ماجرای درخت بازداشتی پاکستان چیست؟! + عکس

ماجرای درخت بازداشتی پاکستان چیست؟! + عکس
این درخت ترسناک بیش از یک قرن پیش در بازداشت به سر می‌برد؛ علت چیست؟
کد خبر: ۳۱۶۴
|
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

به گزارش زی‌سان، در حالی که دستگیری مجرمان به خاطر جنایاتی که مرتکب می‌شوند یک سناریوی رایج است، دیدن یک درخت زنجیرشده تعجب‌آور است.

در منطقه «لَندی کوتال» که یک اردوگاه ارتش در پاکستان است، درختی غل و زنجیر شده وجود دارد. روی یکی از شاخه‌های درخت تابلویی آویزان است که در بخشی از آن نوشته شده: "من در بازداشت هستم".

ماجرا از این قرار بود که در سال ۱۸۹۸ میلادی (تقریبا ۱۲۵ سال پیش)، یک افسر بریتانیایی به نام جیمز اسکویید دست به یکی از عجیب‌ترین بازداشت‌های تاریخ در شهر لندی کوتال در پیشاور پاکستان زد.

 افسر بریتانیایی وقتی یک شب بسیار مست بود و به محل سکونتش باز می‌گشت، درختی را سر راه خود دید. او تصور کرد که این درخت پشت سرش تاب می‌خورد و وقتی نتوانست آن را از سر راه خود کنار بزند، عصبانی شد و دستور داد، درخت را دستگیر کرده و به غل و زنجیر بکشند.

او بعد از اینکه هوشیار شد هم به سربازانش دستور نداد که این درخت را رها کنند تا مردم محلی بفهماند هر کس مرتکب خطایی شود به همین ترتیب تنبیه و مجازات می‌شود.

این دستور به‌صورت نمادین در ۱۲۵ سال گذشته پابرجاست. این درخت که «درخت زنجیرشده پیشاور» نام گرفته، از همان زمان تاکنون با غل و زنجیر باقی مانده است.

 درواقع مسئولان پاکستانی این درخت را که نمادی از سرکوب محلی‌ها توسط بریتانیایی‌ها در زمان تسلط‌شان روی پاکستان است، همانطور دست‌نخورده باقی گذاشتند تا مردم آن را فراموش نکنند.

ماجرای درخت بازداشتی پاکستان چیست؟! + عکس

البته این درخت اکنون آنقدر معروف شده است که به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده و سالانه تعداد زیادی از گردشگران از آن بازدید می‌کنند.

روی درخت تابلویی نصب شده و علت زنجیرشدن درخت را توضیح داده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون