نیویورک تایمز منتشر کرد

افشای جزئیات جدید درباره ترور دونالد ترامپ

افشای جزئیات جدید درباره ترور دونالد ترامپ
پیام‌های بی‌سیم پلیس نشان می‌دهد که ماموران مهاجم را پیش از حمله از گم کرده بودند و از دید خارج شده بود
کد خبر: ۲۹۶۸۸
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵

زی‌سان: بر اساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده است، پلیس در فاصله بین شناسایی توماس متیو کروکس به‌عنوان فردی مظنون و شلیک کروکس به سمت دونالد ترامپ، او را گم کرده بود و از دیدرسش خارج شده بود.

رونوشت پیام‌های بی‌سیم ماموران که به دست واشینگتن پست رسیده است، حاکی از اختلال گسترده در ارتباط در ۱۳ ژوییه است که به توماس متیو کروکس امکان داد در گردهمایی انتخاباتی دونالد ترامپ در باتلر در پنسیلوانیا، به سمت رئیس‌جمهوری سابق تیراندازی کند که به زخمی شدن گوش ترامپ منجر شد و یک کشته و دو زخمی به جا گذاشت.

بر اساس فایل جدید، پس از آنکه یک تک‌تیرانداز محلی کروکس را مشاهده کرد و ساعت ۰۵:۴۲ بعدازظهر به مرکز ارتباطی پیام داد، ماموران او را به‌مدت ۲۰ دقیقه گم کرده بودند.

در این پیام او می‌گوید: «فقط محض اطلاع، ما یک مرد جوان سفیدپوست، با موی بلند، داشتیم که اطراف ساختمان ای‌جی‌آر پرسه می‌زد.»

«او با یک محدوده‌یاب مشاهده شد که به سمت صحنه گرفته بود... گمش کردیم.»

رونوشت پیام‌ها نشان می‌دهد پس از آنکه ماموران کروکس را گم کردند، او تا ۲۰ دقیقه مشاهده نشده بود.

به گزارش واشینگتن پست، هیچ‌کس از سرویس مخفی آن‌جا حضور نداشت تا پیام را بشنود، زیرا پست فرماندهی سیار آنها حدود ۲۷۵ متر دورتر قرار داشت و «هیچ خط ارتباطی باز و مستقیمی با مرکز پلیس محلی نداشتند».

این یعنی پیام تک‌تیرانداز و سایر پیام‌ها‌ــ از جمله تصاویر کروکس ــ باید از طریق تلفن همراه منتقل می‌شد، که ضعف سیگنال در منطقه اختلال بیشتری ایجاد کرد.

یکی از ماموران حدود ساعت ۰۵:۴۷ بعدازظهر در بی‌سیم گفت: «تصویر شما احتمال ارسال نخواهد شد، زیرا من هیچ خدمات [مخابراتی]ندارم.»

به گزارش واشینگتن پست، نبود ارتباط مستقیم به بزرگ‌ترین نقص امنیتی سرویس مخفی در دهه‌های اخیر منجر شد.

تا ساعت ۰۵:۴۹ بعدازظهر، ماموران کروکس را گم کرده بودند. کروکس دوباره در ساعت ۰۶:۰۲ بعدازظهر مشاهده شد، اما همان تک‌تیراندازی که او را اولین بار دیده بود، گفت کروکس در جهت مخالف سمتی که واقعا در حال حرکت بود می‌رود.

یک مامور محلی ساعت ۰۶:۰۸ بعدازظهر در بی‌سیم گفت که کسی «روی بام» انباری است که کروکس از آن‌جا شلیک کرد.

در ساعت ۰۶:۰۹ بعدازظهر، ماموری دیگر گفت که «دید خوبی» از کروکس روی بام دارند.

مامور دیگری در ساعت ۰۶:۱۱ بعدازظهر گفت: «او تفنگ بلندی دارد.»

چند ثانیه بعد، کروکس اولین تیرهایش را به سمت جمعیت شلیک کرد.

در هفته‌های پس از این حمله، سازمان‌ها از جمله سرویس مخفی با نظارت و بررسی شدید در مورد نحوه رخداد این سوءقصد مواجه شدند و در نهایت، کیمبرلی چیتل ناچار شد از ریاست این سازمان فدرال استعفا کند.

در گزارش نیویورک تایمز که روز جمعه منتشر شد آمده است که سرویس مخفی همچنین پیشنهاد‌ها برای استفاده از پهپاد نظارتی را رد کرده و سامانه‌ای برای تقویت سیگنال در منطقه‌ای با پوشش ضعیف تلفن همراه نبرده بود.

نیویورک تایمز می‌نویسد: «نتیجه این بود که یک فرد مسلح ۲۰ ساله از لحاظ فناوری بر یک سازمان فدرال ۳ میلیارد دلاری برتری داشت.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون