ترامپ در مقابل هریس: چه کسی در تازه‌ترین نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشتاز است؟

ترامپ در مقابل هریس: چه کسی در تازه‌ترین نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشتاز است؟
در این گزارش از تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و اینکه محبوبیت کدام نامزد در حال افزایش یا سقوط است، مطلع خواهید شد.
News ID: ۳۲۱۷۵
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶

یورو نیوز: شهروندان ایالات متحده آمریکا در تاریخ پنجم نوامبر (۱۵ آبان ۱۴۰۳)، برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی خود در رقابتی پرتنش و پرمخاطره به پای صندوق‌های رای می‌روند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا پس از هفته‌ها فشار و پس از عملکرد ضعیفش در مناظره با دونالد ترامپ و همچنین بخاطر افزایش نگرانی‌ها در مورد سلامتی وی، در نهایت در اواخر ماه ژوئیه، از نامزدی در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ کناره‌گیری کرد.

در عوض، جو بایدن از معاون خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد و بدین ترتیب زمینه را برای رقابت بین کانالا هریس و دونالد ترامپ فراهم کرد.

«گردهمایی ملی دموکرات‌ها - DNC» که هفته گذشته در شیکاگو برگزار شد، رسماً کامالا هریس را به عنوان نامزد ریاست جمهوری این حزب معرفی کرد و تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا نیز به عنوان یار انتخاباتی وی برای معاونت ریاست جمهوری تایید شد.

این رقابت اکنون یک رقابت تنگاتنگ بین تیم کامالا هریس و تیم والز در مقابل دونالد ترامپ و یار انتخاباتی او یعنی جِی‌دی وَنس است.

سوال اینجا است که چه کسی تا به این جای کار در نظرسنجی‌ها پیشتاز است و پیروز می‌شود؟

بر اساس تازه‌ترین میانگین‌گیری از نظرسنجی‌های انجام شده در سطح ملی آمریکا و همچنین بررسی نتایج نظرسنجی‌های گذشته در مورد محبوبیت بایدن و ترامپ که توسط یورونیوز جمع‌آوری و مورد تحلیل قرار گرفته شده است، روند‌های اخیر نشان دهنده افزایش حمایت از خانم هریس است.

این در حالی است که فقط نزدیک به ۲ ماه تا انتخابات باقی مانده است و تمرکز هر ۲ رقیب انتخاباتی بر تشدید کارزار‌های خود برای جلب حمایت رای‌دهندگان به ویژه در ایالت‌های اصلی و چرخشی است.

از زمان کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری، هریس توانسته جایگاه از دست رفته دموکرات‌ها را جبران کند.

در اوایل ماه اوت بود که کامالا هریس توانست برای نخستین بار در نظرسنجی‌ها از دونالد ترامپ پیشی بگیرد. این تغییر علیرغم پیش‌بینی‌های قبلی برخی از تحلیلگران صورت گرفت که فکر می‌کردند سوءقصد به رئیس‌جمهور سابق در اواسط ژوئیه پیروزی دونالد ترامپ را تقریباً قطعی می‌کند.

موقعیت هریس در نظرسنجی‌ها در پی استقبال هوادارانش از انتخاب تیم والز به عنوان یار انتخاباتی - که در ابتدا انتخابی غیرمنتظره و نسبتاً ناشناخته تلقی می‌شد - تقویت شد.

در همین حال، کمپین ترامپ به دلیل مواضع محافظه‌کارانه افراطی و حامیان تندرویی که دارد و همچنین مطرح کردن ابتکار موسوم به «پروژه ۲۰۲۵» مورد انتقاد قرار گرفته است.

پروژه ۲۰۲۵ یک ابتکار راست افراطی است که برخی از آن به عنوان چالشی مستقیم برای ساختار دولتی موجود در واشنگتن و چالشی برای اصل تفکیک قوا در ساختار دموکراتیک آمریکا یاد می‌کنند.

جی دی ونس نیز پس از حضور‌های عمومی نه چندان چشمگیرش، هدف انتقاد‌ها قرار گرفته است.

پس از آنکه «رابرت اف کِنِدی جونیور»، نامزد مستقل انتخابات روز شنبه ۲۴ اوت از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد و و علناً از دونالد ترامپ حمایت کرد، برخی کارشناسان معتقد بودند که این امر منجر به افزایش حمایت از نامزد جمهوری‌خواه خواهد شد.

با این حال، نظرسنجی‌ها در حال حاضر خلاف این را نشان می‌دهد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون