هیتمن (Hit Man)؛ این یک داستان واقعی است!

هیتمن (Hit Man)؛ این یک داستان واقعی است!
فیلم Hit Man /هیتمن کمدی سیاهی محصول سال ۲۰۲۴ است که به کارگردانی ریچارد لینکلیتر توسعه یافته است.
کد خبر: ۲۵۶۳۷
|
۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲

زی‌سان: فیلم Hit Man /هیتمن روایتگر داستان گری جانسون، استاد دانشگاهی است که در ساعات آزاد خود با پلیس همکاری می‌کند تا افرادی که به دنبال استخدام قاتلان قراردادی هستند را به دام بیندازد. این فیلم با الهام از زندگی واقعی گری جانسون و با تغییرات قابل توجهی در داستان، به بررسی مفاهیم عمیقی مانند تغییر و تحول در شخصیت انسان‌ها می‌پردازد.  

به گزارش زی‌سان؛ در فیلم Hit Man گری جانسون معتقد است که انسان‌ها تغییر نمی‌کنند؛ یعنی آنها ممکن است که بنا بر شرایط محیطی از خود واکنشی نشان دهند؛ اما هر چه باشد آنها هسته‌ی سخت شخصیتی خود را حفظ می‌کنند و اگر چیزی تحت عنوان تغییر در فردی تعبیر شود؛ در واقع بعدی کمتر دیده شده از فرد است که حالا بیش‌تر در معرض انظار عمومی قرار می‌گیرد.

فیلم هیتمن / Hit Man

 از نظر گری جانسون ما سه خود داریم: خودی منطقی که به همه‌چیز از دید ریسک، امنیت و سود و زیان نگاه می‌کند. خودی حیوانی که خود را در امیال انسان جلوه‌گر می‌کند و خودی که دائماً بین این دو در حال میانجی‌گری است.

فیلم سینمایی Hit Man  توسط ریچارد لینکلیتر و پاول بر اساس داستان واقعی به همین نام در مجله تگزاس نوشته اسکیپ هالندزورث اقتباس شده است. ریچارد لینکلیتر یکی از کارگردان‌های پرکار هالیوود است که در مقام بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده، انیماتور و فیلمنامه‌نویس آثار موفقی، چون سه‌گانه «قبل از»، فیلم تحسین‌شده «پسرانگی» و انیمیشن‌های روتوسکوپی «زندگی بیداری» و «آپولو ۱۰.۵؛ کودکی در عصر فضا» را در کارنامه دارد.

فیلم‌های لینکلیتر، یا کمدی هستند و یا اقلا، لحن شوخ‌طبعانه‌ای دارند و همین، می‌تواند به قدر کافی باعث گرم شدن یک اثر نمایشی شود؛ اما کلیدواژه‌ی اصلی در توضیح مختصات آثار او، «رهایی» است. لینکلیتر، چه حین طراحی ساختار فیلمنامه، چه از طریق اعتبار دادن به بداهه‌پردازی در صحنه‌های گفتگو، چه در تنظیم زبان بصری و چه در زمینه‌ی هدایت بازیگران، به مخلوق‌اش اجازه‌ی نفس کشیدن می‌دهد.

فیلم هیتمن / Hit Man

فیلم Hit Man به وضوح الهام گرفته از سری تحسین‌شده Fargo است. جمله مشهور “این یک داستان واقعی است. ” که در ابتدای هر دو اثر دیده می‌شود، نشان‌دهنده تصادفی و ساده بودن اتفاقات روایت شده است. با این حال، فیلم Hit Man در پیاده‌سازی بلندپردازی‌هایش موفق به ایجاد همان تأثیرگذاری Fargo نمی‌شود. داستان واقعی گری جانسون با تغییراتی گسترده به تصویر کشیده شده تا مفاهیم عمیقی از تغییر در انسان‌ها را بیان کند.

اوون گلیبرمن در ورایتی درباره فیلم نوشت:  Hit Man به کارگردانی ریچارد لینکلیتر؛ یک کمدی نوآر هیجان‌انگیز عاشقانه فلسفی بر اساس داستان واقعی که یک مامور مخفی را دنبال می‌کند. او یک قهرمان فیلم منحصربه‌فرد و از بسیاری جهات درست مثل باقی آدم‌ها است. گلن پاول، بازیگری که نقش این مامور را بازی می‌کند اجرایی از خود به نمایش می‌گذارد که به طور مداوم و طی پیشرفت فیلم توانمندی‌هایش را نمایان می‌کند.

فیلم هیتمن / Hit Man

پاول قدبلند و لاغر، با مو‌های قهوه‌ای عسلی، در نقش اصلی برجسته است؛ شبیه ترکیبی از گای پیرس و رایان گاسلینگ به نظر می‌رسد. پاول در فیلم سینمایی Hit Man با عینک نیم‌فریم، با مو‌هایی که به یک طرف ریخته، نقش گری، یک مرد مطلقه منزوی را بازی می‌کند که اکثرا در خانه مشغول رسیدگی به گیاهان و تغذیه پرندگان و گربه‌ها و درگیر افکارش است. علاوه بر این او در دانشگاه نیواورلئان، روانشناسی هم تدریس می‌کند. فیلم سینمایی «هیتمن» با لحظات جذابی همراه است، اما به همان اندازه که سرگرم‌کننده است، داستانی دارد که تا حدودی ناخوشایند پیش می‌رود و برای مدت طولانی ادامه پیدا می‌کند.

فیلم هیتمن / Hit Man

فیلم Hit Man به عنوان ادای احترامی به Fargo، نتوانسته است به همان سطح از تأثیرگذاری و بلندپردازی دست یابد. داستان تغییر و تحول در شخصیت‌ها که محور اصلی فیلم است، با نقص‌هایی در فیلمنامه، نقش‌آفرینی و کارگردانی همراه شده که مانع از تبدیل شدن این اثر به یک فیلم برجسته و ماندگار می‌شود. با این حال، Hit Man با داستانی جذاب و مفاهیم عمیق، همچنان می‌تواند مخاطبانی را جذب خود کند که به دنبال تماشای یک کمدی سیاه با موضوعات فلسفی و انسانی هستند.

فیلم در متاکریتیک از مجموع ۱۰ رای (همگی مثبت) امتیاز ۷۹ از ۱۰۰ دریافت کرد. این فیلم توانست نظر مخاطبان را هم به خوبی جلب کند و در IMDb از میان ۶۱ نظر امتیاز ۷.۹ از ۱۰ بدست آورد. وب‌سایت راتن تومیتوز هم با ۱۸ رای امتیاز ۱۰۰% به فیلم اختصاص داد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون