بازگشت جیسون استاتهام؛ اکشن هیجان‌انگیز «زنبوردار» محصول 2024 به روی پرده رفت

بازگشت جیسون استاتهام؛ اکشن هیجان‌انگیز «زنبوردار» محصول 2024 به روی پرده رفت
فیلم زنبوردار که تیزر آن حدود یکی دو هفته پیش منتشر شد احتمالا مورد انتظارترین اکشن ماه ژانویه است به ویژه اینکه بازیگر محبوب فیلم‌های اکشن یعنی «جیسون استاتهام» نیز در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کند.
کد خبر: ۳۵۲۸
|
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

زی‌سان: رسانه کولایدر چندی پیش کلیپ جدیدی از فیلم اکشن مهیج زنبوردار به کارگردانی دیوید آیر را پخش کرد. در این ویدیو آقای کلی با نقش‌آفرینی جیسون استاتهام را مشغول ریختن بنزین روی چندین کامپیوتر متعلق به یک سازمان نشان می‌دهد، اما با نیروهای امنیتی روبه‌رو می‌شود که می‌خواهند جلوی این کار را بگیرند.

به گزارش زی‌سان، این فیلم توسط استودیوی میرامکس تولید شده و تریلر این فیلم نشان می‌دهد که جیسون استاتهام با حرکاتی رزمی و تیراندازی‌های حرفه‌ای در میان دشمنانش قرار گرفته و در پی یک انتقام خونین است. 

ماجرای فیلم زنبوردار چیست؟ 

تم کلی فیلم در ژانر اکشن و انتقام است و درباره شخصی به آقای «کلی» که نقش آن را جیسون استاتهام بازی می‌کند. وی در این فیلم جذاب قصد دارد که انتقام دوستش را بگیرد. نکته اینجاست که استاتهام نه تنها بازیگر اصلی فیلم است بلکه خودش به عنوان تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم نیز حضور دارد. فیلمبرداری این فیلم تقریبا از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ آغاز شد و در ماه دسامبر همان سال به پایان رسید و اکنون در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ به روی پرده سینما‌ها رفته است. 
آقای کلی با بازی استاتهام عضو سابق یک سازمان مخفی به نام زنبورداران است که دوست و همسایه‌اش را پس از اینکه طعمه یک کلاهبرداری می‌شود از دست می‌دهد. فوت دوست آقای کلی یک مرگ عادی نبوده و او با خودکشی به زندگی‌اش پایان داده است. آقای کلی وقتی متوجه ماجرا می‌شود تصمیم می‌گیرد از کسانی که دوستش را طعمه کلاهبرداری بزرگشان کرده‌اند و او را به کام مرگ کشانده انتقام بگیرد. شروع انتقام‌گیری آقای کلی لحظه‌ای است که داستان به اوج خودش می‌رسد و وی در یک درام اکشن ماجراجویانه مسری خونین را برای انتقام در پی می‌گیرد. 

«دیوید آیر» کارگردان آمریکایی این فیلم که نویسندگی آثار اکشن مشهوری مثل سریع و خشمگین، آبی تیره، یگان ضربت و همچنین کارگردانی فیلم‌هایی مانند روزگار خشن، سلاطین خیابان، جوخه انتحار، حق حساب‌گیر، خشم و خرابکاری را در کارنامه دارد کارگردانی زنبوردار را بر عهده گرفته است. همنام بودن این فیلم با فیلم مشهور تئودور آنجلوپولوس کارگردان فقید یونانی نیز به چشم مخاطبان آمده اگرچه دو اثر با تم‌هایی کاملا متفاوت ساخته شده‌اند. زنبوردار دیوید آیر و جیسون استاتهام با تم اکشن و ماجراجویانه ساخته شده در حالی که زنبوردار آنجلوپولوس دارای تمی کاملا فلسفی و تاریخی است و به همین دلیل این دو اثر هیچ شباهتی به غیر از اسم با هم ندارد. اگرچه این کارگردان اهل ایلینویز، سابقه ساخت فیلم‌های زیادی با نویسندگی خودش را در کارنامه دارد، اما این فیلم را «کورت ویمر» نوشته است و وی تنها کارگردان اثر است.

جیسون استاتهام در فیلم زنبوردار

واکنش‌ها به فیلم زنبوردار

فیلم «زنبوردار» در حالت کلی توانسته نظر مثبت منتقدان را دریافت کند. این فیلم در وبسایت راتن تومیتوز از ۷۹ نقد توانسته امتیاز ۷۱ درصد بگیرد و همچنین در وبسایت متاکریتیک نیز از ۲۹ منتقد امتیاز ۵۳ بگیرد. همچنین در وبسایت آی ام دی بی نیز توانسته از ۲۴۱۵ نقد رتبه ۶.۷ از ۱۰ را دریافت کند. 

وبسایت «کولایدر» به این فیلم از ۱۰۰ نمره ۸۰ داده و «نیت ریچارد» منتقد این وبسایت بر این عقیده است که طرفداران جیسیون استاتهام از این فیلم لذت خواهند برد. همچنین وبسایت پولیگان به این فیلم از ۱۰۰ نمره ۷۸ را داده و منتقد این وبسایت یعنی «پیت ولک» در این باره نوشته: «فیلم «زنبوردار» با ارائه داستانی تک خطی با تم زنبور توانسته اثری جالب باشد که در آن، جیسون استاتهام مبارزه‌های بسیار مهیج و جالبی را به نمایش در می‌آورد». 

«بنجامین لی» منتقد روزنامه «گاردین» که نمره ۶۰ از ۱۰۰ را به این فیلم داده درباره این فیلم نوشته است: «زیبایی‌شناسی و جذابیت خاصی در این اثر وجود دارد و عمدتا به خاطر همین نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. مطمئنا احتمال ساخت دنباله‌ای برای آن دور از انتظار نیست». «ایندی وایر» نیز نمره پایینی به این فیلم داد و آن را از ۱۰۰ شایسته نمره ۴۰ دانسته است. «جان نوجنت» منتقد این وبسایت در این باره عنوان کرده «جیسون استاتهام نقش‌آفرینی خوب و جذابی را در این اثر سینمایی از خودش ارائه کرده است، ولی باید گفت که صحنه‌های مبارزه فیلم «زنبوردار» به طرز وحشتناکی ناسازگار هستند. صحنه‌های اکشن تن به تن خوب است، اما بقیه این طور نیست». 

بازیگران و تاریخ پخش فیلم زنبوردار

در این فیلم بازیگرانی نظیر «جیسون استاتهام» در نقش آدام کلی، «امی راور لمپ‌من» در نقش مأمور اف بی آی یعنی ورونا پارکر، «جاش هاچرسون» در نقش درک دانفورث، «جرمی آیرونز» در نقش والاس وست‌وایلد، «جِما ردگریو» در نقش رئیس دانفورث ایفای نقش می‌کنند. 

شرکت متروگلدوین مایر حق پخش این فیلم را در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده به دست آورده و «اسکای سینما» نیز حق پخش این فیلم در بریتانیا را برعهده دارد. این اکشن جذاب توسط شرکت «آمازون ام جی ام استودیوز» در تاریخ ۱۲ ژانویه یعنی امروز بر روی پرده سینما‌ها خواهد رفت. مدت زمان این فیلم نیز ۱۰۵ دقیقه است و بینندگان قطعا از دیدن این فیلم هیجان‌انگیز و ماجراجویانه لذت خواهند بود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون