بازی با اژدها؛ اولیویا کوک بازیگر نقش ملکه «آلیسنت» در سریال خاندان اژدها کیست؟

بازی با اژدها؛ اولیویا کوک بازیگر نقش ملکه «آلیسنت» در سریال خاندان اژدها کیست؟
اولیویا کوک بازیگر، صداپیشه و تهیه کننده بریتانیایی متولد ۲۷ دسامبر ۱۹۹۳ در منچستر است که از سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را آغاز نمود.
کد خبر: ۲۷۰۹۶
|
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷

زی‌سان: اولیویا کوک بازیگر نقش ملکه «آلیسنت» در سریال خاندان اژدها بازیگر، صداپیشه و تهیه کننده بریتانیایی متولد ۲۷ دسامبر ۱۹۹۳ در منچستر است که از سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را آغاز نمود.

به گزارش زی‌سان؛ اولیویا کوک در آکادمی هنر‌های دراماتیک فارغ التحصیل شد و برای ایفای نقش، اما دکودی در سریال هیجان انگیز متل بیتس شناخته می‌شود. 

اولیویا کوک سابقه بازی در فیلم و سریال‌هایی همچون خاندان اژدها، اسب‌های آرام، قلب آتشین، عشق امروزی، شگفتی عریان، بازیکن شماره یک آماده، ماهی کوچک، صدای متال و کیتی خداحافظی می‌کند را در کارنامه هنری خود دارد.

اولیویا کوک بازیگر نقش ملکه «آلیسنت» در سریال خاندان اژدها

درخشش اولیویا کودک در نقش ملکه «آلیسنت» در سریال خاندان اژدها

خاندان اژد‌ها (انگلیسی: House of the Dragon) مجموعهٔ تلویزیونی درام فانتزی آمریکایی است که به عنوان پیش‌درآمدی بر بازی تاج‌وتخت (۲۰۱۱–۲۰۱۹)، دومین نمایش در این فرنچایز محسوب می‌شود و توسط جرج آر. آر. مارتین و رایان کندال برای اچ‌بی‌او ساخته شده است. هر دو سریال بر پایهٔ رمان‌های ترانه یخ و آتش اثر مارتین ساخته شده‌اند. کندال و میگل سپاچنیک تهیه‌کنندگان اصلی این سریال هستند.

بازی با اژدها؛ اولیویا کوک بازیگر نقش ملکه «آلیسنت» در سریال خاندان اژدها کیست؟

این سریال بر اساس بخش‌هایی از رمان آتش و خون، حدود ۲۰۰ سال پیش از وقایع بازی تاج‌وتخت و ۱۷۲ سال پیش از تولد دنریس تارگرین می‌گذرد. وقایع آن آغاز افول سلطنت خاندان تارگرین را به تصویر می‌کشد، که منجر به جنگ جانشینی تارگرین‌ها معروف به «رقص اژدهایان» می‌شود.

سفارش ساخت خاندان اژد‌ها در اکتبر ۲۰۱۹ داده شد. انتخاب بازیگران در ژوئیه ۲۰۲۰ انجام و تصویربرداری اصلی از آوریل ۲۰۲۱ در بریتانیا آغاز شد. این سریال در تاریخ ۲۱ اوت ۲۰۲۲ پخش شد و فصل اول آن شامل ده قسمت است. این سریال پنج روز پس از پخش، برای فصل دوم تمدید شد.

اولیویا کوک بازیگر نقش ملکه «آلیسنت» در سریال خاندان اژدها

سپاچنیک پس از فصل اول نقش خود را به عنوان تهیه‌کنندهٔ اصلی ترک کرد و کندال به عنوان تنها شورانر برای فصل دوم باقی ماند. فصل دوم در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۴ پخش شد و شامل هشت قسمت است. این مجموعه در ژوئن ۲۰۲۴ برای فصل سوم تمدید شد.

فصل نخست نقد‌های مثبت منتقدان را دریافت کرد، که از توسعه شخصیت‌ها، جلوه‌های بصری، نویسندگی، موسیقی رامین جوادی و اجرا‌ها تحسین شد.

با این حال، شتاب داستان، به ویژه پرش‌های زمانی، و نورپردازی تاریک برخی از صحنه‌ها مورد انتقاد قرار گرفت. این سریال در نخستین روز توسط بیش از ۱۰ میلیون بیننده در سراسر کانال‌های خطی و اچ‌بی‌او مکس دیده شد، که بزرگ‌ترین افتتاحیه روز در تاریخ اچ‌بی‌او بوده است.

بازی با اژدها؛ اولیویا کوک بازیگر نقش ملکه «آلیسنت» در سریال خاندان اژدها کیست؟

خاندان اژد‌ها برنده جایزه گلدن گلوب بهترین مجموعه تلویزیونی – درام شد و، اما دآرسی برای اجرایش نامزد گلدن گلوب بود. همچنین این مجموعه نامزد ۹ جایزه امی ساعات پربیننده شامل نامزدی در دسته‌بندی مجموعهٔ درام برجسته بود. 

اولیویا کوک در نقش لیدی ملکه آلیسنت های‌تاور ندیمه و بهترین دوست پرنسس رینیرا در دوران جوانی، و بعد‌ها همسر دوم پادشاه ویسریس تارگرین. او دختر سِر آتو های‌تاور است، و در رِد کیپ، بخشی از حلقهٔ درونی پادشاه بزرگ شده و به عنوان خوش‌منظرترین زن در هفت پادشاهی شناخته می‌شود.

سریال خاندان اژدها

داستان خاندان اژد‌ها درباره چیست؟

به گزارش زی‌سان؛ پس از مرگ پادشاه ویسریس تارگرین یکم، همسر دوم و بیوهٔ او، ملکه آلیسنت از خاندان های‌تاور، با توطئهٔ یک کودتا پسر ارشد خود، شاهزاده اِگان را پیش از ولیعهد پرنسس رینیرا، دختر پادشاهِ فقید و تنها فرزند بازماندهٔ او از نخستین ازدواجش، به عنوان پادشاه اِگان دوم تاج‌گذاری می‌کند. رینیرا، خودش می‌تواند تخت آهنین را به ارث ببرد. 

اگرچه رینیرا بزرگ‌ترین فرزند پادشاه است و سال‌ها پیش به عنوان وارث بلافصل شناخته شده بود، آلیسنت و حامیانش او را برای حکومت نامناسب اعلام می‌کنند، (زیرا او به تازگی زایمانی طولانی‌مدت و دردناک در قالب یک مرده‌زایی داشته‌است) و استدلال می‌کنند که رینیرا به عنوان یک زن، باید پس از پسران آلیسنت، در ردیف جانشینی قرار گیرد.

سریال خاندان اژدها

پس از اینکه رینیرا توسط پیروانش در جایگاه اجدادی خاندان تارگرین در دراگون استون تاج‌گذاری می‌شود، پسر وسطش لوسریس ولاریون و همچنین ایموند تارگرین، برادر کوچکتر پادشاه اِگان، هر دو اژدهایان خود را می‌گیرند تا حمایتِ لرد بوروس باراتیون از استورمز اند را جلب کنند. با این حال، لوسریس و اژدهایش در آنجا توسط ایموند مورد حمله قرار گرفته و کشته می‌شوند.

شاهزاده دیمون تارگرین، عمو و همسر دوم رینیرا، برای انتقام، وارث و پسر بزرگ اِگان دوم، جیهاریس را به قتل می‌رساند. پس از این رویداد‌ها و در فاصلهٔ زمانی بسیار کوتاهی، هر دو شاخه از سلسلهٔ سلطنتی تارگرین در جنگی علنی و تمام‌عیار قرار می‌گیرند و فرقه‌های اشرافیِ مختلفی را در حمایت از رینیرا (معروف به «سیاهان»)، علیه کسانی که از اِگان دوم و آلیسنت حمایت می‌کنند (معروف به «سبزها»)، تشکیل می‌دهند.

این جنگِ جانشینی که به دلیل داشتن اژدهاسواران در هر دو طرف به «رقص اژدهایان» مشهور می‌شود، نخستین و مهم‌ترین جنگ داخلی سلسلهٔ تارگرین است که منجر به کشته‌شدن تعداد بی‌شماری از افراد برجسته از این خاندان به همراه اژدهایان آنها و اشراف‌زادگان دیگر در طی نبرد‌ها می‌شود.

اولیویا کوک بازیگر نقش ملکه «آلیسنت» در سریال خاندان اژدها

 «سبزها» در ابتدا پیروزی‌هایی دارند، اما رینیرا با موفقیت مسیر جنگ را تغییر داده و به کینگز لندینگ، پایتخت پادشاهی حمله می‌کند. او پادشاه اِگان دوم را برکنار کرده و ملکه می‌شود، اما شهوت انتقام‌جویانه، پارانویا و اعدام‌های اختصاریِ دشمنانش در طول حکومت او، ظاهراً باعث شورش و هرج‌ومرج در شهر می‌شود، طوری که در نهایت اوباشِ خشمگین که از اژدهایان می‌ترسیدند، بسیاری از اژدهایان باقی‌مانده را می‌کشند، و ملکه رینیرا تنها پس از نیم سال بر تخت پادشاهی مجبور به فرار می‌شود، که لقب «ملکهٔ نیمه‌ساله» را به خود می‌گیرد. در نهایت، برادران اِگان دوم، یعنی ایموند و دیرون و همچنین تنها پسر باقیماندهٔ او، میلور، همگی کشته می‌شوند، و خود او فلج شده و دیگر بارور نیست.

سه فرزند ارشد رینیرا و همسرش دیمون نیز در طول نبرد‌ها کشته می‌شوند. خود رینیرا در نهایت با خیانت اِگان دوم روبرو شده و توسط او اسیر می‌شود. رینیرا در نهایت به طرز وحشیانه‌ای توسط اِگان دوم اعدام می‌شود، که او را به عنوان طعمه به اژد‌های معلولش سانفایر می‌خوراند. پس از آن جنگی خونین در حمایت از چهارمین پسر رینیرا، «اِگانِ جوانتر» ادامه می‌یابد، که به‌عنوان گروگان توسط اِگان دوم زندانی شده‌است.

اولیویا کوک بازیگر نقش ملکه «آلیسنت» در سریال خاندان اژدها

پس از نابودیِ آخرین قدرت جنگیِ «سبزها»، اِگان دوم سرسختانه توسط افراد خود ترور می‌شود و «اِگانِ جوان‌تر»، پسر ملکه رینیرای فقید توسط «سیاهانِ» پیروز به عنوان پادشاه اِگان تارگرین سوم تاج‌گذاری می‌شود و به تمام درگیری‌ها پایان می‌دهد. با این حال، خاندان تارگرین تقریباً تمام اژدهایان خود را از دست می‌دهند، و اژدهایان باقی‌مانده یا رمیده می‌شوند، یا در نهایت در طول سلطنت اِگان سوم می‌میرند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون