ۳ ماه    

 زیر نظر متخصص
 برنامه تمرین اختصاصی
 رژیم غذایی منعطف و آسان

آیا رژیم سیب رژیم مناسبی است؟

رژیم‌هایی با نام رژیم سیب ۵ روزه، ۷ روزه و یک ماهه در اینترنت وجود دارند. رژیم سیب به لاغری و همینطور پاکسازی روده کمک می‌کند؛ اما پایبندی به این رژیم حتما باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. چون ممکن است عوارضی برای فرد داشته باشد. در ضمن رژیم سیب به دلیل کم کالری بودن باعث خستگی و ضعف می‌شود.

منبع: فیت کلاب

tags # سیب
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون