«تراتوفیلیا»: چرا برخی افراد به لحاظ جنسی جذب افراد عجیب و غریب می‌شوند؟

«تراتوفیلیا»: چرا برخی افراد به لحاظ جنسی جذب افراد عجیب و غریب می‌شوند؟
برخی افراد به لحاظ جنسی مجذوب افراد غیرمعمول با ویژگی‌های غیرمعمول می‌شوند. به این نوع روابط جنسی و فانتزی‌ها تراتوفیلیا می‌گویند. تراتوفیلیا چیست و از کجا نشأت می‌گیرد؟
کد خبر: ۱۹۴۲۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳

اگر به ویژه انسان خوش بینی هستید، ممکن است بگویید که به عنوان یک جامعه، ما دائما بازتر می‌شویم و هویت‌ها و ترجیحات جنسی متفاوت را می‌پذیریم. البته، همیشه واکنش‌های منفی نسبت به این امر وجود دارد، اما در سال‌های اخیر، این موضوع محبوبیت بیشتری پیدا کرده است که از طرف مقابل چه کسی یا چه چیزی جذبه جنسی پیدا می‌کند (در محدوده رضایت و بلوغ) تلقی بی‌حرمتی باشد.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از راز بقا، برای افراد کنجکاو، این بدان معنی است که کشف انواع جدیدی از جاذبه‌های جنسی ممکن است آسان‌تر از همیشه باشد، و یکی از مواردی که ممکن است در مورد آن نشنیده باشید «تراتوفیلی» است.

تراتوفیلیا چیست؟

اصطلاح تراتوفیلی به تمایل جنسی به هیولا‌ها اشاره دارد. این عبارت از کلمه یونانی teras به معنای هیولا و philia به معنای عشق گرفته شده است. اگرچه در مورد اینکه آیا تراتوفیلیا از نظر فنی یک پیچیدگی محسوب می‌شود یا براندازی استاندارد‌های زیبایی‌شناختی سرکوبگرانه، اختلاف نظر وجود دارد، اما این یک ترجیح جنسی است که به ویژه در فضای مجازی جذابیت قابل توجهی پیدا کرده است.

نمونه‌هایی از تراتوفیلیا

تراتوفیلی، مانند بسیاری دیگر از علایق جنسی غیر معمول، به قدمت خود بشریت است. نمونه‌های متعددی وجود دارد، از اساطیر باستان تا اخبار امروزی.

تراتوفیلیا در فولکلور

داستان‌هایی که شامل خون آشام‌ها و گرگینه‌ها می‌شود اغلب جنبه جنسی دارند. در حالی که در بسیاری از روایت‌ها، هیولا‌ها تمایل دارند مردم را شکار کنند، محبوبیت آنها در زمان و در جوامع نشان می‌دهد که مخاطبان چیزی وسوسه‌برانگیز در این برخورد‌های تخیلی پیدا می‌کنند. فراتر از این دو روایت کلاسیک، پری دریایی مذکر و مؤنث، اینکوبوس (دیو نر) و سوکوبوس (دیو ماده) و ... نیز وجود دارد.

تراتوفیلی در هیولای افسانه‌ای مودار 

بله، این هم وجود دارد. در رقابت‌های انتخاباتی کنگره در ویرجینیا در سال ۲۰۱۸، دنور ریگلمن جمهوری خواه به دلیل انتشار تصویری از یک پاگنده برهنه و خوش ذوق در اینستاگرام مورد انتقاد قرار گرفت که باعث رسوایی جزئی شد (ریگلمن تمام اتهامات تراتوفیلی را رد کرد).

تراتوفیلی در فیلم‌های معاصر

«تراتوفیلیا»: چرا برخی افراد به لحاظ جنسی جذب افراد عجیب و غریب می‌شوند؟

در زیر دریا، ممکن است هیولا‌های ملایم تری پیدا شود، مانند فیلم «شکل آب» در سال ۲۰۱۷. این فیلم یک رابطه عاشقانه بین یک زن انسان و یک مرد هیولا به نام مرد دوزیست را نشان می‌دهد.

آیا تراتوفیلی یک اختلال روانی است؟

اگرچه ممکن است برای برخی عجیب و حتی ترسناک به نظر برسد، تراتوفیلی مانند بسیاری از پارافیلیا‌ها یک بیماری روانی محسوب نمی‌شود. طبق راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی، برای اینکه پارافیلیا یک اختلال باشد، باید دو شرط را برآورده کند:

- باعث ناراحتی فردی شود که آن را تجربه می‌کند.
- شامل نقض رضایت یا استقلال بدنی شخص دیگری باشد، یا به آنها آسیب برساند.

در عمل، تراتوفیلی فقط در داستان و تخیل وجود دارد. اگر علاقه‌مند به یک هیولا هستید، احتمالاً شانس ارضای آن تمایلات در دنیای واقعی بسیار کم است. در قلمرو فانتزی، موجودات خیالی همیشه در دسترس هستند.

در واقع، تراتوفیلی جدای از آنتی‌سوشال بودن، می‌تواند راهی برای نوعی از مواجهات جنسی باشد که غیر از آن ممکن است هرگز اتفاق نیفتد. ممکن است کسانی متوجه شود که ترجیح جنسی آنها به افرادی است که شبیه هیولا‌های مورد علاقه آنهاست، یکی از بسیاری از خواسته‌های ممکن است. با آموختن تراتوفیلیا، ممکن است کسی به فکر امتحان یک مواجهه غیر متعارف جنسی باشد.

چرا مردم تراتوفیلی دارند؟

منشا «تراتوفیلی» علیرغم اینکه در فضای مجازی بسیار مورد توجه است، کاملاً مشخص نیست. تمام زیر شاخه‌های روانشناسی به مطالعه تمایلات جنسی انسان اختصاص داده شده است، اما تنوع محض آن چیزی در حد یک راز باقی مانده است. با این حال، ارزش نگاه کردن به برخی از توضیحات متفاوتی را دارد که مردم برای درک (و در برخی موارد از آنها دفاع از) تراتوفیلی استفاده کرده اند.

براندازی هنجار‌های زیبایی

تراتوفیلی به برخی افراد امکان تجربه ارضای جنسی خارج از استاندارد‌های مرسوم اجتماعی را می‌دهد. با تمرکز بر موجودات عجیب و غریب یا افرادی که دارای ناهنجاری‌های فیزیکی هستند، می‌توانند زیبایی را در مکان‌های غیرمنتظره پیدا کنند.

راهی برای پردازش شرم

در روانکاوی، شاخه‌ای از روانشناسی که توسط زیگموند فروید توسعه یافته است، جذابیت جنسی اغلب شامل تأثیر متقابل احساسات متضاد است که بسیاری از آنها ریشه در تجربه اولیه دارند.

فردی که یک رویداد شکل‌دهنده منفی شامل ناهنجاری‌های فیزیکی دارد، ممکن است از طریق زندگی جنسی بزرگسالی خود با آن احساسات منفی، برخورد کند. آنها ممکن است نسبت به کسانی که یک جامعه غیرقابل قبول آنها را به عنوان افراد ناهنجار جسمی برچسب گذاری می‌کند، جذب شوند.

یک خروجی جایگزین

برخی افراد، مجذوب شدن به برخی از ویژگی‌های کلیشه‌ای مردانه - مانند پرخاشگری و سلطه گری - را مشکل ساز می‌دانند. جذب شدن به هیولا‌هایی مانند پاگنده می‌تواند به افراد اجازه دهد تا در یک فانتزی فرار افراط کنند، فانتزی‌ای که جنبه‌های مردانه دارد، اما عاری از روابط پدرسالاری یا تروما‌های شخصی است.

زیست شناسی

برخی از دانشمندان حوزه تکامل حدس می‌زنند که تراتوفیلی ممکن است تفسیری به‌روزتر از برخی از آیین‌های روابط جنسی باشد. بسیاری از سناریو‌های شهوانی نسبت به هیولا‌های محبوب شامل موجوداتی با توانایی‌های اغراق‌آمیز در قدرت و مهارت جنسی است که در محیط‌های اولیه انسانی می‌توانند به عنوان نشانگر تناسب بیولوژیکی در جفت دیده شوند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون