خوراک جوجه خوشمزه مامان‌پز را به این شیوه درست کنید

خوراک جوجه خوشمزه مامان‌پز را به این شیوه درست کنید
اگر هوس یک پرس خوراک جوجه کرد، این مطلب شما را به هوستان می‌رساند! به شرطی که آستین‌ها را بالا بزنید و دست به کار شوید.
کد خبر: ۱۱۹۵۱
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

خوراک جوجه در لیست غذا‌های لذیذ و آسان قرار می‌گیرد و مناسب روز‌هایی است که حوصله پخت‌و‌پز ندارید، اما دلتان یک غذای ساده و خوشمزه می‌خواهد. در ادامه با زی‌سان همراه شوید تا بهترین طرز تهیه خوراک جوجه را بیاموزید.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

  • مواد لازم خوراک جوجه
  • روش پخت خوراک جوجه

روش پخت خوراک جوجه

خوراک جوجه خوشمزه مامان‌پز را به این شیوه درست کنید

مراحله اول: تکه‌های مرغ را در یک ظرف مناسب بریزید. ۱ عدد پیاز را پوست بگیرید و حلقه‌ای خرد کنید سپس به مرغ‌ها اضافه کنید.

مرحله دوم: مقداری آب لیمو ترش به مرغ‌ها اضافه کنید آنها را زیر و رو کنید تا همه قسمت‌های مرغ به آب لیمو آغشته شود. روی ظرف سلفون بکشید و آن را حدود ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید.

مرحله سوم: ۲ عدد پیاز باقی‌مانده را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید. هویج‌ها را نیز بشویید و به صورت خلالی خرد کنید.

مرحله چهارم: درون یک تابه مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید تا روغن درون آن کمی گرم شود. وقتی روغن گرم شد پیاز‌های خلالی را درون تابه بریزید و آنها را تفت دهید تا سبک شوند. اگر طعم شیرین پیاز را دوست ندارید هنگام تفت دادن پیاز، کمی نمک به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم: به گزارش زی‌سان وقتی رنگ پیاز تغییر کرد، هویج‌ها را به تابه اضافه کنید و مواد را مجدد تفت دهید تا هویج‌ها سرخ شوند.

مرحله ششم: جعفری و ترخون را بشویید و ریز خرد کنید سپس به همراه نمک، فلفل و سیر رنده شده به هویج و پیاز اضافه کنید. همه مواد را با هم تفت دهید تا عطر سیر خارج شود. گوجه فرنگی‌ها را بشویید و رنده کنید سپس به همراه کمی آب به مواد درون تابه اضافه کنید.

مرحله هفتم: تک‌های مرغ مزه‌دار شده را درون یک تابه جداگانه با مقداری روغن سرخ کنید سپس آن‌ها را به تابه حاوی سُس اضافه کنید. روی تابه یک درب بگذارید. شعله اجاق گاز را کم کنید و اجازه دهید خوراک مرغ به مدت ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت بپزد.

مرحله آخر: وقتی حدود ۷۰ درصدِ آب درون تابه کشیده شد، خوراک مرغ خوشمزه شما آماده است. این غذا را می‌توانید با نان یا برنج سرو کنید.

نوش جان!

 

دستور پخت: زهرا راستین

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون