یک پرسشنامه ساده؛ آیا با یک خودشیفته وارد رابطه شده‌اید؟

یک پرسشنامه ساده؛ آیا با یک خودشیفته وارد رابطه شده‌اید؟
شریک زندگی‌ای که به شما برچسب می‌زند مشکل از شما است معمولا همان کسی است که مسئله ایجاد می‌کند و هیچ‌گونه تمایلی به حل مسائل ندارد
کد خبر: ۲۴۵۱۸
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸

زی‌سان: یک کارشناس روابط آزمونی سریع طراحی کرده است تا مشخص کند آیا به خودشیفتگی دچارید.

جیمی نولز، با بیش از دو میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام، که بسیاری از آنها کنجکاو بودند بدانند آیا خودشیفته محسوب می‌شوند یا خیر، سراغ این بستر مجازی رفت تا پرسشنامه ساده‌ای را به اشتراک بگذارد که به ادعای او، می‌تواند [خودشیفتگی را]به‌صورت خودکار تشخیص بدهد.

به نوشته کلینیک مایو، خودشیفتگی یک اختلال شخصیتی است «که در آن احساس خودمهم‌بینی افراد به میزان نامعقولی بالا است».

این کلینیک گفت: «افراد مبتلا به این اختلال ممکن است فاقد توانایی درک یا اهمیت دادن به احساسات دیگران باشند. اما پشت این نقاب اعتمادبه‌نفس بیش از حد، از ارزش خود مطمئن نیستند و به‌سادگی از کوچک‌ترین انتقادی ناراحت می‌شوند.» خودشیفتگی می‌تواند اثری منفی بر روابط، کار، تحصیل، و امور مالی شخصی یا مشترک داشته باشد.

نولز که پژوهشگری خودخوانده در مقوله عشق است، در پستی در ۱۵ مارس گفت: «اگر واقعا مایلید حتی امکان خودشیفته بودنتان را بررسی کنید، خبر خوبی برایتان دارم.»

نولز گفت: «اگر مایلید از شریک زندگی، والدین یا دوستتان بپرسید هی، اینکه طرف مقابل من باشی چطوری است؟ شما خودشیفته نیستید.»

اگر از عزیزانتان می‌پرسید آیا فکر می‌کنند شما به مرز‌های آنها احترام می‌گذارید یا احساسات و نیازهایشان را نادیده می‌گیرید، نشانه خوبی است، این یعنی اهمیت می‌دهید. به گفته نولز، یک خودشیفته اهمیتی نمی‌دهد بپرسد. او متذکر شد که این آزمون همچنین از شما می‌خواهد از شریک زندگی‌تان بپرسید: «آیا من فقط به خودم فکر می‌کنم؟»

این شخصیت رسانه‌های اجتماعی این استدلال را مطرح می‌کند: «اگر واقعا به هر یک از این پاسخ‌ها اهمیت می‌دهد، با خودشیفتگی نهایت فاصله ممکن را دارید.»

نولز در ادامه گفت او دریافته است برخی افراد تشخیص می‌دهند چه موقع با شریک زندگی‌شان رفتار بدی دارند یا به‌طور کلی از چارچوب شخصیت مطلوب یا فردی که می‌خواهند باشند خارج می‌شوند. با این حال، نولز معتقد نیست که این رفتار‌ها نشانه‌های خودشیفتگی‌اند.

او اشاره کرد: «طبق تجربه من، ۹۰ درصد افرادی که به من مراجعه می‌کنند و می‌پرسند آیا خودشیفته‌اند، شریک زندگی‌ای دارند که آنها را نادیده می‌گیرد و به آنها بی‌اعتنایی می‌کند. بگذارید حدس بزنم، شما در دفاع از نیازهایتان و تعیین مرز‌ها مشکل دارید، درست است؟ احتمالا به این دلیل که آنها جای امنی برای شما نیستند تا این کار را انجام دهید.»

او در ادامه افزود: «مایلید مسئولیت‌پذیر باشید، اما آیا آنها هم همین‌طورند؟ مایلید شیوه‌هایی را بررسی کنید که می‌توانید تعارض‌هایتان را با هم ترمیم کنید و به‌عنوان یک زوج احساس نزدیکی بیشتری کنید، اما آیا آنها هم همین‌طورند؟»

نولز تا آن‌جا پیش نرفت که فرد دیگر در رابطه را خودشیفته خطاب کند، اما در ادامه به کاستی‌های توانایی آنها در برقراری ارتباط بین‌فردی و مدیریت رابطه اشاره کرد. شریک زندگی که «به شما برچسب می‌زند مشکل از شماست» معمولا همان کسی است که مسئله ایجاد می‌کند، و هیچ‌گونه تمایلی به حل مسائل ندارد.

نولز در ویدیو بعدی که منتشر کرد به روشی برای مدیریت رابطه با یک خودشیفته پرداخت.

او گفت: «ما همه می‌دانیم که مهارت‌های ارتباطی در مورد یک خودشیفته کارساز نخواهد بود، درست است؟» به گفته نولز، عذرخواهی، بیان ضعف و آسیب‌پذیری، و احترام کارساز نیست، زیرا آنها به هیچ‌کدام از اینها پاسخ متقابل نمی‌دهند.

این شخصیت تاثیرگذار اینستاگرام گفت: «به‌جای اینکه بگوییم برقراری ارتباط با خودشیفته‌ها جواب نمی‌دهد، باید بگوییم خودشیفته‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنند. ما ناخواسته در الگویی می‌افتیم که در نقش فرد مطیع قرار می‌گیریم. ما یک بار دیگر مسئولیت حل مشکلات، درمان آنها، و نجات رابطه را بر عهده می‌گیریم، به‌جای اینکه مسئولیت انجام این کار را متوجه آنها بدانیم.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: