مگر برای پرونده تاج اتفاقی افتاد که حالا دنبال فساد در مس هستید؟

مگر برای پرونده تاج اتفاقی افتاد که حالا دنبال فساد در مس هستید؟
یکی از مهم‌ترین بحث‌های فوتبال ایران پرونده فساد تیم مس رفسنجان است که در هفته های گذشته خبرهای بسیاری درباره آن منتشر شده است.
کد خبر: ۲۳۴۷۱
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳

در چند هفته اخیر بحث پرونده فساد در فوتبال ایران بسیار داغ شده و پای چند عضو سرشناس فدراسیون فوتبال را هم به ماجرا باز کرده است. این موضوع که مربوط به لیگ بیستم و تیم مس رفسنجان می‌شود، تا امروز چند قربانی بزرگ داشته است.

سهیل مهدی، مسئول مسابقات سازمان لیگ، خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران و فریبرز محمودزاده، مسئول پیشین کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ از جمله مهم‌ترین افرادی هستند که گفته می‌شود در این پرونده درگیر هستند و حتی خبری در خصوص بازداشت افشاریان و محمودزاده منتشر شد. با این حال گفته می‌شود حجم این تخلف به قدری گسترده است که ممکن است پای چند مدیر و مربی هم به آن باز شود. در این حتی پرونده از دادستانی کرمان هم گرفته شده و قرار است ادامه رسیدگی به آن در تهران انجام شود.

آغاز موج برکناری‌ها در فدراسیون فوتبال

پس از چند هفته گمانه‌زنی و اخبار پراکنده درباره پیامد‌های پرونده قضایی مس رفسنجان، در نهایت فدراسیون فوتبال هم مجبور به واکنش شد و به صورت رسمی ۲ مدیر خود را برکنار کرد. بنابر اعلام فدراسیون فوتبال، سهیل مهدی، مسئول مسابقات سازمان لیگ و خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران تا پایان رسیدگی به این پرونده از سمت‌های خود برکنار شدند.

مگر برای پرونده تاج اتفاقی افتاد که حالا دنبال فساد در مس هستید؟

از زمان مطرح شدن بحث پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان، بسیاری از فوتبالی‌ها خواستار پیگیری صحیح و دقیق این پرونده شده بودند و از فدراسیون فوتبال توقع داشتند در این ماجرا با متخلفین برخورد کند. در این بین حتی پای AFC هم به این پرونده باز شده و کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای خطاب به فدراسیون فوتبال خواستار توضیح در خصوص این پرونده شده است.

این پرونده مثل ویلموتس گیت نشود!

یکی از اصلی‌ترین دلایل نگرانی فوتبالی‌ها در خصوص رسیدگی به پرونده فساد این است که قبلا در موارد مشابه برخورد درستی صورت نگرفته و ماجرا به شکلی ختم به‌خیر شده است. مهم‌ترین مثال در این خصوص پرونده مربوط به قرارداد مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی اسبق تیم ملی است. با وجود تمام تهدید‌های نمایندگان مجلس، مهدی تاج که پس از فسخ قرارداد ویلموتس از سمت خود استعفا داده بود، سال ۱۴۰۱ دوباره به فدراسیون فوتبال برگشت و این روز‌ها همچنان روی صندلی خود قرار دارد. به جز تاج، دیگر مدیرانی که امضای آنها پای برگه قرارداد مرد بلژیکی قرار داشت هم همچنان در سمت‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و تاوانی بابت آن ضرر بزرگ نداده‌اند.

اتفاقاتی مانند پرونده ویلموتس و عدم برخورد با مقصرین آن این نگرانی را بین فوتبالی‌ها به وجود آورده که پرونده مس هم پس از مدتی به دست فراموشی سپرده شود و متخلفین آن باز هم به سمت‌های خود برگردند. البته اتفاقات اخیر و بازداشت چند مدیر این امیدواری را به وجود آورده که شاید این بار قرار است به شکلی متفاوت به پرونده رسیدگی شود.

منبع: خبرآنلاین

tags # فوتبال
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون