فرانکنشتاین خاورمیانه!

فرانکنشتاین خاورمیانه!
«به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی، این فرانکنشتاینِ خاورمیانه، به نقطه‌ای رسیده که دیگر حتی امکان لاپوشانی آنچیزی که هست را هم ندارد!»
کد خبر: ۲۲۳۲۹
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹

قبل از جنگ غزه، جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای غربی و عبری و همچنین متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها، مدام در مورد یک گزاره و مساله در رابطه با رژیم اشغالگر قدس مانور می‌دادند و سعی داشتند آن را به ملکه ذهن افکار عمومی بین‌المللی تبدیل کنند. آن گزاره نیز این بود که رژیم صهیونیستی تنها رژیم دموکراتیک در منطقه غرب آسیا است! 

به نقل از الف؛ استدلالی که از اساس بر بنیان‌های اشتباه و غلطی استوار بود. شاید یکی از ساده‌ترین استدلال‌هایی که می‌توان در رد گزاره مذکور مورد استناد قرار داد این باشد که چطور می‌توان یک رژیم نژاد پرست و اشغالگر را که بنیان آن نامشروع و در نتیجه اشغال سرزمین یک ملت دیگر است، رژیمی دموکراتیک توصیف کرد؟ با این همه، جریان‌های تبلیغاتی مذکور مدام در مورد این گزاره مانور می‌دادند. گزاره‌ای که در نتیجه جنگ غزه و جنایات و نسل کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه و به تازگی در رفح، ماهیت دروغین و پوشالی خود را به عینه نشان داد. با این همه، به تازگی شاهد رخداد دو تحول معنادار دیگر بوده‌ایم که بار دیگر ثابت می‌کنند رژیم صهیونیستی چیزی جز یک رژیم نامشروع و غیرقانونی نیست. 

اولا، اخیرا «کریم خان» دادستان دیوان بین‌المللی دادگستری، در موضع‌گیری خواستار صدور حکم بازداشت بین‌المللی برای نتانیاهو نخست وزیر و یوآف گالانت وزیر جنگ صهیونیست‌ها شده است. موضوعی که قرار است از سوی قضات دیوان بین‌المللی دادگستری مورد بررسی قرار گیرد و در این رابطه یک حکم داده شود. در این چهارچوب، نتانیاهو در موضع‌گیری بی‌شرمانه و صریحی، کریم خان را تهدید کرده و با توجه به اینکه صدور حکم مذکور می‌تواند برای نتانیاهو ایجاد محدودیت در سفرهایش کند گفته است که «من از سفر کردن نمی‌ترسم، اما کریم خان باید بترسد!» موضع‌گیری که بسیاری از آن به مثابه تهدید دادستان دیوان بین‌المللی دادگستری به قتل یاد کرده‌اند. 

دوم اینکه دولت‌های نروژ، اسپانیا و ایرلند نیز به تازگی اقدام به شناسایی دولت و کشور فلسطین کرده‌اند. موضوعی که خشم مقام‌های ارشد رژیم اشغالگر قدس را به همراه داشته و آنها اقدام به احضار نمایندگان سیاسی این دولت‌ها در اراضی اشغالی کرده‌اند. به نظر می‌رسد که در روز‌ها و ماه‌های آتی نیز شاهد دومینووار شدن روند شناسایی دولت فلسطین از سوی دیگر کشور‌های غربی و غیرغربی در جهان باشیم. 

از این رو، دو رویداد مذکور حامل این پیام مهم هستند که رژیم اشغالگر قدس نه تنها دموکراتیک نیست بلکه همچون جنایتکاران گستاخ، به صراحت دیگران را تهدید به قتل می‌کند و برخلاف آنچه زیبنده نظام‌های سیاسی دموکراتیک است، به رای و نظر دیگر کشور‌ها در مورد مسائل بین‌المللی در مواردی نظیر به رسمیت شناختن دولت و کشور فلسطین که مطابق با اصول ابتدایی حقوق بین الملل است نیز احترام نمی‌گذارد. به نظر می‌رسد فرانکنشتاین خاورمیانه به نقطه‌ای رسیده که دیگر حتی امکان لاپوشانی آنچیزی که هست را هم ندارد!

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون