با اعتراف افشاریان، قهرمانی‌ پرسپولیس باطل می‌شود؟

با اعتراف افشاریان، قهرمانی‌ پرسپولیس باطل می‌شود؟
مدافع سابق استقلال گفت: از رفتار برخی پیشکسوتان به شدت ناراحت هستم. برخی از آنها به ناحق نکونام را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند.
کد خبر: ۲۳۶۷۹
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹

محمد نوری درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی، اظهار داشت: بازی از نظر فنی شرایط خوبی نداشت و آنقدر از خودمان دور شده‌ایم که تیمی مثل هنگ کنگ می‌تواند ۲ گل به ما بزند. مقابل هنگ کنگ از پیش برنده بودیم، اما نتیجه مسابقه ما را شوکه کرد.

وی ادامه داد: اگر بحث جوانگرایی است چرا شجاع خلیل‌زاده را به تیم ملی دعوت کردید و در سوی دیگر سیدحسین حسینی، بهترین دروازه‌بان ایران را از لیست خود خارج کردید؟! از نظر من حسینی باید ایستادگی می‌کرد و مقابل این ظلم عقب نمی‌کشید. بازیکنانی که دعوت شدند اکثراً موثر و طبق سلیقه سرمربی به خوبی انتخاب شده‌اند. تجربه خط حمله همچنان در سطح بالایی قرار دارد، اما باید توجه ویژه‌ای به خط دفاعی تیم ملی شود چرا که در مسابقات سخت در مرحله بعد به مشکل خواهیم خورد.

ساختار دفاعی تیم ملی فوتبال نمره قبولی نگرفت

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با رویکرد جوان گرایانه امیر قلعه‌نویی در این دوره، تصریح کرد: تیم جوان شده، اما خط دفاعی من را نگران کرد. تیم ملی هنگ‌کنگ به هیچ عنوان نباید روی دروازه ایران موقعیت سازی می‌کرد، اما آنقدر به خودش جسارت داد که ۲ بار دروازه ایران را باز کرد. این جسارت را عملکرد خط دفاعی ایران به حریف داد. از نظر من تیم هنگ‌کنگ در این مسابقه پیروز شد چرا که وقتی یک تیم پیش پا افتاده و ضعیف مقابل شانس اول صعود به جام جهانی موفق به ثبت ۲ گل می‌شود برنده این مسابقه است. ساختار دفاعی تیم ملی فوتبال نمره قبولی نگرفت و همین موضوع باعث روشن شدن چراغ خطر برای مصاف با تیم‌های بزرگ در آینده خواهد بود.

امتحان اصلی شاگردان قلعه‌نویی مقابل ازبکستان خواهد بود

نوری با بیان اینکه نقطه ضعف تیم ملی ایران خط دفاع است، عنوان کرد: جوانگرایی کار خوبی است و هیچ کسی نمی‌گوید که این کار انجام ندهید، اما از نظر من بازیکنانی که مقابل هنگ کنگ به میدان رفتند جواب اعتماد مربی را ندادند. تا به حال سابقه نداشته که تیم ملی هنگ کنگ روی دروازه ایران فشار بیاورد چه بسا که گل بزند. از نظر من طارمی کار بزرگی نکرد و هت‌تریک مقابل یک تیم فوق ضعیف کار چندان پر دردسری نبود. امتحان اصلی شاگردان قلعه‌نویی در این مرحله مقابل ازبکستان خواهد بود و در این بازی محکوم به این هستند که نگذارند اقتدار و شخص تیم ملی خدشه‌دار شود.

وی در ارتباط با دیدار ایران مقابل ازبکستان در مقدماتی جام جهانی، متذکر شد: قطعاً بازی بسیار سختی مقابل ازبکستان خواهیم داشت. بازی با هنگ کنگ به ما درس‌های زیادی داد و ما متوجه شدیم که باید به صورت جدی روی خط دفاع کار کنیم. تیم ملی ازبکستان دو بازیکن خطرناک دارد که آشنایی بسیار خوبی به ورزشگاه آزادی و سبک بازی بازیکنان ایران دارند. باید دقت و تمرکز زیادی روی اورونوف و ماشاریپوف دو بازیکن هجومی ازبکستان داشته باشیم. باید با دقت و آرامش در این مسابقه حاضر شویم و مراقب حملات تیم حریف باشیم چرا که اگر مراقب نباشیم ممکن است اتفاقات جبران ناپذیری رخ دهد.

۹۰ درصد عوامل صدا و سیما پرسپولیسی هستند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ادامه تصریح کرد: از رفتار برخی پیشکسوتان به شدت ناراحت هستم. برخی از آنها به ناحق نکونام را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند. خط قرمز استقلال خط قرمز تمام هواداران است و چیزی که مشخص است اکثر هواداران با ماندن نکونام یک دل هستند. نکونام از ابتدای فصل تا انتها با مشکلات مدیریتی، عدم جذب بازیکنان مد نظر و ... درگیر بود که باعث شد تمرکز کافی را نداشته باشد، اما بیشترین امتیاز را کسب کرد و با تمام مشکلات به خوبی جنگید.

نوری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مدیران و بازیکنان استقلال در برنامه فوتبال برتر حاضر نشوند و این برنامه را تحریم کنند. مجری این برنامه یک فرد پرسپولیسی است که همواره در برنامه‌های خود استقلال را به جان هم می‌اندازند. با مدرک می‌توانم بگویم ۹۰ درصد عوامل صدا و سیما پرسپولیسی هستند و بروز چنین اتفاقاتی در صدا و سیما طبیعی است. یک سری از پیشکسوتان شمشیر را از رو بسته‌اند و ظاهراً دوست، اما باطنشان دشمن است. متأسفانه برخی پیشکسوتان در گذشته هم همین گونه بودند و مربیان قدیم را نقد و بررسی کردند و باعث ایجاد برخی حواشی در تیم شدند. با این وضعیت که افشاریان در حال لو دادن تمام دست‌اندرکاران است به نظر می‌رسد که قهرمانی‌های پوشالی سرخ پوشان نقش بر آب شود.

منبع: همشهری آنلاین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون