جزئیات سوءقصد به جان دونالد ترامپ

پشت پرده ماجرای ترور ناموفق ترامپ

پشت پرده ماجرای ترور ناموفق ترامپ
دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در جریان سخنرانی در یک کمپین انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، مورد هدف گلوله قرار گرفت.
کد خبر: ۲۷۱۴۵
|
۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در جریان سخنرانی در یک کمپین انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، مورد هدف گلوله قرار گرفت. سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که خطری جان رئیس جمهور پیشین آمریکا را تهدید نمی‌کند و او برای بررسی به یک مرکز درمانی محلی منتقل شده است. تصاویر منتشر شده از زمان تیراندازی، خون را روی صورت آقای ترامپ نشان می‌دهد.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از یورونیوز، ترامپ در یک پست در شبکه اجتماعی متعلق به خودش تحت عنوان «تروث مدیا» نوشت که گلوله به قسمت بالای گوش سمت راست او اصابت کرده است.

تصاویر منتشر شده از لحظه حادثه نشان می‌دهد که ترامپ در حالی که مشغول سخنرانی بود صدای شلیک چندین گلوله به گوش رسید و ناگهان رئیس جمهور آمریکا پشت تریبون محل سخنرانی زانو زد. لحظاتی بعد، وقتی دوباره ترامپ روی پاهایش ایستاد، تصاویر رد خون را روی صورت او نشان می‌داد. او همچنین در آن لحظات دست‌هایش را مشت کرده و فریاد‌هایی را سر می‌داد.

ترامپ بلافاصله با کمک نیرو‌های پلیس مخفی آمریکا از محل خارج و به یک مرکز درمانی منتقل شد تا مداوا آنجا روی او صورت گیرد. جو بایدن در بیانیه‌ای این حمله را محکوم و گفته است که تلاش کرده با ترامپ به صورت تلفنی صحبت کند.

به گفته دادستان محلی، مهاجم که هویت او هنوز اعلام نشده بلافاصله در پی شلیک نیرو‌های تک‌تیرانداز کشته شده است. همچنین یک نفر دیگر از حضار هم جان خود را از دست داده است. ضمن اینکه حال یکی دیگر از حاضرین در مراسم هم وخیم گزارش شده است.

بایدن: زودتر به واشینگتن بر می‌گردد

کاخ سفید اعلام کرده که جو بایدن برنامه خود برای ماندن در ساحل ربوبوث را زودتر به پایان رسانده و به واشینگتن بر می‌گردد.

پیشتر قرار بود آقای بایدن تا پایان آخر هفته در خانه ساحلی خود بماند، اما بعد از تیراندازی به دونالد ترامپ برنامه خود را تغییر داده است.

سی ان ان: مهاجم یک جوان ۲۰ ساله بوده است

سی ان ان گزارش داده که یک فرد ۲۰ ساله که نام او اعلام نشده مهاجم تیراندازی به دونالد ترامپ بوده است.

این شبکه به نقل از یکی از افراد آشنا با تحقیقات که نخواست نامش فاش شود گزارش داده این جوان مظنون اصلی تیراندازی به دونالد ترامپ بوده است.

این رسانه آمریکایی البته نام این فرد را منتشر نکرده است.

تاکنون مقام‌های آمریکایی جزئیاتی در این رابطه اعلام نکرده‌اند.

پشت پرده ماجرای ترور ناموفق ترامپ

اف بی آی: تیراندازی در پنسیلوانیا یک سو قصد علیه دونالد ترامپ بود

کوین روژک بازرس ویژه اف بی آی اعلام کرد آنچه در ایالت پنسیلوانیا رخ داده یک سوقصد علیه دونالد ترامپ بوده است.

بر اساس اعلام این مقام ارشد اف بی آی، هچنان تلاش‌ها برای شناسایی فردی که این کار را انجام داده و انگیزه‌هایی که این سوقصد با آن هدف صورت گرفته ادامه دارد.

ترامپ منطقه باتلر در پنسیلوانیا را ترک کرد

جاش شاپیرو فرماندار دموکرات ایالت پنسیلوانیا می‌گوید دونالد ترامپ ساعاتی پس از تیراندازی منطقه باتلر در این ایالت را ترک کرده است.

آقای شاپیرو در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرده همچنین نوشت: «دونالد ترامپ با حمایت سرویس مخفی ایالات متحده و کمک پلیس ایالت پنسیلوانیا منطقه باتلر را ترک کرده است.»

شاپیرو همچنین با اشاره به اینکه حال ترامپ خوب است برای او آرزوی بهبودی سریع و کامل کرد.

ایمیل ترامپ خطاب به هوادارانش: من هرگز تسلیم نمی‌شوم

دونالد ترامپ ایمیل کوتاهی برای هوادارانش ارسال کرده و تاکید کرده هرگز تسلیم نخواهد شد.

در این ایمیل کوتاه آمده است: «این پیامی از سوی دونالد ترامپ است. من هیچ‌وقت تسلیم نمی‌شوم.»

دونالد ترامپ جونیور: با پدرم صحبت کردم، روحیه‌اش عالی است

دونالد ترامپ جونیور، پسر دونالد ترامپ می‌گوید به تازگی با پدرش به صورت تلفنی صحبت کرده است.

فرزند رئیس جمهور پیشین آمریکا می‌گوید پدرش روحیه عالی دارد و هرگز از مبارزه برای آنچه او «نجات آمریکا خوانده» دست نخواهد کشید.

بایدن با ترامپ تلفنی گفتگو کرد

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن پس از تیراندازی با دونالد ترامپ به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

بر اساس این بیانیه رئیس جمهور آمریکا علاوه بر ترامپ با جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا و باب داندوی شهردار باتلر نیز صحبت کرده است.

ساعاتی پیش بایدن گفته بود که تلاش کرده با ترامپ صحبت کند، اما به دلیل اینکه او تحت مراقبت پزشکان بوده موفق به این کار نشده بود.

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده که بایدن امشب به واشینگتن دی سی باز می‌گردد.

سی‌ان‌ان نیز به نقل از یکی از مقام‌های کاخ سفید گزارش داده که بایدن صبح روز یکشنبه گزارش به روز شده‌ای درباره این حادثه را از مقام‌های امنیتی دریافت خواهد کرد.

پشت پرده ماجرای ترور ناموفق ترامپ

پلیس مخفی آمریکا: مهاجم از ارتفاعات خارج از محل سخنرانی به ترامپ تیراندازی کرده

آنتونی گوگلیلمی، رئیس ارتباطات پلیس مخفی آمریکا در بیانیه‌ای گفت علاوه بر مهاجم یک نفر از حاضران در این مراسم تبلیغاتی کشته شده و دو نفر دیگر هم به شدت مجروح شده‌اند.

بر اساس این بیانیه مظنون حدود ساعت ۶:۱۵ بعد از ظهر به وقت محلی از یک موقعیت مرتفع خارج از محل برگزاری کمپین ترامپ تیراندازی کرده است. در ادامه این بیانیه آمده است که ماموران سرویس مخفی به سمت مهاجم تیراندازی کرده و او را کشته‌اند.

دادستان کل آمریکا از همکاری جمعی دستگاه‌های امنیتی ایالات متحده برای بررسی تیراندازی به ترامپ خبر داد

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای گفت که در جریان تیراندازی در کمپین انتخاباتی ترامپ قرار گرفته است.

او همچنین اضافه کرد که دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه غربی پنسیلوانیا، بخش امنیت ملی وزارت دادگستری با همراهی سرویس مخفی و اف‌بی‌آی در کنار مجریان قانون ایالتی و محلی در باتلر ایالت پنسیلوانیا مشغول کار بر روی این پرونده هستند.

گارلند همچنین با تاکید بر اینکه هیچ گونه خشونتی قابل تحمل نیست گفت: «قلب من با رئیس جمهور سابق، مجروحان و خانواده کسانی است که در این حادثه آسیب دیده‌اند.»

پشت پرده ماجرای ترور ناموفق ترامپ

تصاویر منتشر شده از لحظه تیراندازی به دونالد ترامپ در زمان سخنرانی نشان می‌دهد که او کلاه قرمز رنگی به سر دارد، اما با شروع تیراندازی، او دست راست خود را روی گوش سمت راستش قرار می‌دهد و بعد از اینکه خون‌ریزی را مشاهده می‌کند سریعا پشت تریبون زانو می‌زند. او سپس با کمک نیرو‌های پلیس مخفی آمریکا از پشت تریبون بلند می‌شود و با مشت‌های گره کرده فریاد «بجنگید، بجنگید» سر می‌دهد.

ایوانکا ترامپ: از مجریان قانون به خاطر واکنش سریع‌شان متشکرم

ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ در بیانیه‌ای در توییتر از مجریان قانون و نیرو‌های پلیس مخفی آمریکا به خاطر اقدام سریع آنها برای نجات جان پدرش تشکر کرد.

ایوانکا در این پست توییتری نوشت: «از عشق و دعای شما برای پدرم سپاسگزارم. پدر امروز و همیشه دوستت دارم.»

وزرای کابینه بایدن، حمله به ترامپ را محکوم کردند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حساب توییتری خود نوشت که از شنیدن خبر تیراندازی در گردهمایی ترامپ شوکه و ناراحت است.

او همچنین با اشاره به اینکه خوشحال است که ترامپ از این حادثه جان سالم به در برده نوشت: «همانطور که رئیس جمهور بایدن گفت خشونت سیاسی هیچ جایی در آمریکا ندارد و همه باید آن‌را محکوم کنیم.»

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هم در حساب توییتری خود تاکید کرد که «چنین خشونتی مطلقا جایی در دموکراسی آمریکا ندارد.»

آقای آستین با محکوم کردن تیراندازی در پنسیلوانیا نوشت: «این راهی نیست که ما اختلافات خود را در آمریکا حل کنیم.»

وزیر دفاع آمریکا همچنین از اینکه ترامپ در سلامت به سر می‌برد ابراز خوشحالی کرد و افزود که برای رئیس جمهور سابق و همه کسانی که از این حادثه تحت تاثیر قرار گرفته‌اند دعا می‌کند.

ترامپ: صدای وز وز شلیک گلوله را شنیدم

دونالد ترامپ، در پستی در شبکه اجتماعی متعلق به خودش به نام «تروث مدیا» جزئیاتی از لحظه تیراندازی را شرح داده است. ترامپ در این رابطه می‌نویسد: «گلوله بخش بالایی گوش راستم را سوراخ و به من اصابت کرد.»

ترامپ با اشاره به اینکه صدای وز وز شلیک گلوله را شنیده است افزود: «بعد از مجروح شدن خونریزی زیادی داشتم و بعد از آن متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است.»

اوباما: چنین خشونت‌هایی جایی در دموکراسی ما ندارد

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هم در توییتر خود ضمن محکوم کردن هرگونه خشونت نوشت: «اگر چه ما هنوز دقیقا نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده، اما در دموکراسی ما به هیچ وجه جایی برای خشونت سیاسی وجود ندارد.»

آقای اوباما همچنین اضافه کرد که برای ترامپ آرزوی بهبودی و سلامتی دارد.

مایک جانسون: این اقدام شنیع کاملا محکوم است

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حساب توییتر خود تاکید کرد که «این اقدام شنیع» کاملا محکوم است.

آقای جانسون همچنین ضمن آرزوی سلامتی برای ترامپ نوشت: «این حمله باید به صورت قاطعانه و به اتفاق آرا محکوم شود. چنین اقداماتی هیچ جایی در کشور ما ندارد.»

بایدن: همه باید این حمله را محکوم کنیم

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای تیراندازی به ترامپ را محکوم و تاکید کرد که از این حادثه مطلع شده است.

آقای بایدن در توییتر نوشت: «ما منتظر اطلاعات بیشتر هستیم و از اینکه ترامپ حالش خوب است خوشحالیم.»

آقای بایدن همچنین اضافه کرد که همه باید این اقدام را محکوم کنند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به اینکه تلاش کرده با ترامپ ارتباط برقرار کند گفت: «او در کنار پزشکانش است و ظاهرا حالش خوب است. من قصد دارم به زودی با او صحبت کنم.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون