خاطره تلخ یک استقلالی از همکاری با کریستوف دام!

خاطره تلخ یک استقلالی از همکاری با کریستوف دام!
مهاجم ایرانی سابق تیم ملی و بایر لورکوزن آلمان از همکاری با کریستوف دام سرمربی فقید آلمانی صحبت می‌کند.
کد خبر: ۳۱۹۵۹
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸

در اواخر دهه ۷۰ و در پی نزدیک شدن ارتباطات باشگاه استقلال با بایر لورکوزن تعدادی از بازیکنان ایرانی راهی آلمان شدند و برای تیم لورکوزن به میدان رفتند. در آن دوران سرمربی لورکوزن کریستوف دام آلمانی بود.

یکی از بازیکنانی که از استقلال به بایر لورکوزن ترانسفر شد و برای این تیم زیر نظر کریستوف دام بازی کرد، سیدعلی موسوی بود؛ مهاجم باتجربه و ملی‌پوش سابق فوتبال ایران حالا بعد از درگذشت این سرمربی سرشناس آلمانی به بیان برخی خاطرات از همکاری با او پرداخته است.

موسوی در خصوص درگذشت کریستوف دام به خبرنگار "ورزش سه" گفت: «کریستوف دام یکی از مربیان با دیسیپلین و صاحب سبک در فوتبال دنبال بود. آن سال که با او کار می‌کردیم، با تفاضل گل کمتر نسبت به بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا نشدیم و یادم هست که گزینه اول سرمربیگری تیم ملی آلمان آقای دام بود. فدراسیون آلمان در آن مقطع خیلی دنبال ایشان بود، اما یک پاپوش برایش درست کردند که متاسفانه نگذاشتند سرمربی آلمان شود.»

او ادامه داد: «متاسفانه در مسائل مربوط به استفاده از کوکائین برای دام پاپوش درست کردند و همه اینها از طرف دشمنانش برای آن بود که هدایت تیم ملی را برعهده نگیرد. در نهایت هم موفق شدند و او به نیمکت آلمان نرسید.»

مهاجم سابق تیم ملی ایران همچنین گفت: «دام مربی‌ای بسیار سخت‌کوش بود که رفتاری جدی داشت. در عین حال او با همه بازیکنان و به‌خصوص من که یک ایرانی بودم رفتاری فوق‌العاده داشت و بین بازیکنی فرق نمی‌گذاشت. در کارش جدی و واقعا صاحب سبک بود.»

موسوی به بیان خاطره‌ای از یکی از تمرینات لورکوزن پرداخت و گفت: «آلمانی‌ها یک غذای ساده‌ای داشتند که سیب زمینی با سس خاصی مثل مایونز بود. قبل از یکی تمرینات من و زی‌روبرتو بازیکن برزیلی تیم نزدیک محل تمرین این غذا را صرف کردیم و کمی هم دیر به محل تمرین رسیدیم. سریعا وارد زمین شدیم و یک تمرین پرفشار یک به یک را آقای دام گذاشته بود. من و زی‌روبرتو با هم این تمرین را انجام دادیم، اما از شدت فشار تمرین بعد از چند دقیقه حالمان بد شد. من پشت یک دروازه و زی‌روبرتو پشت یکی دیگر از دروازه‌ها بالا آوردیم. دام نزد ما آمد و به شوخی گفت معلوم است چه کار کرده‌اید. بعد هم اجازه نداد تمرین کنیم و ما را از زمین بیرون کرد.»

مهاجم سابق بایر لورکوزن در بخش بعدی صحبت‌هایش پیرامون کریستوف دام تاکید کرد: «او یک مربی حرفه‌ای بود و هواخواهان زیادی داشت. با این حال پاپوشی که برایش در بحث تیم ملی درست کردند، تمرکزش را بهم ریخت و بعد هم اجبارا برای کار مربیگری به کشور ترکیه رفت.»

موسوی افزود: «بعد‌ها دستیار او رولند کخ به ایران آمد. او هم یک مربی حرفه‌ای بود، اما از جایی با امکانات عالی آمده بود و نتوانست با شرایط نامناسب ایران کار کند. رختکن ما کنار زمین تمرین بود، اما کخ امکانات می‌خواست و می‌گفت مثلا باید استخر برای تیم درست کنید. در نهایت خود دام هم بحث‌هایی درباره حضورش در ایران بود، اما این اتفاق هیچ‌وقت رخ نداد. امیدوارم روحش شاد باشد.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون