کارگردان گشت ارشاد با پول و پارتی میلیاردر شد

کارگردان گشت ارشاد با پول و پارتی میلیاردر شد
۳ فیلم جدید اکران موفق شدند تا با فروش ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیونی خود، شور و حرارت خوبی به گیشه این روزهای سینمای ایران تزریق کنند.
کد خبر: ۲۸۴۹۳
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی، برنامه‌ریزی خوبی برای ماه‌های محرم و صفر سینما‌ها در نظر گرفتند و در نخستین گام، موفق شدند تا با انتخاب فیلم‌های درست، گیشه را به سمت استقبال مخاطب هدایت کنند.

بر همین اساس، ۳ فیلم جدید پول و پارتی، ساعت ۶ صبح و مصائب شیرین ۲ موفق شدند تا طی ۳ روز نخست نمایش خود، ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بفروشند حال آن‌که مجموع فروش فیلم‌های روی پرده طی این ۳ روز، ۲۰ میلیارد تومان بوده است؛ بنابراین ۳ فیلم جدید اکران ۳۷درصد از فروش پایان هفته را به خود اختصاص دادند که عملکرد قابل‌قبولی است.

پول و پارتی، عملکرد بهتری به‌نسبت ۲ فیلم دیگر داشته است. جدیدترین ساخته سعید سهیلی موفق شد تا در ۳ روز پایانی هفته گذشته، ۷۸ هزار و ۶۰۰ مخاطب را به سینما کشانده و ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز بفروشد.

این فیلم آلترناتیو مناسبی برای تگزاس ۳ است تا با هم‌پوشانی یکدیگر، نوک هرم گیشه را به دست گرفته و فروش تابستانی چشمگیری را نصیب سینمای ایران کنند. قطعا در ادامه اکران این فیلم، با افزایش سالن‌ها، شاهد فروش بیشتر پول و پارتی خواهیم بود.

ساعت ۶ صبح مهران مدیری نیز خوب ظاهر شد و توانست در همین زمان، با ۲۱ هزار و ۴۰۰ مخاطب، به گیشه ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی دست یابد.

این فیلم نیز از آن دست آثاری است که رفته‌رفته مخاطبان بیشتری را به دست می‌آورد و طبیعی است که در آینده نزدیک شاهد رشد خوب مخاطبان و گیشه این فیلم باشیم.

مصائب شیرین ۲، اما کمی دور از انتظار ظاهر شد و با ۶۵۰ نفر مخاطب، به فروش ۵۰ میلیون تومانی رسید.

البته در هیاهوی سینمای کمدی، فیلم علیرضا داوودنژاد، نتوانست در افتتاحیه، خودی نشان دهد. هرچند اطمینان خوبی وجود دارد تا در ادامه و با انتشار نقد‌ها و تبلیغات دهان‌به‌دهان، بر مخاطبان این فیلم افزوده شود علی‌الخصوص آن‌که این فیلم یادآور یکی از بهترین ساخته‌های کارگردان است و همین گزاره‌ها سبب می‌شود تا تمام حواس ما معطوف به این آمار افتتاحیه نباشد و در انتظار روز‌های درخشانی برای این اثر باشیم.

اکران، اکنون به یک ترکیب طلایی رسیده که می‌تواند متضمن یک تابستان خوب برای گیشه باشد. تا همین امروز، تعداد مخاطبان سینما، ۲۷ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است و این انتظار می‌رود که این آمار تا پایان تابستان، از مرز ۳۰درصد متجاوز شود چرا که سینمای ایران در محرم و صفر سال گذشته، برنامه‌ریزی خوبی برای اکران نداشت و اکنون یک زمان طلایی است تا با عملکرد این ناوگان درست، فاصله آماری مخاطب نسبت به سال گذشته، افزایش بیشتری پیدا کند.

سینمای ایران با عبور از بزنگاه مهم محرم و صفر، این فرصت را پیدا خواهد کرد تا به آمار ۲ هزار میلیاردی که با مشارکت بیش از ۳۰ میلیون مخاطب تحقق خواهد یافت، دست یابد و این اتفاق بسیارخوبی برای سینمایی است که طی سالیان اخیر به دلیل ناملایماتی، چون کرونا و ناآرامی‌های اجتماعی ۱۴۰۱، ماه‌های راکد بسیار را تجربه کرده بود.

منبع: ایرنا

tags # سینما
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون