۶ خاصیت فوق‌العاده فندق برای سلامتی

۶ خاصیت فوق‌العاده فندق برای سلامتی
فندق سرشار از چربی‌های سالم بوده و با اسید‌های چرب اشباع نشده یعنی چربی‌های خوب، غنی شده است و مصرف آن به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) و بهبود سلامت قلب تاثیرگذار است.
کد خبر: ۲۳۸۹۵
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

فندق خواص زیادی در سلامت بدن دارد و به کاهش وزن و جوانسازی پوست کمک زیادی می‌کند.

 فندق سرشار از ویتامین‌های A، B ۱، B ۲، C و ویتامین E به‌همراه املاح معدنی شامل کلسیم، فسفر، آهن، گوگرد، منیزیم، روی و پتاسیم است. در ۱۰۰ گرم مغز فندق۶۰۰ کالری، در ۱۰۰ گرم فندق با پوست ۳۰۰ کالری و در یک عدد آن ۱۰ کالری انرژی وجود دارد. این دانه آجیلی سرشار از چربی‌های سالم بوده و با اسید‌های چرب اشباع نشده یعنی چربی‌های خوب، غنی شده است و مصرف آن به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) و بهبود سلامت قلب تاثیرگذار است.

اسیداولئیک موجود در روغن فندق از افزایش کلسترول خون جلوگیری می‌کند، همچنین در تنظیم قندخون موثر بوده و حاوی آپوپروتئین A-۱ است که در پیشگیری از بروز بیماری‌های عروق سیاهرگ نقش دارد و از افزایش آپوپروتئین B که برای بدن مضر است جلوگیری می‌کند. در روغن فندق، اسید چرب مفیدی به نام اسید لینولئیک وجود دارد که نقش خیلی مهمی در رشد و سلامت اندام‌ها دارد.

فندق بخورید، لاغرشوید

مصرف فندق به‌دلیل اینکه فیبر بلایی دارد، موجب احساس سیری طولانی‌مدت در فرد می‌شود و راهی برای جلوگیری از پرخوری و در نتیجه کاهش وزن محسوب می‌شود.

اگر شیر نمی‌خورید، فندق بخورید

هر وعده مصرف فندق ۳۲ میلی گرم کلسیم به بدن می‌رساند که در نتیجه موجب بهبود سلامت استخوان‌ها می‌شود و افرادی که لبنیات مصرف نمی‌کنند می‌تواند برای دریافت کلسیم از این دانه آجیلی استفاده کنند.

جوانی و زیبایی پوست با فندق

ویتامین E موجود در فندق با علائم پیری پوست مانند بروز لکه‌های تیره و خطوط و چین‌وچروک‌ها مبارزه می‌کند و در جوانسازی پوست نقش بسزایی دارد، افزون بر این محافظی قوی برای پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید نیز محسوب می‌شود، مصرف فندق روشی فوق العاده برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و صدمات ناشی از اشعه ماورابنفش است.

با فندق به جنگ فشارخون بروید

مصرف فندق حدود ۴۶ میلی گرم منیزیم به بدن می‌رساند که با کاهش فشارخون و خطر ابتلا به دیابت ارتباط دارد.

سرطان را با این دانه آجیلی شکست دهید

بتاسیتوسترول موجود در فندق اثر فوق‌العاده‌ای در کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان دارد همچنین این دانه آجیلی سرشار از ویتامین E است و اگر سرطان در بدن شکل گرفته باشد، ویتامین E با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند.

فندق و تقویت عملکرد مغز

ویتامین E موجود در فندق خواص ضد التهابی دارد و موجب کاهش سطوح استرس و اضطراب می‌شود و در نتیجه در سلامت مغز تاثیرگذار است افزون بر این، فندق یک منبع غنی از ویتامین‌های B ۱، B ۲ و B ۶ است که برای حفظ سلامت مغز و خون‌سازی مخصوصا در کودکان در حال رشد ضروری هستند.

منبع: بهداشت نیوز

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون