معرفی سریال ترور؛ داستان ترور سردار سلیمانی در تلویزیون + تاریخ و ساعت پخش

معرفی سریال ترور؛ داستان ترور سردار سلیمانی در تلویزیون + تاریخ و ساعت پخش
سریال ترور یک مجموعه امنیتی و درباره واقعه ترور نافرجام شهید سردار قاسم سلیمانی در کرمان است. این مینی سریال هشت قسمتی به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی و نویسندگی آرش قادری توسط سیما فیلم ساخته شده و در حال پخش است.
کد خبر: ۲۹۱۱
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

زی‌سان:  این سریال ابتدا قرار بود که در تاریخ ۱۴ دی ماه پخش شود، اما به دلیل حادثه تروریستی کرمان اولین قسمت این سریال در تاریخ ۱۳ دی ماه پخش شد.

به گزارش زی‌سان، اگر چه این سریال در تاریخ ۱۳ دی ماه و روز چهارشنبه پخش شد، اما روند کلی سریال این است که هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود و مجموعا این سریال ۸ قسمت است.

داستان کلی سریال

تم اصلی سریال ترور در واقع حول یک مأموریت ترور شخص سردار قاسم سلیمانی است که قرار است این ترور نافرجام باشد. نکته اصلی فیلم این است که کسی نقش سردار را بازی نمی‌کند و بدین معنی که اگرچه تم اصلی فیلم حول محور شهید قاسم سلیمانی است، اما خود شهید سلیمانی در این سریال حضور ندارد و کل فیلم روی تلاش‌های محافظان امنیت قرار دارد که قرار است یک مأموریت پیچیده ترور را شناسایی و خنثی کنند. 

بازیگران مشهور سریال ترور

بازیگران شناخنته شده‌ای در این سریال نقش ایفا می‌کنند که پیش از این هم در سریال‌های با محور امنیت حضور داشته‌اند. فرهاد قائمیان که فیلم‌های مشهوری همچون ابر و خورشید، شهر زیبا، شکار روباه، کارناوال مرگ، اسب سفید پادشاه، بادیگارد، مصلحت، غریب، سریال‌های شهریار، بی‌صدا فریاد کن، تعبیر وارونه یک رؤیا، گاندو، بازپرس و محرمانه را در کارنامه دارد از مهمترین بازیگران این مینی سریال ۸ قسمتی است. بازیگر بعدی سریال «انوش معظمی» است که در کارنامه‌اش سریال‌های مشهوری همچون معصومیت از دست رفته، مسافر ری، دندون طلا، آسمان من و علقمه سرخ وجود دارند. 

بازیگر مهم دیگر این سریال «جعفر دهقان» است که البته این بازیگر نیاز به معرفی ندارد چرا که سریال‌های زیادی بازی کرده و چهره مشهوری برای بینندگان سریال‌های تلویزیونی به شمار می‌رود. وی آثاری همچون یوسف پیامبر، مختارنامه، بوی پیراهن یوسف، یاس‌های وحشی، شاهین سیاه، گلوگاه شیطان، یتیم خانه ایران، غریب، سریال‌های مریم مقدس و سرزمین مادری را در کارنامه دارد که صد البته کارنامه پرباری است و هم اکنون هم سریال سرزمین مادری از وی در حال پخش است. 

رامین راستاد از دیگر بازیگران این سریال است که در آثاری مانند میم مثل مادر، مرگ کسب‌وکار من است، پایان خدمت، برای مرجان، سریال‌های پیامک از دیار باقی، تبریز در مه و پوست شیر ایفای نقش کرده است. وی بیشتر نقش‌های خاکستری و منفی را بازی می‌کند. رامین راستاد با بازی در سریال باران عشق وارد تلویزیون شد. بازیگر دیگر این سریال مهدی سلوکی است که شهرتش را مدیون بازی در نقش بهروز در سریال نرگس است. همچنین نقش محمد در سریال ستایش شهرت فراوانی برای وی به ارمغان آورد و بعد‌ها در آثار دیگری از قبیل ما چند نفر، پنج کیلومتر تا بهشت، مرز خوشبختی و آتش سرد نیز بازی کرد. 

افشین سنگ‌چاپ، یدالله شادمانی، محمد حسین لطیفی، هدایت هاشمی و شهرام ابراهیمی از دیگر بازیگران سریال هستند که البته نسبت به بازیگران بالا کمتر شناخته شده هستمند. 

نقد کلی سریال ترور

اگرچه هنوز مدت زیادی از پخش سریال نگذشته و نمی‌توان درباره کیفیت ساخت اثر صحبت کرد، اما با توجه به بازیگران مشهور و حرفه‌ای‌اش این احتمال وجود دارد که به لحاظ ساخت با کیفیت باشد. به ویژه اینکه بازیگران سریال تجربه بازی در فیلم‌های امنیتی را در کارنامه خود دارند. نکته مهمی که باید در اینجا به آن اشاره کرد این است که این مینی سریال به هیچ عنوان درباره زندگی حاج قاسم سلیمانی نیست بلکه حول تلاش‌های امینتی برای جلوگیری از ترور باز می‌گردد. قرار بر این است که در آینده سریالی درباره زندگی خود وی تولید شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون