عامل ترور ترامپ شناسایی شد؛ توماس متیو کروکس کیست؟

عامل ترور ترامپ شناسایی شد؛ توماس متیو کروکس کیست؟
اف‌بی‌آی مظنون به تیراندازی در کارزار انتخاباتی ترامپ را شناسایی کرد که یک جوان ۲۰ساله ساکن پنسیلوانیا است. منابع مطلع به روزنامه نیویورک‌پست گفتند فرد مهاجم، «توماس متیو کروکس» است.
کد خبر: ۲۷۱۴۷
|
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷

در پی سوءقصد ناکام به جان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان یک کمپین انتخاباتی در پنسیلوانیا، مقام‌های آمریکایی و بسیاری از سران کشور‌ها این واقعه را محکوم کردند. همچنین تحقیقاتی از سوی اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا آغاز شده است.

سی ان ان گزارش داده که یک فرد ۲۰ ساله که نام او اعلام نشده مهاجم تیراندازی به دونالد ترامپ بوده است. این شبکه به نقل از یکی از افراد آشنا با تحقیقات که نخواست نامش فاش شود گزارش داده این جوان مظنون اصلی تیراندازی به دونالد ترامپ بوده است.

عامل ترور ترامپ شناسایی شد؛ توماس متیو کروکس کیست؟

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد حزب جمهوری‌خواه روز شنبه در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در باتلر، پنسیلوانیا، از یک سوء قصد جان سالم به در برد.

هنگامی که ترامپ مقابل جمعی از هوادارانش سخنرانی می‌کرد، چندین گلوله شلیک شد. یک گلوله به گوش راست این سرمایه‌دار آمریکایی اصابت کرد و او به سرعت به یک مرکز پزشکی در همان نزدیکی منتقل شد. ترامپ بعدا در بیانیه‌ای توضیح داد که حالش «خوب» است.

سرویس مخفی آمریکا گزارش داد که یک تیرانداز مظنون و یکی از حاضران کشته شدند. دو آمریکایی دیگر هم به شدت مجروح شده‌اند. در محل تیراندازی یک قبضه اسلحه کشف شد و هنوز از هویت عامل تیراندازی اطلاعی در دست نیست.

در همین حال اداره تحقیقات فدرال آمریکا اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای اعلام کرد در کنار سرویس مخفی آمریکا تحقیقاتی را انجام می‌دهد. اف‌بی‌آی مظنون به تیراندازی در کارزار انتخاباتی ترامپ را شناسایی کرد که یک جوان ۲۰ساله ساکن پنسیلوانیا است. منابع مطلع به روزنامه نیویورک‌پست گفتند فرد مهاجم، «توماس متیو کروکس» است.

آنتونی گوگلیلمی، رئیس ارتباطات پلیس مخفی آمریکا در بیانیه‌ای گفت علاوه بر مهاجم یک نفر از حاضران در این مراسم تبلیغاتی کشته شده و دو نفر دیگر هم به شدت مجروح شده‌اند.

بر اساس این بیانیه مظنون حدود ساعت ۶:۱۵ بعد از ظهر به وقت محلی از یک موقعیت مرتفع خارج از محل برگزاری کمپین ترامپ تیراندازی کرده است. در ادامه این بیانیه آمده است که ماموران سرویس مخفی به سمت مهاجم تیراندازی کرده و او را کشته‌اند.

عامل ترور ترامپ شناسایی شد؛ توماس متیو کروکس کیست؟

البته قبل از این به گفته اداره پلیس باتلر، تیرانداز ترامپ در محل دستگیر شد و به اشتباه نام مارک ویولت، یکی از اعضای آنتیفا را اعلام کرده بود

دادستان منطقه «باتلر» نیز به شبکه سی ان ان گفت که فرد ضارب با سلاح تک تیرانداز و از ساختمانی مقابل جایگاه سخنرانی ترامپ اقدام به شلیک کرده است.

عامل ترور ترامپ شناسایی شد؛ توماس متیو کروکس کیست؟

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون