همه چیز درباره «گلادیاتور ۲ Gladiator II»؛ بازیگر گلادیاتور کیست؟

همه چیز درباره «گلادیاتور ۲ Gladiator II»؛ بازیگر گلادیاتور کیست؟
پس از ۲۴ سال شاهد ادامه یکی از بهترین فیلم‌های حماسی تاریخ هستیم. ریدلی اسکات، کارگردان نام آشنای هالیوود با فیلم گلادیاتور ۲ بازگشته است.
کد خبر: ۲۶۸۱۰
|
۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰

زی‌سان: پس از ۲۴ سال شاهد ادامه یکی از بهترین فیلم‌های حماسی تاریخ هستیم. ریدلی اسکات، کارگردان نام آشنای هالیوود با فیلم گلادیاتور ۲ بازگشته است. قسمت اول گلادیاتور با استقبال گسترده از سوی منتقدان و مخاطبان روبرو گردید. حال، گلادیاتور ۲ قرار است به زودی اکران شود و ماجرا‌های شخصیت‌های ماندگار قسمت اول را در کنار چهره‌های جدیدی روایت کند.

فیلم سینمایی «گلادیاتور» محصول سال ۲۰۰۰ میلادی به کارگردانی «ریدلی اسکات» کارگردان فیلم‌های شاخصی، چون Alien و Blade Runner به‌جرئت یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما در سبک تاریخی و سینمایی شناخته می‌شود؛ اثری که «راسل کرو» نقشی به‌یادماندنی در آن ایفا کرد و برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد.

همه چیز درباره «گلادیاتور ۲ Gladiator II»

داستان «گلادیاتور» از آنجایی آغاز می‌شود که پادشاه، مارکوس ائورلیوس، پس از فتوحات بسیار به فرماندهی ماکسیموس، تصمیم می‌گیرد پس از مرگش جایگاهش را نه به پسر خود، کومودوس، بلکه به ماکسیموس بسپارد. کومودوس پدر را به قتل می‌رساند. ماکسیموس از مرگی که توسط شاه جدید به آن محکوم شده است می‌گریزد، اما وی را به بردگی می‌برند. تقدیر ماکسیموس را به گلادیاتوری مبدل می‌کند که در جنگ گلادیاتور‌های روم حاضر می‌شود. او در پی انتقام برای کشته شدن خانواده¬‌اش و اجرای اهداف سزار سابق به شهر بازمی‌گردد.

«گلادیاتور» چهار اسکار دیگر از جمله بهترین فیلم را هم کسب کرد و فروش موفقی در گیشه داشت تا داستان انتقام فرمانده «ماکسیموس» از «کومودوس» یکی از امپراتور‌های بدنام تاریخ امپراتوری روم در ذهن بسیاری از دوست‌داران سینما باقی بماند.

داستان گلادیاتور ۲

بزرگترین سوال بعد از پایان حماسی گلادیاتور این است: در قسمت دوم چه چیز دیگری می‌توان گفت؟ ماکسیموس انتقام مرگ خانواده‌اش را گرفته و اکنون اجازه دارد در زندگی پس از مرگ در مزارع جو طلایی پرسه بزند. آیا واقعا باید دنباله‌ای وجود داشته باشد؟

همه چیز درباره «گلادیاتور ۲ Gladiator II»

فیلم «گلادیاتور ۲»، چندین دهه پس از وقایع فیلم اول در روم باستان اتفاق می‌افتد. این فیلم بر روی لوسیوس (مسکال) متمرکز است؛ نوه امپراتور سابق روم، مارکوس اورلیوس و اکنون پسر بزرگ امپراتور کومودوس که به همراه خانواده‌اش در نومیدیا زندگی می‌کند. لوسیوس پس از اسیر شدن در پی حمله‌ای به رهبری ژنرال رومی مارکوس آکاسیوس، با الهام از ماکسیموس به عنوان گلادیاتور به میدان نبرد قدم می‌گذارد.

همه چیز درباره «گلادیاتور ۲ Gladiator II»

ریدلی اسکات، کارگردانی «گلادیاتور ۲» را بر اساس فیلمنامه‌ای از دیوید اسکارپا برعهده داشته است. اسکات، لوسی فیشر، دیوید فرانزونی، مایکل پروس و داگلاس ویک تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.

بازیگران گلادیاتور ۲

فیلم سینمایی «گلادیاتور ۲ Gladiator II» فهرست بلندبالایی از بازیگران مشهور دارد که شامل «پل مسکال»، «پدرو پاسکال»، «دنزل واشنگتن»، «جوزف کویین» و «کانی نلسون» می‌شود. پل مسکال علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی «افترسان /Aftersun»، «همه ما غریبه‌ها/ All of Us Strangers» و «دشمن/Foe»، به خاطر نقش‌آفرینی در سریال «مردم عادی/Normal People» شناخته می‌شود. اخیرا مسکال در فهرست ۱۰ بازیگر برتر هالیوود ریپورتر که فهرست جدید افراد درجه یک هالیوود را تشکیل می‌دهند، یکی از مدیران اجرایی می‌گوید: «هر فیلمسازی عاشق کار با پل مسکال است.»

همه چیز درباره «گلادیاتور ۲ Gladiator II»

یکی دیگر از اتفاقات جذاب «گلادیاتور ۲» حضور دنزل واشینگتن در این فیلم است که احتمالاً نقش مردی را بازی کند که پل مسکال را برای نبرد گلادیاتوری آموزش می‌دهد. ریدلی اسکات پیش‌تر درباره شخصیت واشینگتن در این فیلم فاش کرده بود که مشاغلی از گلادیاتور‌ها وجود داشت که اگر زنده می‌ماندند می‌توانستند آزادی خود را به دست آورند.

همه چیز درباره «گلادیاتور ۲ Gladiator II»

نظر راسل کرو درباره فیلم

در مصاحبه تازه‌ای با راسل کرو داشته ایم درباره نظرش نسبت به فیلم «گلادیاتور ۲» سوال شده است. راسل کرو اظهار داشته: نمی‌دانم که سازندگان قرار است در فیلم دوم چه کار‌هایی انجام بدهند. اما مطمئن هستم که در طی ۲۰ سال گذشته در ذهن ریدلی اسکات موضوعات مختلفی وجود داشته و مواردی بوده که او می‌خواسته در فیلم دوم بهبود ببخشد.

همه چیز درباره «گلادیاتور ۲ Gladiator II»

فکر می‌کنم یکی از نکات مثبت این فیلم تازه همین باشد، چراکه ریدلی اسکات می‌خواهد به این دنیای خارق‌العاده بازگردد و اثری تأثیرگذار و تماشایی همانند فیلم اصلی را برای طرفداران و بیننده‌ها به ارمغان بیاورد.در این بین، من اندکی حسادت نیز دارم. در آن زمان، من مردی جوان بودم و بازی در این فیلم واقعا تجربه بزرگی برای من محسوب می‌شد و واقعا زندگی‌ام را متحول کرد. آن اثر دیدگاه مردم نسبت به من را تغییر داد.

ما آن فیلم را سال ۱۹۹۹ ساختیم و الان در سال ۲۰۲۳ میلادی، به شما قول می‌دهم که در جایی در جهان، این فیلم در حال پخش شدن است یا کسانی در حال تماشای آن هستند. هر فیلمی اینقدر طول عمر و ماندگاری ندارد و همین نیز سبب شده تا فیلم «گلادیاتور» جایگاه ویژه‌ای در قلب من داشته باشد.

هزنیه فیلم گلادیاتور ۲

همه چیز درباره «گلادیاتور ۲ Gladiator II»

«گلادیاتور ۲» ریسک بزرگی برای پارامونت محسوب می‌شود، بخصوص با توجه به اینکه شرکت مادر این استودیو در آستانه‌ی خرید توسط کنسرسیومی به رهبری اسکای‌دنس قرار دارد. بودجه‌ی این دنباله در طول فیلمبرداری که سال گذشته به دلیل اعتصابات هالیوود متوقف شده بود، افزایش یافت. اولین «گلادیاتور» دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۰ بود که با عبور از ۴۶۵ میلیون دلار در گیشه جهانی (معادل ۸۴۸ میلیون دلار امروز)، به موفقیتی بزرگ دست یافت.

تاریخ اکران گلادیاتور ۲

کمپانی پارامونت پیکچرز اعلام کرده است که این درام تاریخی در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۲۴ (۲ آذر ۱۴۰۳) در سینما‌ها اکران خواهد شد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون