بیوگرافی زهرا رحیمی دختر ۱۵ ساله ایرانی و تکواندوکار پارالمپیک؛ از روز‌های سخت تا گرفتن مدال از دست جکی چان

بیوگرافی زهرا رحیمی دختر ۱۵ ساله ایرانی و تکواندوکار پارالمپیک؛ از روز‌های سخت تا گرفتن مدال از دست جکی چان
«زهرا رحیمی» دختر ۱۵ ساله پاراتکواندو ایران، موفق شد نخستین مدال کاروان پارالمپیک ایران را در رقابت‌های پاریس ۲۰۲۴ کسب کند. بیوگرافی زهرا رحیمی را در ادامه بخوانید
News ID: ۳۲۴۴۲
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷

زی‌سان: زهرا رحیمی دختر ۱۵ ساله ایرانی توانست در وزن منفی ۵۲ کیلوگرم تکواندو مسابقات پارالمپیک پاریس با شکست رقبای خود به فینال این مسابقات راه یابد. او در مراحل مقدماتی، یک چهارم و نیمه نهایی توانسته بود به ترتیب حریفانی از چین، برزیل و گرجستان را شکست دهد. رحیمی، اما در دیدار پایانی با نتیجه ۵-۲ مغلوب رقیب خود از کشور مغولستان شد و به مدال نقره بسنده کرد.

کاروان پارالمپیک ایران هم چند روز پیش با حضور در این رقابت‌ها حضور خود را در این مسابقات قطعی کرد تا امروز شاهد نخستین مدال در این مسابقات ازسوی زهرا رحیمی، پاراتکواندوکار و نماینده ایران باشیم. 

مدال نقره زهرا رحیمی را جکی چان، بازیگر سرشناس سینمای جهان به ورزشکار ایرانی اعطا کرد.

زهرا رحیمی که برای نخستین بار در این بازی‌ها حضور دارد موفق شد نخستین کاروان ورزش ایران در پارالمپیک پاریس را کسب نماید.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در حساب توییتری خود به موفقیت رحیمی واکنش نشان داد و با انتشار پیامی به این ورزشکار تبریک گفت. پزشکیان در پیام تبریک خود نوشت: «دخترم زهرا خانم، کسب مدال نقره در اولین تجربه حضورت در پارالمپیک به عنوان جوان‌ترین عضو کاروان کشورمان باعث افتخار است. هنوز اول راه است، تو راه موفقیت را یاد گرفتی، همینطور ادامه بده. شاد و پیروز باشی.»

زهرا رحیمی کیست؟

زهرا رحیمی ۱۵ سال سن دارد و در رشته پاراتکواندو نماینده ایران در پارالمپیک است.

او با علاقه و پشتکار تاکنون توانسته پله‌های موفقیت و پیشرفت در تکواندو را یکی پس از دیگری بپیماید و امروز به یکی از شانس‌های بزرگ مدال‌آوری در پارالمپیک برای ایران بدل شود.

مدال طلای قهرمانی آسیا توسط زهرا رحیمی

زهرا رحیمی که جوان‌ترین عضو کاروان پاراالمپیک ایران است تاکنون در مسابقات بین‌المللی هم شرکت کرده و دارای مدال طلای قهرمانی آسیاست.

دختر مدال‌آور ایرانی پس از حواشی درخواست سهمیه رشته پزشکی مبینا نعمت‌زاده، دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفته بود: انتظار ندارم در رشته‌هایی مانند پزشکی به من سهمیه بدهند.

نخستین مدال پارالمپیک ایران را زهرا رحیمی ۱۵ ساله گرفت

زهرا رحیمی، پاراتکواندوکار ایران با ۱۵ سال و ۸ ماه سن، جوان‌ترین عضو کاروان ورزشی ایران است که اکنون با کسب مدال نقره نخستین مدال‌آور کاروان ایران هم شد.

زهرا رحیمی، پاراتکواندوکار زن کاروان پارالمپیک ایران توانست با کسب مدال نقره نخستین حضور ایران روی سکوی پاریس ۲۰۲۴ را رقم بزند.

رحیمی امروز به ترتیب حریفانی را از چین، برزیل و گرجستان را مغلوب کرد و به فینال رسید، اما در این دیدار برابر حریف مغولستانی خود توفیقی نداشت و با نتیجه ۵ بر ۲ باخت.

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون