این رژیم غذایی جدید می‌تواند کلسترول را ۳۰% کاهش دهد

این رژیم غذایی جدید می‌تواند کلسترول را ۳۰% کاهش دهد
طبق تحقیقات منتشر شده در اکتبر ۲۰۲۳ در مجله انجمن قلب آمریکا، ارتباط مستقیمی بین یک رژیم غذایی گیاهی خاص و کاهش خطر بیماری قلبی وجود دارد.
کد خبر: ۲۱۰۴
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۳

زی‌سان: با نزدیک شدن به سال جدید، ممکن است یک رژیم غذایی یا الگوی غذایی مناسب مهم باشد. چه به دنبال پیروی از یک روش جدید غذا خوردن باشید و چه بخواهید کلسترول خود را کاهش دهید، تحقیقات جدیدی وجود دارد که رژیم غذایی خاصی را برجسته می‌کند که ممکن است به شما کمک کند.

در پی سه مطالعه، مجموعاً ۲۱۰۲۴۰ نفر شرکت‌کننده مورد ارزیابی قرار گرفتند. عادات غذایی هر فرد، هر چهارسال یکبار، با استفاده از پرسشنامه‌های غذا ثبت شد. این پرسشنامه‌ها به هر فرد امتیاز رژیم غذایی می‌داد. مصرف بیشتر پروتئین گیاهی و حبوبات، آجیل و دانه ها، منابع فیبر، فیتواسترول‌ها و... با امتیاز مثبت همراه بود. غذا‌های سرشار از چربی اشباع شده و کلسترول با نمره منفی بیشتری همراه بود.

پس از ۳۰ سال پیگیری، ۱۶۹۱۷ مورد بیماری قلبی عروقی، شامل ۱۰۶۶۶ مورد بیماری عروق کرونر قلب (CHD) و ۶۴۷۳ سکته مغزی وجود داشت. هنگام مقایسه نمراتِ همه افراد، محققان خاطرنشان کردند که افرادی که غذایی با پروتئین گیاهی، حبوبات و سبزیجات داشتند، کمتر در معرض خطرقلبی و عروقی و سکته بودند.

به طور کلی، این تحقیق نشان داد که پیروی از رژیم غذایی PDS با خطر کمتر بیماری قلبی تا ۳۰ ٪ مرتبط است.

رژیم غذایی PDS چیست؟

رژیمِ PDs حاوی ترکیبات تصفیه شده با یک ماده مغذی اصلی هستند که کنترل بیشتر نسبت به رژیم‌های غذایی مبتنی بر غلات (GBDs) را که حاوی غلات تصفیه نشده و محصولات جانبی حیوانی هستند، امکان پذیر می‌کند.

جای تعجب نیست که رژیم PDS می‌تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. چراکه این رژیم بر پایه مصرف بیشتر غذا‌های کاهش دهنده کلسترول مانند محصولات پر فیبر، آجیل و لوبیا است. از طرف دیگر، گنجاندن غذا‌هایی مانند گوشت قرمز در رژیم غذایی روزانه می‌تواند باعث مشکلات قلبی شود که در این رژیم وجود ندارد.

با این‌حال توجه به این نکته مهم است که این رژیم تنها الگوی غذایی سالم برای قلب نیست، زیرا رژیم مدیترانه‌ای و رژیم “DASH” نیز دو تا از بهترین رژیم‌های غذایی برای قلب شما هستند.

 

در آخر...

پیروی از یک الگوی غذایی گیاهی می‌تواند به کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کند. در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، گنجاندن غذا‌های بیشتر مانند حبوبات، آجیل و میوه‌ها و سبزیجات غنی از فیبر در رژیم غذایی شما یک استراتژی سالم برای قلب است که ممکن است از تعداد کلسترول سالم حمایت کند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون