فال ابجد یا فال چوب امروز دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲

فال ابجد یا فال چوب امروز دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲
فال ابجد امروز دوشنبه ۴ دی را می‌توانید در ادامه متن تهیه شده مطالعه کنید و از طالع خود در آینده مطلع شوید.
کد خبر: ۱۸۹۲
|
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵

فال ابجد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین فال‌ها روزانه محل ارجاع افراد زیادی است. بر خلاف تصورات در عصر جدید، باور به طالع‌بینی و فال همچنان در میان بسیاری از جامعه وجود دارد. 

به گزارش «زی‌سان»، فال ابجد که از آن به عنوان فال چوپ نیز یاد می‌شود، به دلیل قدمت تاریخی در میان ایرانیان بسیار محبوب و پرمراجعه است. بسیاری از افراد بسیار مشتاق هستند که در مورد آینده خود بدانند یا حداقل اقبال روزانه خود را از درون روابط پیچیده جهان هستی ببینند. 

فال حروف ابجد از قدیم الایام کاربرد فراوانی داشته است. حروف ابجد قالبی برای ارزش‌گذاری عددی و مرتب کردن حروف عربی است که مخصوصا در قدیم کاربرد‌های زیادی در علوم غریبه، نجوم، عرفان و طالع بینی بسیار مورد توجه بود. حروف ابجد بر پای اولیه خط فنیقی به هر کدام از حروف یک ارزش عددی می‌دهد. یعنی از مجموع ۲۸ حرف الفبای زبان عربی، اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ قابل ارائه است. 

برای اینکه بتوان حروف ابجد را آسان‌تر به خاطر سپرد هر چندتا حرف پیاپی به شکل واژه در آمده و تلفظ می‌شوند. این واژه‌ها عبارت‌اند از: «اَبْجَدْ – هَوَّزْ – حُطّی – کَلَمَنْ – سَعْفَصْ – قَرَشَتْ – ثَخَّذْ – ضَظِغْ». البته حروف ابجد کاربرد‌های فراونی نیز دارد که ازجمله آن‌ها صفحه‌بندی (ترتیب‌بندی)، رمزگذاری، موسیقی، اسطرلاب، نجوم و عرفان است. 

در موضوع طالع بینی با حروف ابجد، هر ماه طالع خاص خود را دارد. این ماه‌ها عبارتند از: برای فال حروف ابجد به هر ماه طالعی نسبت داده‌اند که اسامی این ماه‌ها به ترتیب عبارت هستند از: «حمل، ثور، جوزا، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو و حوت. 

با این تفاسیر در ادامه فال ابجد امروز چهارم دی برای متولدین ماه‌های مختلف سال ارائه شده است.

فروردین: ج د د

با اين قصد و نيتي كه در سر داري ممكن است سلامتت به خطر بيافتد. بهتر است ان را از سر بيرون كني وگرنه صدمه سختي خواهي ديد. كسي به تو طعنه مي‌زند، از او دوري كن. اگر در همه ي امور به خدا توكل كني در كارت گشايش پيدا مي‌شود و به مقصود مي‌رسي.

اردیبهشت: آ ب آ

ايمانت را قوي كن آنچه را كه آرزو و انتظار داري از خداوند طلب كن. به زودي كارهايت سر و سامان مي‌گيرد و به مرادت مي‌رسي. البته با همت و اراده ي خودت. از آنچه كه ميترسي ، در امنن هستي به خداوند توكل كن.

خرداد: ج ج د

طالعت خوب نيست اما به زودي نحوست طالعت بر طرف مي شود و به مقصود خود خواهي رسيد. از چيزي در تشويش هستي به زودي تشويشت بر طرف مي‌شود. كسي در فكر حيله و صدمه زدن به شماست، به خداوند توكل كن تا حيله‌اش برطرف شود. رازت را به هر كسي نگو و در نماز كاهلي نكن.

تیر: آ ج آ

به آنچه كه نيت كرده اي مي رسي. ولي بايد صبر كني نه اينكه تعجيل كني. اگر تعجيل كني از كارت پشيمان مي‌شوي. از قصدي كه داري دور شو. با كسي نزاع نكن. راز دل خود را به كسي نگو. از شخصي گندمگون كه قدي متوسط دارد و روي او يك نشان است دوري كن. از اعمال بد دست بردار و مال حرام نخور. به خداوند توكل كن تا از غم و رنج در امان باشي.

مرداد: آ ب د

به زودي از طرف شخص بزرگي كمك مي‌شوي و گشايشي در كارت پيدا مي‌شود و توفيقاتي نصيب تو مي‌شود. از آسيب بدخواهان دور مي‌ماني و دوستان نيز با تو صميمي‌تر مي‌شوند. اگر قصد سفر داري انجام بده اگر قصد ازدواج براي خودت يا كسي داري، يا قصد انجام كار يا معامله اي داري، انجام بده. بخت با شما يار است. فرزند صالحي نصيب شما مي‌شود كه قدمش براي شما خير است. از مال حرام پرهيز كن. در نماز كاهلي نكن مراقب افكار و اعمال و رفتارت باش تا گرفتار صدمه و بلا نشوي.

شهریور: ج د ب

در اين زمان طالعت خوب نيست بهتر است از قصد و نيت خود منصرف شوي كسي قصد فريب دادن تو را دارد مراقب باش فريب او را نخوري نمي تواني همه را دوست خود بداني بعضي‌ها افكار فتنه انگيز دارند. اگر كسي نصيحتي به تو كرد آن را بپذير تا صدمه نبيني، اگر قصد انجام كاري داري چند روزي صبر كن تا شرايط بهتر شود.

مهر: آ ج ب

با اين نيتي كه كرده‌اي به خواسته‌ات مي‌رسي و خداوند تو را از غم و رنج مي‌رهاند. پول و ثروت خوبي نصيب تو مي‌شود، اگر با كسي منازعه و دعوا داري عاقبت به نفع تو خواهد شد. اگر او با تو نمي سازد نگران نباش عاقبت رام خواهد شد. اگر چيزي را از دست داده‌اي دوباره به دست مي‌آوري. از عبادت كوتاهي نكن تا كارت راست و هم قلبت مصفا شود.

آبان: ج ج د

طالعت خوب نيست اما به زودي نحوست طالعت بر طرف مي‌شود و به مقصود خود خواهي رسيد. از چيزي در تشويش هستي به زودي تشويشت بر طرف مي‌شود. كسي در فكر حيله و صدمه زدن به شماست به خداوند توكل كن تا حيله‌اش برطرف شود. رازت را به هر كسي نگو و در نماز كاهلي نكن.

آذر: ج د ب

در اين زمان طالعت خوب نيست. بهتر است از قصد و نيت خود منصرف شوي كسي قصد فريب دادن تو را دارد مراقب باش فريب او را نخوري. نمي تواني همه را دوست خود بداني بعضي ها افكار فتنه‌انگيز دارند. اگر كسي نصيحتي به تو كرد آن را بپذير تا صدمه نبيني اگر قصد انجام كاري داري چند روزي صبر كن تا شرايط بهتر شود.

دی: آ ب د

به زودي از طرف شخص بزرگي كمك مي‌شوي و گشايشي در كارت پيدا مي‌شود و توفيقاتي نصيب تو مي‌شود. از آسيب بدخواهان دور مي ماني و دوستان نيز با تو صميمي‌تر مي‌شوند. اگر قصد سفر داري انجام بده اگر قصد ازدواج براي خودت يا كسي داري، يا قصد انجام كار يا معامله اي داري، انجام بده. بخت با شما يار است. فرزند صالحي نصيب شما مي شود كه قدمش براي شما خير است. از مال حرام پرهيز كن. در نماز كاهلي نكن مراقب افكار و اعمال و رفتارت باش تا گرفتار صدمه و بلا نشوي.

بهمن: آ ج ج

چيزي حلال به تو رسيده و يا مي‌رسد گشايش در كارت پيدا شده ولي كسي از تو رنجيد ه خاطر است. از او دلجويي كن افرادي تنگ نظر با تو دشمني مي‌كنند. به خداوند پناه ببر تا از شر آنها در امان باشي در اين نيت كه كرده‌اي پا بر جا باش و به خداوند توكل كن . آنچه را كه آرزو داري به آن مي‌رسي ان شا الله.

اسفند: د ب د

طالع خوبي داري و به خواسته ات مي‌رسي. روزي حلال به دست تو مي‌رسد قدرش را بدان سعي كن به كسي خيانت نكني، چون صدمه ي بزرگي خواهي خورد. اگر قصد سفر دوري داري، از آن منصرف شو زيرا به رنج و زحمت خواهي افتاد و از كار و تلاش غفلت مكن تا به مقصود برسي ان شا الله.

 

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون