چطور این خانه‌های ۳ یورویی در ایتالیا را بخریم؟!

چطور این خانه‌های ۳ یورویی در ایتالیا را بخریم؟!
ایتالیا به فروش خانه‌های یک یورویی‌اش معروف است، اما چرا بهای مستغلات در این کشور افزایش یافته است؟
کد خبر: ۲۴۶۵۸
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹

زی‌سان: در سال‌های گذشته چند شهر کوچک ایتالیا به دلیل طرح‌شان برای فروش مستغلات به بهای یک یورو در سرخط خبر‌ها قرار گرفتند. 

طرح‌هایی مانند فروش خانه به بهای یک یورو به روشی محبوب برای روستانشینان ایتالیایی تبدیل شده است تا از این طریق، تعداد ساکنان روستا‌های خود را افزایش دهند و همچنین از ویرانی خانه‌های بدون استفاده جلوگیری کنند.

اگرچه این طرح در برخی مناطق با شکست مواجه شد، اما فروشندگان در «سامبوکا» با تعداد زیادی درخواست برای خرید مواجه شدند.

خریداران که از آمریکا و خاورمیانه آمده بودند با خرید خانه‌های یک یورویی حدود ۲۰ میلیون یورو به اقتصاد محلی تزریق کردند.

در حال حاضر روستا‌های سیسیل خانه‌های زیادی را در معرض فروش گذاشته‌اند. البته مانند گذشته، شرایطی برای خرید خانه‌های ارزان در نواحی آفتابی در نظر گرفته شده است که خریداران باید از آنها اطلاع داشته باشند.

افزایش بهای خرید خانه‌ها یکی از تفاوت‌های طرح جدید با طرح قدیمی است. این بار، ده خانه با قیمت پایه ۳ یورو در دسترس هستند.

این خانه‌ها اگرچه در یک منطقه قدیمی در سامبوکا واقع شده‌اند، اما از نظر سازه محکم هستند.

خانه‌هایی که پس از زلزله سال ۱۹۶۹ متروکه شده‌اند به مقام‌های محلی تعلق دارند، بنابراین فرآیند فروش آنها آسان‌تر از خانه‌هایی است که متعلق به مالکان خصوصی است.

خانه‌های پیشنهادی دو یا سه خوابه هستند و متراژشان نیز بیشتر از ۸۰ متر مربع نیست. آنها همچنین دو یا سه طبقه هستند و برخی نیز بالکن دارند.

اگرچه خانه‌ها با قیمت‌های بسیار پایین به فروش می‌رسند، اما معمولاً چند نکته منفی وجود دارد. نیاز به بازسازی، تعهدات مالی، فرایند اداری و هزینه‌های اضافی از جمله چالش‌های پیش روی خریداران است.

خانه‌ها از طریق مزایده به بالاترین پیشنهاددهنده فروخته می‌شوند، بنابراین قیمت خرید احتمالاً بسیار بیشتر از مبلغ نمادین ۳ یورو خواهد بود. در طرح گذشته بیشتر خانه‌ها بین ۵ هزار تا ۱۰ هزار یورو فروخته شده‌اند.

چطور این خانه‌های ۳ یورویی در ایتالیا را بخریم؟!

بسیاری از خانه‌هایی که در این طرح‌ها قرار دارند محتاج نوسازی کامل هستند، بنابراین خریداران روی یک بنای نسبتا مخروبه سرمایه‌گذاری می‌کنند نه خانه‌ای آماده سکونت.

مالکان جدید باید انتظار داشته باشند که حداقل ۳۰ هزار یورو برای بازسازی ابتدایی و بیش از ۲۰۰ هزار یورو برای یک نوسازی و بازسازی کامل هزینه کنند.

کار‌های بازسازی باید ظرف سه سال از زمان خرید انجام شوند، در غیر این صورت خریداران سپرده ۵ هزار یورویی تضمین نوسازی را از دست خواهند داد.

فهرست فروش ساختمان‌های سه یورویی در تارنما‌های دولتی درج شده است.

مقام‌های محلی امیدوارند تجمع مالکان جدید این خانه‌های ارزان با خرید محصولات و استخدام کارگران محلی به اقتصاد این مناطق رونق دهد.

به‌عنوان نمونه، طرح فروش خانه به قیمت یک اسپرسو در سامبوکا به درآمدزایی معماران و کارگران ساختمانی محلی کمک کرده است.

اجرای طرح فروش خانه به بهای نمادین یک یورو همچنین باعث ایجاد هتل‌ها و مهمانخانه‌های کوچک و تقویت صنعت گردشگری این نواحی شده است.

اینک اجرای طرح فروش خانه به بهای ارزان با توجه به پذیرش دورکاری کارمندان توسط مدیرانشان عملی‌تر به نظر می‌رسد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون