سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها

سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها
اگر از طرفداران سریال‌های تخیلی که آینده را روایت می‌کنند باشید، حتما تا الان گذرتان به سریال هیلو افتاده است. این سریال با وجود منتقدان زیادش توانسته محبوبیت نسبتا خوبی در میان تماشاگران به دست بیاورد.
کد خبر: ۲۶۵۶۲
|
۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰

سریال هیلو (Halo) درباره چیست؟ در دنیایی آینده نگر، انسان‌ها باید جبهه‌ای متحد داشته باشند تا از تسخیر و نابودی بشریت توسط بیگانگان قدرتمند جلوگیری کنند. این خلاصه‌ای از این سریال شبکه پارامونت پلاس است که تا کنون دو فصل آن به اتمام رسیده است. بیایید نگاهی به Halo داشته باشیم.

به گزارش راستان؛ سریال Halo (هیلو)، داستانی در ژانر ژانر: اکشن-ماجراجویی و علمی-تخیلی است که در اصل بر اساس فرانچایز بازی‌های ویدیویی ایجاد و اقتباس شده است. این سریال رتبه ۷.۳ را در IMDb دارد.

سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها

تاریخچه ساخت سریال هیلو (Halo)

به گزارش راستان، همان‌‌طور که گفتیم، این سریال اقتباسی از مجموعه بازی هیلو است که به‌عنوان نماد کنسول ایکس باکس شناخته می‌شود. ساخت سریال Halo برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ تایید شد و قرار بود که بخش سرگرمی ایکس باکس با همکاری بخش تلویزیونی امبلین ساخت آن را شروع کنند و حضور استیون اسپیلبرگ نیز در آن سروصدایی به پا کرد.

این سریال قرار بود به‌شکل اختصاصی از ایکس باکس لایو پخش شود، اما مدتی بعد برنامه مایکروسافت تغییر کرد تا پخش سریال هیلو به شبکه شوتایم واگذار شود. حالا شوتایم بخشی از تیم تولید سریال بود، اما افزایش هزینه‌های ساخت سریال و طولانی‌تر شدن روند ساخت آن، بار دیگر باعث شد تا مکان پخش سریال در سال ۲۰۲۱ به پارامونت پلاس تغییر پیدا کند.

در نهایت پس از کش‌وقوس‌های زیاد، فیلم‌برداری سریال Halo در سال ۲۰۱۹ در کانادا آغاز شد.

ویروس کرونا بار دیگر روند ساخت سریال را با تاخیر مواجه کرد، اما در نهایت مراحل فیلم‌برداری و تولید سریال Halo در مجارستان از سر گرفته شد و در سال ۲۰۲۱ به پایان رسید.

به گفته سازندگان هزینه ساخت هر قسمت این سریال حدود ۱۰ میلیون دلار و در مجموع بیش از ۹۰ میلیون دلار برآورد شده که بسیار بیشتر از برآورد‌های اولیه بود.

سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها

ماجرای سریال هیلو، این داستان ماجراجویانه پر خرج چیست؟

اتفاقات سریال Halo در قرن ۲۶ام جریان دارد. بشریت وارد جنگی بزرگ با یک تهدید بیگانه به‌نام «کاوننت» می‌شود. در این سریال شاهد داستانی‌های احساسی، حماسی، اکشن، ماجراجویی و چشم‌اندازی از آینده هستیم.

بازیگران هیلو، پابلو شرایبر در نقش مستر چیف، جن تیلور در نقش کورتانا، ناتاشا مک الهون در نقش دکتر هالزی، بوکیم وودبین، یرین ها، شبانه اعظمی، بنتلی کالو، ناتاشا کولزاک، دنی ساپانی، الیو گری، چارلی مورفی و کیت کندی هستند.

فصل اول سریال هیلو در ۹ قسمت تولید و هر هفته از پارامونت پلاس پخش شد.

به گزارش راستان، سریال Halo با اینکه اقتباسی از یک مجموعه بازی ایکس باکس به همین نام است، اما داستان آن در یک خط زمانی جدا و متفاوت از دنیای بازی جریان دارد که از آن به‌عنوان “Silver Timeline” یاد می‌شود. 

سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها

فصل اول سریال هیلو (Halo) چطور گذشت؟

اتفاقات سریال Halo در روز‌های اول جنگ UNSC روایت می‌شود که هنوز جنگ بین انسان‌ها در جریان است. در عین حال، تهدید کاوننت‌ها (بیگانگان) در زیر سایه اختلاف آنها رشد می‌کند. کاوننت‌ها مدتی می‌شود که در سیاره مادریگال مخفی شده‌اند و در حال استخراج شی مرموزی هستند، اما در ادامه برنامه آنها لو می‌رود.

پس از این، الیت‌ها شروع به قتل عام مردم مادریگال می‌کنند و در همان ابتدا شاهد ورود اسپارتان‌ها هستیم که به نیکی از آنها یاد نمی‌شود. البته درنهایت تنها یک نفر در این مبارزه زنده می‌ماند که ظاهرا نقش مهمی در داستان سریال دارد.

درواقع سریال هیلو از همان ابتدا اسپارتان‌ها را ماشین کشتار معرفی می‌کنند. با اینکه سریال اقتباس مستقیم از دنیای بازی نیست و درواقع با الهام از آن ساخته شده است، اما در دنیای بازی هیلو نیز اسپارتان‌ها دارای چنین ویژگی بوده‌اند.

در ادامه مسترچیف و دیگر اسپارتان‌ها شی مرموزی را که کاوننت‌ها به‌دنبال آن هستند، کشف می‌کنند و مسترچیف پس از ارتباط با آن، بخشی از خاطرات کودکی خودش را به‌دست می‌آورد و حالا ظاهرا از یک سرباز که مثل یک ربات عمل می‌کند، به شخصی تبدیل شده که کنترل کار‌های خود را به‌دست گرفته است.

در سیاره ریچ دکتر هالزی در تلاش است تا اسپارتان‌های بیشتری تولید کند و همچنین برنامه کورتانا را جلو ببرد، اما این موضوع بستگی به موفقیت عملیات مسترچیف دارد.

اسپارتان‌ها کنترلی از خود ندارند و تنها دستور‌ها را اجرا می‌کنند و سازندگان این موضوع را تا اولین نافرمانی مستر چیف مخفی نگه می‌دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا بفهمیم دلیل شهرت اسپارتان‌ها به ماشین کشتار چیست.

اولین فصل Halo در ۲۴ مارس ۲۰۲۲ پخش شد و تا ۱۹ مه ادامه داشت. این فصل با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد، صحنه‌های اکشن، بازیگران و جلوه‌های بصری آن مورد تحسین قرار گرفت، اما به خاطر نوشته‌های مشتق‌شده‌اش مورد انتقاد قرار گرفت.

سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها

فصل دوم سریال Halo ارزش دیدن دارد؟

فصل دوم در ۸ فوریه ۲۰۲۴ برای اولین بار پخش شد و تا ۲۱ مارس به مدت هشت قسمت ادامه یافت. با نظرات مثبت منتقدان روبرو شد و آنها اعلام کردند که نسبت به فصل قبل بهبود یافته است.

همانند فصل اول، در فصل دوم سریال «هیلو» نیز پابلو شرایبر نقش شخصیت اصلی داستان یعنی مستر چیف جان ۱۱۷ را بازی می‌کند. فصل دوم بر خلاف فصل اول که ۹ قسمت داشت، دارای هشت قسمت است.

فصل دوم سریال «هیلو» تلاش کرده تا با تغییراتی نسبت به فصل اول، شرایط مطمئن‌تر و بهتری را ایجاد کند و بیشتر مخاطبان را به خودش جلب کند. با این حال، همچنان به گفته منتقدان این اثر دوز ضعیفی از علمی تخیلی را درون خودش دارد که از پتانسیل بالای این اثر بسیار فاصله دارد.

مطمئناً کسانی که فصل اول سریال «هیلو» را تماشا کردند و از آن لذت بردند، ز تماشای فصل دوم نیز لذت خواهند برد. اگرچه احتمالا طرفداران بازی که انتقادی نسبت به فصل اول داشتند، همچنان چنین مواردی را در فصل دوم نیز خواهند دید.

سریال هیلو (Halo)؛ روایتی آینده‌نگرانه از جهانِ قرن ۲۶ و مبارزه با بیگانه‌ها

با این‌حال پیشنهاد ما به شما این است که اگر به سریال‎های علمی-تخیلی و اکشن علاقه دارید و به خصوص از داستان‌های مربوط به آینده انسان خوشتان می‌آید، حتما این سریال را دنبال کنید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: