انتشار ویدئویی جدید از لحظه نجات معجزه‌آسای دونالد ترامپ

انتشار ویدئویی جدید از لحظه نجات معجزه‌آسای دونالد ترامپ
ویدیوی جدیدی منتشر شده است که لحظه تیراندازی فرد مهاجم به سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را در گردهمایی انتخاباتی روز شنبه در پنسیلوانیا نشان می‌دهد.
کد خبر: ۲۷۵۹۷
|
۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷

ویدیوی جدیدی منتشر شده است که لحظه تیراندازی فرد مهاجم به سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را در گردهمایی انتخاباتی روز شنبه در پنسیلوانیا نشان می‌دهد.

صحنه‌های جدید نشان می‌دهند که عامل تیراندازی، ترامپ را با نشانه گرفتن سر او مستقیماً هدف گرفته بود، اما درست در لحظه‌ای که مهاجم ماشه را می‌چکاند، ترامپ صورتش را برگرداند تا به صفحه نمایشگر پشت سرش نگاه کند و به طرز معجزه‌آسایی از گلوله کشنده جان سالم به‌در برد.

در این کلیپ ویدیویی که لحظه قبل و بعد از اصابت گلوله به گوش ترامپ را نشان می‌دهد می‌توان دید که ترامپ با «کج کردن سرش» به شکلی باور نکردنی از مسیر گلوله جاخالی می‌دهد.

این تصاویر، که تنها چند ثانیه قبل از تیراندازی به سوی رئیس جمهوری سابق ایالات متحده فیلمبرداری شده بود، توجه گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی را جلب کرده است. بسیاری از کاربران این لحظه را به عنوان «معجزه آسا» توصیف کردند که جان ترامپ را نجات داد.

ترامپ در اولین بیانیه خود پس از این حادثه، که در پلتفرم اختصاصی او «تروث سوشال» منتشر کرد، اعلام کرد که گلوله به «قسمت بالای گوش راست من اصابت کرده است».

او درباره احساسات خود در لحظه شلیک گلوله، چند دقیقه پس از بالا رفتن از سکوی جمعیت، گفت: «فوراً متوجه شدم که چیزی اشتباه است، چون صدای وزوز و شلیک گلوله را شنیدم و بلافاصله احساس کردم که گلوله پوستم را پاره کرد. بنابراین، فوراً متوجه شدم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.»

وی همچنین در بیانیه خود افزود: «این‌که چنین اقدامی در کشور ما اتفاق بیفتد، هنوز غیرقابل باور است. چیزی درباره تیرانداز که اکنون کشته شده است، نمی‌دانم.» ترامپ همچنین «از سرویس مخفی ایالات متحده و مقامات مجری قانون برای واکنش سریع‌شان به تیراندازی که اخیراً در باتلر، پنسیلوانیا رخ داد، قدردانی کرد.» او افزود: «مهمتر از همه، مایلم تسلیت و همدردی خود را به خانواده شخصی که در این تجمع کشته شده و همچنین به خانواده فرد دیگری که به شدت مجروح شده است، ابراز کنم.»

شایان ذکر است که تلاش نافرجام برای ترور ترامپ در ۱۳ ژوئیه در جریان یک گردهمایی انتخاباتی در شهر «باتلر»، پنسیلوانیا، زمانی رخ داد که یکی از گلوله‌های شلیک شده توسط توماس متیو کروکس به گوش رئیس جمهوری سابق اصابت کرد و یکی از حامیان وی نیز بر اثر تیراندازی کشته شد. سرویس مخفی آمریکا توانست کروکس را در صحنه جرم به قتل برساند، ولی هنوز انگیزه عامل این جنایت مشخص نیست.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ که در پی حادثه سوء‌قصد نافرجام به جان وی در روز شنبه به‌دنبال اصابت گلوله، گوش راستش را باندپیچی کرده است، شامگاه دوشنبه ۲۵ تیر در اولین حضور خود در انظار عمومی وارد سالن گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان شد و با کف‌زدن هواداران خود مورد استقبال قرار گرفت.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا «اف‌بی‌آی» اعلام کرد عامل تیراندازی به دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در جریان گردهمایی انتخاباتی او در پنسیلوانیا، توماس متیو کروکس، جوانی ۲۰ ساله اهل پنسیلوانیا است.

توماس متیو کروکس روی پشت بام انباری در فاصله ۱۳۰ تا ۱۴۰ متری از ترامپ قرار داشت، و قبل از اینکه مأموران سرویس مخفی او را هدف قرار داده و از پای درآورند او چندین گلوله به سمت رئیس جمهوری پیشین آمریکا شلیک کرد.

تحقیقات تاکنون درباره جزئیات این حادثه که احتمال داشت تاریخ ایالات متحده آمریکا را برای همیشه تغییر دهد، ادامه دارد و هر روز ویدیو‌ها و جزئیات بیشتری منتشر در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون