بهترین زمان مصرف منیزیم کِی است؟ صبح یا شب؟

بهترین زمان مصرف منیزیم کِی است؟ صبح یا شب؟
خیلی از ما مکمل منیزیم می‌خوریم و زمان مناسبش را نمی‌دانیم. بهترین زمان مصرف منیزیم به این بستگی دارد که آن‌را برای اضطراب، یبوست، خواب یا چه مسئله دیگری مصرف می‌کنید.
کد خبر: ۳۲۲۲
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

بهترین زمان مصرف منیزیم به عوامل مختلفی بستگی دارد. پزشکان پس از بررسی‌های مختلف به نتایج قابل توجهی در این مورد رسیده‌اند که در این مطلب آن‌ها را با شما در میان می‌گذاریم.

منیزیم چیست؟

به گزارش زی‌سان، منیزیم یک ماده معدنی فوق‌العاده ضروری است که به بدن ما کمک می‌کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد. این ماده همچنین به عملکرد اعصاب و ماهیچه‌ها در اوج عملکردشان کمک می‌کند.

همچنین منیزیم برای تولید انرژی، متابولیسم گلوکز و نحوه سنتز DNA در بدن ما اهمیت دارد. این ماده همچنین از سلامت نورون‌ها، سلامت استخوان‌ها و سلامت قلب حمایت می‌کند.

بسیاری از مردم که فکر می‌کنند مواد مغذی کافی را از طریق غذا دریافت نمی‌کنند، تصمیم می‌گیرند رژیم غذایی خود را با مکمل منیزیم تکمیل کنند.

اگر شما هم یکی از کسانی هستید که فردی هستید که مصرف مکمل‌های منیزیم را بخشی از برنامه روزانه خود کرده اید، برای کسب اطلاعات در مورد منیزیم و بهترین راه برای مصرف مکمل‌های منیزیم به ادامه مطلب مراجعه کنید.

+بیشتر: بهترین زمان مصرف ویتامین B، مولتی ویتامین، ویتامین E و دیگر مکمل‌ها

علائم کمبود منیزیم در بدن چیست؟

علائم اولیه مبنی بر اینکه ممکن است فرد دچار کمبود منیزیم باشد کمی مبهم است: ممکن است از دست دادن اشتها، بی حالی یا احساس ضعف را تجربه کنید. پزشکان می‌گویند: اگر گرفتگی عضلانی یا ضعف عضلانی، بی‌حسی و سوزن سوزن شدن، مشکلات خواب مانند احساس خواب‌آلودگی و علائم خستگی مزمن دارید، ممکن است کمبود منیزیم داشته باشید.

متخصصان می‌گویند افرادی که بیشتر در معرض خطر کمبود واقعی منیزیم هستند، افراد مسن، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، مبتلایان به بیماری‌های گوارشی و افرادی هستند که الکل مصرف می‌کنند.

بهترین زمان مصرف منیزیم چه زمانی است؟ صبح یا شب؟

بهترین زمان مصرف منیزیم چه زمانی است؟

به گفته پزشکان می‌توانید منیزیم را در هر زمانی از روز –ترجیحاً همراه با غذا- مصرف کنید. با این حال نوع مکمل منیزیم نیز رد زمان مصرف آن موثر است.

منیزیم گلیسینات

برخی از افراد برای آرامش از منیزیم گلیسینات استفاده می‌کنند، بنابراین برخی تصمیم می‌گیرند که آن را در شب مصرف کنند تا به خواب بروند. با این‌حال طبق مطالعه‌ای که در “BMC Complementary Medicines and Therapies” منتشر شده است، هیچ مدرکی مبنی بر موثر بودن منیزیم برای بی خوابی وجود ندارد.

سیترات منیزیم

دکتر بلاتنر می‌گوید: «اگر مکمل منیزیم بخرید، به احتمال زیاد سیترات منیزیم است. این مکمل برای بدن بسیار قابل جذب است و اگر فکر می‌کنید به منیزیم بیشتری نسبت به غذا نیاز دارید، گزینه خوبی است.»

اکسید منیزیم

پزشکان معتقدند که این نوع منیزیم توسط برخی افراد برای رفع مشکلات ناشی از دستشویی رفتن به طور منظم استفاده می‌شود. این مکمل می‌تواند برای یبوست بسیار مفید باشد. بسیاری از مواقع افراد این نوع منیزیم را شب‌ها همراه با غذا مصرف می‌کنند، بنابراین وقتی از خواب بیدار می‌شوند، اجابت مزاج منظم تری خواهند داشت.

یک مطالعه بیان می‌کند که اگرچه اکسید منیزیم به نظر می‌رسد یک درمان ایمن و کم هزینه برای یبوست باشد، استفاده از آن باید تحت نظارت پزشک در هنگام درمان علائم سندرم روده تحریک پذیر کنترل شود.

بهترین زمان مصرف منیزیم چه زمانی است؟ صبح یا شب؟

فواید منیزیم چیست؟

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های منیزیم می‌تواند به برخی از فاکتور‌های سلامتی کمک کند. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۴ روی بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که مصرف ۳۰۰ میلی گرم منیزیم به مدت سه ماه به آن‌ها کمک می‌کند قند خون خود را کنترل کنند. طبق یک بررسی دیگر در سال ۲۰۱۸، مصرف مکمل‌های منیزیم احتمالاً می‌تواند برای کاهش تعداد سردرد‌های میگرنی در افرادی که به طور مرتب از آن رنج می‌برند، مفید باشد. مطالعه کوچک دیگری که در سال ۲۰۱۷ انجام شد نشان داد که یک نوع منیزیم - کلرید منیزیم - به کاهش علائم خفیف تا متوسط افسردگی در یک دوره شش هفته‌ای کمک کرد.

دوز منیزیم چقدر باید باشد؟

زنان باید ۳۱۰-۳۲۰ میلی گرم منیزیم در روز و مردان باید ۴۰۰-۴۲۰ میلی گرم دریافت کنند. راه‌های زیادی برای دریافت این ماده مغذی کلیدی از طریق غذا‌هایی که می‌خورید وجود دارد: منیزیم در غلات کامل، آجیل، لوبیا، سبزیجات برگ دار و دانه‌ها یافت می‌شود، مانندِ اسفناج، دانه کدو تنبل، دانه چیا، سیب‌زمینی، تن ماهی، بادام، بادام هندی، بادام زمینی، آووکادو، ماست، بلغور جو دوسر و موز بخورید.

بهترین زمان مصرف منیزیم چه زمانی است؟ صبح یا شب؟

دریافت بیش از مقدار توصیه شده منیزیم از طریق غذا به بدن آسیب می‌رساند. برخی از افراد متوجه می‌شوند که مصرف زیاد منیزیوم باعث علائم گوارشی، از جمله اسهال و حالت تهوع می‌شود؛ بنابراین توصیه این است که از مصرف بیش‌از ۳۵۰ میلی گرم منیزیم در روز تجاوز نکنید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون