آرتا قلعه‌باغی کیست و چرا معروف شد؟

آرتا قلعه‌باغی کیست و چرا معروف شد؟
اسامی نفرات برتر کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی پنجگانه اعلام شد. «آرتا قلعه‌باغی» برگزیده رتبه ۶ کنکور سراسری گروه تجربی تنها گیلانی است که با تلاش و پشتکار فراوان نامش را در لیست برترین‌های تک رقمی کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ جای داده است.
کد خبر: ۳۲۶۶۶
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

اسامی رتبه‌های برتر تک رقمی کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام شد.  نفرات برتر کنکور تجربی سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:  ۱- صبا معصوم‌نیا ۲- پرهام راسخ ۳- سجاد لطفی ۴ - امیرمحمد درستی ۵- احسان نعیمی خواه ۶-آرتا قلعه باغی ۷ علی خلیلی تیرتاشی ۸- علی نجفی ۹- محمدامین دولت آبادی  ۱۰- محمدنیما مهربانی

«آرتا قلعه‌باغی» رتبه ششم گروه تجربی را بیشتر بشناسید

آرتا قلعه‌باغی

«آرتا قلعه‌باغی» متولد ۸۴ برگزیده رتبه ۶ کنکور سراسری گروه تجربی تنها گیلانی است که با تلاش و پشتکار فراوان نامش را در لیست برترین‌های تک رقمی کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ جای داده است. آرتا قلعه باغی دانش آموز دبیرستان استعداد‌های درخشان میرزاکوچک ناحیه یک رشت مدرسه‌ای که با نام سمپاد و تیزهوشان هم مشهور است.

آرتا در گفتگویی با روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان، با اشاره به میزان مطالعه خود در موفقیت کنکور سراسری گفت: به صورت متوسط روزی ۱۰ ساعت خوب درس می‌خواندم و لذت می‌بردم و این کار را از سال دوم متوسطه شروع کردم.

رتبه ۶ کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی از رشت در پاسخ به اینکه مایل است در چه رشته‌ای ادامه تحصیل دهد، گفت: هدفم ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

بیشتر بخوانید:

علی اکبر قناد یزدی؛ نفر اول کنکور انسانی ۱۴۰۳ کیست و در کدام مدرسه درس می‌خواند؟

برگزیده رتبه ۶ کنکور سراسری تجربی، نقش خانواده را در رسیدن به این موفقیت کم نظیر توصیف می‌کند و می‌گوید: ایجاد فضای آرام، قوت قلب بودن، تشویق‌های دلسوزانه و آگاهی و بینش بالا تنها بخشی از محبت‌های خانواده ام بوده که چراغ راه من برای موفقیت است.

آرتا قلعه باغی یکی از مشوق‌های خود را پدرش دکتر بابک قلعه باغی (متخصص بیماری‌های کودکان و فوق تخصص آلرژی و ایمنی شناسی بالینی) و همچنین مادرش دکتر بنفشه قویدل پارسا (متخصص بیماری‌های داخلی و فوق تخصص بیماری‌های روماتولوژی) برشمرد و تصریح کرد: پدر و مادرم دو بال موفقیتم برای رسیدن به هدفم بودند و با راهنمایی و روحیه دادن بسیار به من کمک کردند.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی امیرحسین سلیمانی تازه کندی رتبه اول کنکور ریاضی و فنی؛ او ساکن کدام شهر است و چقدر درس خواند؟

آرتا که از رتبه‌های برتر کنکور درس گرفته، می‌افزاید: برای موفقیت و کسب رتبه نخست در کنکور با پرهام مصطفوی رتبه یک تجربی سال پیش، ابوالحسنی رتبه یک ۱۴۰۰ و مهدی واحدی رتبه ۱۱ منطقه دو سال ۱۳۹۹ که از رشت بودند نیز کمک و راهنمایی گرفتم.

بیشتر بخوانید:

(عکس) دختری از بندرعباس رتبه یک کنکور شد؛ صبا معصوم نیا رتبه یک تجربی کیست؟

به گزارش فرهیختگان، بررسی نوع مدارس در ۳ گروه اصلی آزمایشی کنکور امسال هم نشان می‌دهد که باز دست برتر با دانش‌آموزانی بوده که در مدارس سمپاد و تیزهوشان درس خوانده‌اند به‌طوری‌که ۷۳ درصد از برترین‌های این سه گروه را سمپادی‌ها تشکیل داده‌اند. جالب اینجاست که در گروه علوم تجربی حتی یک نفر هم از مدارس غیرسمپادی‌ها وجود ندارد! در تمام این سال‌ها بحث کیفیت پایین آموزش در مدارس دولتی و سهم اندک آنها در میان برترین‌های کنکور همیشه مورد نقد بوده است، اتفاقی که امسال هم با در نظر گرفتن سهم ۷ درصدی از بین ۳۰ نفر برتر نشان می‌دهد که واقعا این مدارس نتوانسته‌اند، آن‌طور که انتظار می‌رود سهم قابل توجهی را در کنکور داشته باشند.

tags # کنکور
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون