راه سریع از بین بردن استرس + ۲۳ تکنیک تضمینی کنترل استرس

راه سریع از بین بردن استرس + ۲۳ تکنیک تضمینی کنترل استرس
دانش‌آموز، دانشجو، کارمند یا حتی خانه‌دار، فرقی نمی‌کند، استرس یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای همه پیش بیاید. در این مطلب راه سریع از بین بردن استرس را بخوانید تا از این پس استرس برای شما یک مشکل نباشد.
News ID: ۳۲۰۱۳
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲

راه سریع از بین بردن استرس به شدت استرسی برمی‌گردد که شما به دلیل خاصی تجربه می‌کنید. با این وجود، باز هم راه‌هایی وجود دارند که با آن‌ها می‌توان هر نوع استرسی را تا حد زیادی کنترل کرد تا به ما آسیب کمتری بزند. 

زی‌سان| هر انسانی ممکن است در طول زندگی بسته به شرایط کار، تحصیل یا سبک زندگی‌اش، به استرس دچار شود. این استرس در هر سطحی که باشد، اگر کنترل و مدیریت نشود ممکن اثرات مخربی بر سلامت جسم و روان فرد بگذارد.

از آن جایی که به استرس دچار شدن یک امر طبیعی و اجتناب ناپذیر است، باید یاد گرفت که چگونه آن را کنترل کرد یا به طور کل از بین برد. در این مطلب راهکار‌هایی برای از بین بردن سریع استرس به شما آموزش داده‌ایم، پس از مطالعه این مطلب وقتی استرس به سراغ‌تان آمد با آگاهی کامل آن را از بین ببرید یا کنترل کنید.

چطور استرس را در سریع‌ترین زمان کنترل کنیم؟

به گزارش زی‌سان، معمولاً استرس بیشتر در زمان‌هایی به سراغ‌تان می‌آید که قصد انجام یک کار مهم را دارید. جالب است بدانید، خوردن یک تکه شکلات تلخ، با تنظیم هورمون کورتیزول، تا حد زیادی به از بین بردن استرس کمک می‌کند. پس اگر قصد دارید یک کار مهم انجام دهید، برای از بین بردن استرس‌تان، کمی شکلات تلخ بخورید!

پیشنهاد می‌کنیم یک بسته آدامس نیز همیشه همراه‌تان داشته باشید؛ زیرا جویدن آدامس تا حد زیادی به رفع استرس کمک می‌کند.

از آن جایی که مراقبت از سلامت روان و جسم بسیار پُراهمیت است و مدیریت و از بین بردن استرس، یکی از راه‌های مراقبت از سلامت روان و جسم است، چند راهکار ساده برای کنترل و از بین بردن استرس به شما آموزش داده‌ایم که در ادامه آنها را می‌خوانید.

راه سریع از بین بردن استرس + ۲۳ تکنیک تضمینی کنترل استرس

۱_ نفس عمیق بکشید!

به گزارش زی‌سان، نفس‌های آهسته و عمیق می‌تواند به کاهش فشار خون و ضربان قلب کمک کند. تنفس پرانایاما را امتحان کنید، یک روش تنفس در یوگا که شامل تنفس از طریق یک سوراخ بینی در یک زمان برای تسکین اضطراب است. این تکنیک تنفس می‌تواند مانند طب سوزنی عمل کند و ذهن و بدن را متعادل کند.

۲_ به موسیقی گوش دهید

مهم نیست که چه آهنگی باشد، گاهی اوقات گوش دادن به موزیک مورد علاقه‌تان می‌تواند برای شما آرامش‌بخش باشد. اگر در یک مکان عمومی هستید، گوش دادن به موسیقی می‌تواند یک راه حل سریع برای بهبود خلق و خوی بد باشد. گوش دادن به موسیقی کلاسیک به خصوص قبل از خواب می‌تواند آرامش‌بخش باشد و باعث شود راحت‌تر به خواب بروید.

راه سریع از بین بردن استرس + ۲۳ تکنیک تضمینی کنترل استرس

۳_ پیاده روی سریع داشته باشید

به گزارش زی‌سان، وقتی احساس می‌کنید خسته هستید یا در تمرکز مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنیم در اطراف محلی که هستید یک پیاده روی سریع داشته باشید. از مزایای این پیاده روی می‌توان به چند دقیقه تنها بودن، فعالیت بدنی برای رفع خستگی و فرصت برای جمع آوری افکار اشاره کرد.

۴_ چند دقیقه زیر نور خورشید بمانید

اگر روز آفتابی است، بیرون بروید و چند دقیقه زیر نور خورشید قدم بزنید. نور روشن می‌تواند یک درمان موثر برای افرادی باشد که از افسردگی رنج می‌برند، و حتی می‌تواند باعث شادی افراد سالم شود.

۵_ دست‌هایتان را ماساژ دهید

ماساژ دست تا حد زیادی استرس را از بین می‌برد. دست‌ها به طور کلی می‌توانند کشش زیادی را تحمل کنند. مقداری لوسیون به دست‌هایتان بزنید و آنها را ماساژ دهید تا استرس را در نقاط شانه‌ها، گردن و پوست سر را از بین ببرید.

۶_ تکنیک شمارش معکوس را امتحان کنید

به گزارش زی‌سان، وقتی استرس زیادی دارید، سعی کنید به آرامی تا ۱۰ بشمارید و سپس دوباره برگردید تا آرام شوید.

۷_ حرکات کششی انجام دهید

ایستادن برای کشش سریع می‌تواند تنش عضلانی را کاهش دهد و به شما کمک کند در طول یک روز کاری پر استرس به آرامش برسید. سعی کنید دست‌هایتان را باز کنید و کشش باز کردن سینه را برای رفع خستگی و کاهش استرس امتحان کنید.

راه سریع از بین بردن استرس + ۲۳ تکنیک تضمینی کنترل استرس

۸_ پاهایتان را روی یک توپ بمالید‌

می‌توانید با مالیدن پا‌های خود به جلو و عقب روی یک توپ، یک ماساژ بداهه و آرامش بخش پا داشته باشید.

پیشنهاد: فواید ماساژ چیست؟ از کاهش فشار خون تا جوان‌سازی پوست!

۹_ چشمان‌تان را ببندید

تنها با پایین آوردن پلک‌های خود، در یک دفتر شلوغ یا یک خانه پر هرج و مرج استراحت کنید. این یک راه آسان برای بازیابی آرامش و تمرکز است.

۱۰_ یک توپ ضد استرس را فشار دهید

به گزارش زی‌سان، در روز‌هایی که می‌خواهید همکار، هم اتاقی خود یا راننده را در لاین بعدی خفه کنید، به جای آن یک توپ ضد استرس را فشار دهید. این یک راه آسان، قابل حمل و غیر خشونت آمیز برای کاهش تنش است.

۱۱_ تکنیک آرامش پیشرونده را امتحان کنید

اگر مضطرب هستید یا افکارتان اجازه نمی‌دهند به خواب بروید، فقط کافی است ماهیچه‌های بدن‌تان را فشار دهید، رها کنید و تکرار کنید. آرام سازی پیشرونده شامل منقبض شدن ماهیچه‌های یک قسمت بدن در یک زمان برای رسیدن به حالت آرامش است. این روش (که توسط بازیگران نیز استفاده می‌شود) یک راه عالی برای کمک به بهتر خوابیدن است.

۱۲_ چند دقیقه تنها بمانید

پنج دقیقه تنهایی می‌تواند به شما کمک کند افکار خود را جمع آوری کرده و ذهن خود را پاک کنید.

راه سریع از بین بردن استرس + ۲۳ تکنیک تضمینی کنترل استرس

۱۳_ میزتان را مرتب کنید

به گزارش زی‌سان، به هم ریختگی می‌تواند به بیشتر شدن استرس شما کمک کند. چند دقیقه برای سازماندهی مجدد میز خود (یا میز، یا هر کجا که هستید) وقت بگذارید و فقط آنچه را که نیاز دارید در کنارتان بگذارید.

۱۴_ کمی یوگا انجام دهید

روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را در مقابل دیوار قرار دهید. این حرکت نه تنها کشش خوبی به بدن می‌دهد، بلکه به ایجاد آرامش ذهنی نیز کمک می‌کند.

۱۵_ مراقبه کنید

پنج دقیقه آرامش کافی است تا از مزایای مدیتیشن بهره‌مند شوید. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تنها دو مرتبه مدیتیشن بی‌صدا در روز می‌تواند استرس و افسردگی را کاهش دهد. یک مکان راحت در یک جای ساکت پیدا کنید، روی نفس خود تمرکز کنید و احساس کنید که این اضطراب‌ها شروع به ناپدید شدن می‌کنند.

۱۶_ آدامس بجوید

به گزارش زی‌سان، آدامس جویدن یک راه شگفت‌آور، سریع و آسان برای غلبه بر استرس است. صرف نظر از طعم، فقط چند دقیقه آدامس جویدن می‌تواند با کاهش سطح کورتیزول، اضطراب را کاهش دهد.

پیشنهاد: ۱۰ نکته برای کاهش استرس!

۱۷_ چای سبز بنوشید

نوشیدن چای سبز تا حد زیادی می‌تواند به رفع استرس و بازگرداندن آرامش کمک کند.

راه سریع از بین بردن استرس + ۲۳ تکنیک تضمینی کنترل استرس

۱۸_ بخندید

خنده یکی از راه‌های احمقانه برای غلبه بر استرس است، اما دلیلی پشت آن وجود دارد. هیستریک می‌تواند جریان خون را افزایش دهد و ایمنی را تقویت کند.

۱۹_ بر روی مچ دست‌تان آب سرد بچکانید

به گزارش زی‌سان، هرگاه دچار استرس زیاد شدید، به سمت سرویس بهداشتی بروید و مقداری آب سرد روی مچ دست و پشت لاله گوش خود بریزید. درست در زیر پوست شریان‌های اصلی وجود دارند، بنابراین خنک کردن این نواحی می‌تواند به آرامش کل بدن کمک کند.

پیشنهاد: کاهش استرس و افزایش تمرکز با این راهکار ساده!

۲۰_ برای خودتان یک منطقه امن ایجاد کنید

فضایی بسازید (یا پیدا کنید) که کاملاً عاری از استرس باشد و بتوانید برای استراحت به آنجا بروید. یک صندلی راحت بگذارید یا مقداری بخور روشن کنید و برای چند دقیقه در آنجا بمانید تا تنش و استرس شما از بین برود.

۲۱_ احساسات‌تان را بنویسید

نوشتن احساسات‌تان روی کاغذ باعث می‌شود که آنها کمتر ترسناک به نظر برسند. سعی کنید قبل از یک امتحان بزرگ یادداشت برداری کنید تا اعصاب خود را آرام کنید.

۲۲_ مقداری شربت عسل بنوشید

به گزارش زی‌سان، استرس‌تان را با نوشیدن مقداری شربت عسل از بین ببرید. عسل علاوه بر اینکه یک مرطوب کننده و آنتی بیوتیک طبیعی پوست است، ترکیباتی را نیز فراهم می‌کند که التهاب را در مغز کاهش می‌دهد، به این معنی که با افسردگی و اضطراب مبارزه می‌کند.

۲۳_ با یک دوست صحبت کنید

وقتی چیزی واقعاً شما را آزار می‌دهد، می‌توانید با در میان گذاشتن احساسات خود با یک دوست به بهتر شدن حال‌تان کمک کنید. در واقع، افراد پرحرف‌تر به طور کلی شادتر هستند. 
پس برای خودتان یک دوست خوب پیدا کنید و سعی کنید از مسائلی که آزارتان می‌دهد با او صحبت کنید.

راه سریع از بین بردن استرس + ۲۳ تکنیک تضمینی کنترل استرس

سخن پایانی

در این مطلب راهکار‌های ساده‌ای برای رفع استرس و اضطراب به شما آموزش دادیم. در نهایت امیدواریم پس از مطالعه این مطلب، بتوانید به راحتی بر استرس‌تان غلبه کنید. 

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون