ساعت بازی ایران برابر ازبکستان امروز سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ + ترکیب احتمالی

ساعت بازی ایران برابر ازبکستان امروز سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ + ترکیب احتمالی
در چارچوب دیدار‌های انتخابی جام جهانی در گروه پنجم قاره آسیا امروز سه شنبه ۲۳ خرداد تیم ملی ایران از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی ازبکستان می‌رود.
کد خبر: ۲۳۷۳۱
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰

 تیم ملی فوتبال ایران، در حال حاضر به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان در صدر گروه E این رقابت‌ها قرار دارد و صعودش به مرحله بعدی قطعی شده است.

تیم‌های ملی ایران و ازبکستان با ۱۳ امتیاز در رده اول و دوم گروه قرار گرفته‌اند. این دو تیم در بازی رفت در تاشکند به نتیجه تساوی دست یافتند و در سایر بازی‌ها به پیروزی رسیدند. تفاضل گل ایران ۳ گل بیشتر از ازبکستان است و در صورت تساوی در این بازی صدرنشین گروه خواهد شد ولی ازبکستان با برتری در این مسابقه به عنوان تیم نخست صعود خواهد کرد البته هر ۲ تیم با هرنتیجه‌ای به مرحله بعد راه خواهند یافت.

این بازی هفتمین تقابل ایران با سرچکو کاتانتس سرمربی اسلووانیایی تیم ملی ازبکستان است که از ۶ بازی قبلی، ۵ رویارویی در دیدار‌های رسمی صورت گرفته و تیم ملی در طول تاریخ خود با هیچ مربی‌ای در دیدار‌های رسمی بیشتر از این تقابل نداشته است. حاصل مصاف‌های قبلی تیم ملی با کاتانتز در ۳ تیم مختلف، ۳ برد برای ایران، ۲ تساوی و یک پیروزی برای کاتانتس در آخرین روز مربیگری مارک ویلموتس برابر عراق است. ایران در تقابل با ازبکستان کاملاً دست بالا را دارد. تیم ملی برابر ازبکستان به ۱۰ پیروزی، ۲ تساوی و یک باخت رسیده است. ایران برابر ازبکستان به ۸ برد متوالی دست یافت تا این روند با تساوی در دیدار رفت متوقف شد.

از فهرست بازیکنان دعوت‌شده به اردوی تیم ملی، تنها مهدی قایدی به دلیل مشکلات شخصی با هماهنگی کادر فنی در این دیدار حضور ندارد.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد قلعه‌نویی یوز‌ها را با ترکیب ۱-۳-۲-۴ راهی میدان کند. علیرضا بیرانوند در در چهارچوب دروازه ایران مسئولیت حفاظت از قفس توری یوز‌ها را دارد. محمدحسین کنعانی زادگان بعد از پشت سر گذاشتن یک جلسه محرومیت در دیدار قبلی مقابل هنگ‌کنگ، بار دیگر در کنار شجاع خلیل‌زاده زوج خط دفاعی تیم ملی را تشکیل می‌دهد.

صالح حردانی از جناح راست و میلاد محمدی از جناح چپ خط دفاعی یوز‌ها را تکمیل می‌کنند. محمد قربانی در کنار سامان قدوس زوج خط میانی تیم ملی را تشکیل می‌دهند و علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و مهدی ترابی پشت سر سردار آزمون ۱۱ بازیکن تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ را تکمیل می‌کنند. ۳ بازیکن پرسپولیس که در دیدار مقابل هنگ‌کنگ حضور نداشتند احتمالا در این دیدار به ترکیب اصلی برمی‌گردند.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، صالح حردانی، میلاد محمدی، محمد قربانی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، مهدی ترابی و سردار آزمون

منبع: شفقنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون