همه‌چیز درباره مینی سریال عشق و مرگ Love And Death

همه‌چیز درباره مینی سریال عشق و مرگ Love And Death
سریال «عشق و مرگ/ Love And Death» اثر پرطرفدار اچ بی او مکس بر اساس یک پرونده واقعی جنایی ساخته شده و داستان قتلی را روایت می‌کند که در یکی از شهرهای کوچک آمریکا رخ داده بود.
کد خبر: ۲۷۰۶۹
|
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸

مینی سریال عشق و مرگ (Love & Death) ماجرایی را روایت می‌کند که در آن دو زوج در یک شهر کوچک تگزاس زندگی آرام و شادی دارند. با این حال، یک رابطه خارج از ازدواج به طرز غم انگیزی مسیر زندگی آنها را تغییر می‌دهد.

زی‌سان: سریال «عشق و مرگ» براساس پرونده‌ی کندی مونتگامری ساخته شده و داستان قتلی را روایت می‌کند که در یکی از شهر‌های کوچک آمریکا رخ داده بود. در این پرونده جنایی، یک زن و یک مرد که هر دو متاهل و از یک خانواده مذهبی بودند، با یکدیگر رابطه عاشقانه برقرار کرده و در نهایت پس از اینکه همسر مرد، از این رابطه مخفیانه مطلع می‌شود؛ با معشوقه همسرش درگیر می‌شود. این درگیری منجر به کشته شدن این زن شده و معشوقه مرد از مهلکه می‌گریزد. 

مینی سریال عشق و مرگ /  Love And Death

به گزارش زی‌سان؛ در این سریال الیزابت اولسن نقش یک زنِ خانه‌دار به اسم کندی مونتگامری را بازی می‌کند. در آن طرف داستان هم، یک زنِ دیگر به اسم بتی گور را داریم که شباهت خیلی زیادی به کندی دارد. جفتشان در گروه کر کلیسا آواز می‌خوانند، دختران آنها دوستان خیلی صمیمی هستند و شوهرانشان هم شغل‌های خیلی خوبی در شرکت‌های مشابه دارند.

درست است که از بیرون، زندگی این دو زن خیلی آروم و بی‌نقص به نظر می‌رسد، اما وقتی در داستان آنها عمیق می‌شوی، متوجه می‌شوی که جفتشان پر از ناامیدی‌هایی هستند که از آنها حرف نمی‌زنند و خواسته‌هایی دارند که به آنها نمی‌رسند.

در واقع داستان کندی و آلن نشان می‌دهد که دو نفر خطاکار زیر سقف کلیسا، در مذهبی‌ترین جای ممکن هم می‌توانند از قانون زندگی رد شوند و به بنیان خانواده خود خیانت کنند. خیانت، مکان و زمان نمی‌شناسد. کندی همسر آلن را می‌شناسد و پس از اینکه با این مرد متاهل وارد رابطه می‌شود، تبدیل به دوست صمیمی آلن می‌شود.

مینی سریال عشق و مرگ /  Love And Death

 او به‌جای اینکه از خانواده آلن دوری کند، بیشتر و بیشتر به آنها نزدیک می‌شود و حکم خاله جان را برای بچه‌های آلن بازی می‌کند. خود کندی نیز دو بچه دارد، مادری است که عاشقانه فرزندان خود را دوست دارد. اما با این وجود، نهایتا پیش قدم شده و تصمیم می‌گیرد با آلن وارد رابطه عاشقانه شود؛ آن هم در یک شهر کوچک که ممکن است همه چی به‌راحتی لو برود.

الیزابت اولسن در نقش کندی فوق‌العاده ظاهر می‌شود. او زنی است که دچار فروپاشی‌های روانی است و زندگی‌اش نیز متزلزل شده است. او باید هم یک مادر دلسوز باشد هم زنی که بین دو راهی سختی گیر کرده باشد. او از آرامشی برخوردار است که یک نوع جنون زیرپوستی در آن دیده می‌شود. آرامش بیش از حد کندی، بخصوص در اواخر سریال و پس از جرمی که مرتکب شده، وصف ناپذیر است.

مینی سریال عشق و مرگ /  Love And Death

او زنی است که باور دارد بخاطر دفاع از خود به همسر آلن حمله کرده و قضاوت این موضوع به تماشاگر واگذار می‌شود. آیا شما باور می‌کنید که کندی از روی دفاع از خود و مشکلات روانی که ریشه در دوران کودکی‌اش دارند، همسر آلن را با ضربات تبر کشت و یا اینکه او به‌خاطر نابود شدن رابطه‌اش با آلن، این کار را کرد؟ این سوالی است که سریال هم در نهایت به آن پاسخ نمی‌دهد و از مخاطب می‌خواهد که در جایگاه قاضی قرار بگیرد.

سریال «عشق و مرگ» و «کندی» دو سریال است که هر دو بر اساس داستان واقعی  پرونده‌ی کندی مونتگامری در دهه ۸۰ میلادی ساخته اند.

مینی سریال عشق و مرگ /  Love And Death

هر دو سریال در یک زمان توسط دو کمپانی در حال ساخت بود. سال بعد یعنی در ۲۰۲۲ ابتدا Candy به نمایش درآمد و اواسط سال ۲۰۲۳ سریال Love & Death در دسترس عموم قرار گرفت. 

تفاوت‌های مینی سریال «عشق و مرگ» با سریال «کندی» 

اگرچه این دو سریال اساساً از نقاط طرح یکسانی بهره می‌برند؛ اما تفاوت‌های آشکاری در روش‌های مورد استفاده برای روایت داستان در هر کدام وجود دارد. برخی از تفاوت‌ها از نظر بصری آشکار هستند، در حالی که برخی دیگر، انتخاب‌های خلاقانه‌تری در شخصیت‌پردازی و سبک‌های تولید خواهند بود. 

مینی سریال عشق و مرگ /  Love And Death

در «عشق و مرگ» کندی شیرین‌تر و احساسی‌تر است. الیزابت اولسون طیف دراماتیک گسترده‌تری را برای کندی به کار می‌بندد؛ بنابراین قتلی که رخ می‌دهد تکان دهنده‌تر خواهد بود. همچنین در چهار قسمت اول از عینک استفاده نمی‌کند و مدل موی متفاوتی با کندی در سریال «کندی» دارد.

کندی مونتگومری در واقعیت مو‌های کوتاه مجعد داشت و عینک می‌زد، که بیل هم همین کار را می‌کند، اما نسبت به نسخه اولسون کمتر گرم و جذاب است. البته که نسبت به السون دروغگو بهتری هم هست. بعد از قتل بتی، کندیِ اولسون گناهکارتر نشان داده می‌شود، در حالی که کندیِ جسیکا بیل بیشتر برخودش مسلط است.

به نظر می‌رسد در مینی سریال «عشق و مرگ» با یک تریلر روانشناختی سروکار داشته باشیم. چرا که داستان در ابتدا به معرفی شخصیت می‌پردازد و مخاطب را با تفکر و آرزو‌های او آشنا می‌کند و بعد داستان را به سمت وحشت، هیجان و تعقیب و گریز می‌برد.

 در «کندی»، اما سرعت روایت داستان در ابتدا بسیار زیاد است و در همان قسمت اول داستان از یک روز به حادثه شروع می‌شود. آنچه که این سریال به خوبی از عهدۀ نشان دادن آن برآمده است، روندی است که منجر به این اتفاق می‌شود و همچنین حالات و رویداد‌هایی که بعد از آن اتفاق می‌افتند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون