فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی»؛ پروانه و فرهاد و دوگانه عشق و فقر!

فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی»؛ پروانه و فرهاد و دوگانه عشق و فقر!
فیلم سینمایی ملاقات خصوصی ساخته امید شمس هم اکنون در شبکه نمایش خانگی به صورت آنلاین قابل پخش است؛ داستان عاشقانه بین پروانه با بازی پریناز ایزدیار و فرهاد با بازی هوتن شکیبا که با وجود اینکه اولین تجربه این کارگردان در ساخت فیلم بلند است اما به نظر می‌رسد که توانسته علاقه مندان سینما را جذب کند.
کد خبر: ۱۱۷۳
|
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴

فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» همچنان در عرصه سینمای ایران پرحاشیه است. یک فیلم درام عاشقانه به کارگردانی امید شمس، تهیه‌کنندگی امیر بنان و نویسندگی مشترک امید شمس علی سرآهنگی و بهمن ارک است که در سال ۱۴۰۰ ساخته شد.

به گزارش زی‌سان، بازیگران این فیلم هم پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، رؤیا تیموریان، ریما رامین‌فر، نادر فلاح، سیاوش چراغی پور، پیام احمدی‌نیا، شیرین آقارضاکاشی، ایمان شمس، جواد قامتی، امیرحسین بیات و حسین پارسایی هستند. مجموعه‌ای از بازیگران مشهور و جذاب که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. 

ملاقات خصوصی از اکران تا توقف 

«ملاقات خصوصی» نخستین بار در بهمن ۱۴۰۰ در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد، اما به دلیل حواشی ایجاد شده در این دوره این جایزه حذف شد. این فیلم با بازخورد مثبتی از سوی منتقدان و مخاطبان همراه بود و در ۱۴ دی ۱۴۰۱ در سینما‌ها اکران شد و به پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران تبدیل شد. ملاقات خصوصی برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه از جشن حافظ شد. 

فیلم سینمایی ملاقات خصوصی پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا

عشق و عاشقی هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار 

فیلم ملاقات خصوصی ترکیبی جذاب را به ما ارائه می‌دهد «عشق درون فقر مطلق»، تجربه سینمای ایران و روند فروش فیلم‌ها نشان می‌دهد که این ژانر می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند. این فیلم نیز از یک روستا آغاز می‌شود و روایت زندگی «پروانه» با بازی پریناز ایزدیار است که پدرش در زندان است و برادرش که از شرکت‌کنندگان مسابقه مردان آهنین است یک بدهکار فراری شده و خودش هم در عطاری پدرش کار می‌کند. همین جملات کوتاه کافیست که ما جذب این فیلم شویم و روند حوادث آن را دنبال کنیم. 

پروانه از طریق فردی به نام فرهاد با بازی هوتن شکیبا که هم‌بندی پدرش است با پدرش در ارتباط است و این رابطه کم کم جدی می‌شود و در نهایت به عشق این دو نفر منتهی می‌شود. این ژانر را می‌توان ژانری دانست که به نوعی توسط سعید روستایی وارد عرضه سینمای ایران شده و کارگردان ملاقات خصوصی می‌توان گفت که گوشه چشمی هم به فیلم «متری شش و نیم» و «ابد و یک روز» این کارگردان داشته است.

به گزارش زی‌سان، بازی گرفتن از بازیگرانی مانند هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار کار چندان سختی نیست چرا که این دو نفر در کار و حرفه خود عالی هستند و می‌توانند از پس هر نقشی بر بیایند. این فیلم یک رئایت عاشقانه در معنای تمام و کمال آن است و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را یک اثر اجتماعی دانست به این دلیل ساده که معضلات اجتماعی مانند مواد مخدر تنها حاشیه‌ای است برای پیشبرد خط اصلی داستان که همان عشق بین فرهاد و پروانه است. عشق بین فرهاد و پروانه بر بستر فقر شکل می‌گیرد و همین موضوع به صورت ناخودآگاه پای مسائل اجتماعی را به میان می‌کشد، اما کارگردان به هیچ عنوان قصدی برای پررنگ این موضوع نداشته است. 

«احسان عمادی» تحلیل‌گر سینما دیدگاه جالبی درباره این فیلم ارائه می‌دهد. از دید او فرهاد در برابر پروانه موقعیتی دوگانه دارد. به واقع این زن، به دو معنا فرشته زندگی اوست. هم کسی است که نور عشق را به کنج سرد و خالی تنهایی‌اش تابانده، هم کسی است که می‌تواند او را از پشت میله‌های زندان نجات دهد. نویسندگان برای پرداخت این وجه فیلمنامه می‌توانستند با انتخاب زاویه‌دید «سوم‌شخص محدود» روایت فیلم را تنها از نگاه پروانه پیش ببرند و چیزی از لایه دوم یعنی قصد فرهاد برای نزدیک شدن به او را نشان‌مان ندهند تا پیچ و چرخش فیلمنامه، غافلگیرکننده‌تر به نظر برسد. اما رفتن به سراغ زاویه‌دید دانای کل، انتخاب دشوارتری است که از همان ابتدا (گرچه به مرور) ما را با تناقض درونی موقعیت فرهاد نسبت به محبوبش آشنا می‌کند. لبخند مرموز مرد بعد از پایان اولین ملاقاتش -که نخستین مواجهه ما با او (بدون حضور زن) نیز هست - به خوبی این احساس دوگانه را به تصویر می‌کشد. لبخندی که ترکیبی است از سرمستی عاشقانه از دیدار معشوق با لذت شیطانی توطئه‌گری که گام اول نقشه‌اش را با موفقیت برداشته است. 

در ادامه با دیدن فرهاد می‌فهمیم که آقای معلم زبان، به آن سادگی و معصومیتی که پشت تلفن به نظر می‌رسیده نیست: از ارتباط خشک و خشنش با هم‌بندی‌ها سر کلاس تا صحبت‌ها و قول‌هایش به رئیس باند قاچاق (پیام احمدی‌نیا) برای حل کردن مسأله. تلاش هوتن شکیبا برای از کار درآوردن وجوه مختلف این شخصیت، جالب توجه است. او بعد از بازی در «شبی که ماه کامل شد» و «تی‌تی»، در ملاقات خصوصی عاشق دیگری را برایمان تصویر می‌کند، به همان پیچیدگی نقش‌های قبلی. کاری در سمت مقابل ایزدیار هم به خوبی از پسش برآمده. طوری که بتوانیم باور کنیم آن زن مهربان و بی‌گناه گوشه عطاری، این‌قدر جنم و جسارت دارد که از پس چنین مأموریت خطیری برآید. 

کارگردان با وجود اینکه اولین فیلم بلندش را تجربه می‌کند، اما به نظر توانسته با همین فیلم دل بینندگان سینما را برباید چرا که هم در بازی بازیگران و هم در متن و اجرا کمترین نقص سینمایی دیده می‌شود. 

ملاقات خصوصی در شبکه نمایش خانگی 

این فیلم کش و قوس‌های بسیاری داشت و اکران‌اش در سال ۱۴۰۱ متوقف شد، اما در نهایت به فیلیمو آمد تا پای خود را به میان مردم باز کند. این فیلم در گیشه فروش ۷ میلیاردی را تجربه کرد و به عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی ایران شناخته می‌شود. هم اکنون پخش آنلاین فیلم ملاقات خصوصی در شبکه نمایش خانگی فیلیمو انجام می‌شود  و علاقه‌مندان به ژانر‌های عشق و فقر می‌توانند این فیلم را در کنار اعضای خانواده ببینند. دانلود فیلم ملاقات خصوصی نیز در فضای وب رایگان است و کسانی که نمی‌توانند آنلاین تماشا کنند می‌توانند آن را دانلود کنند. 

سایر اخبار
نظرات بینندگان
Iran (Islamic Republic of)
person
ناشناس
cm_time
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
cm
عجب فیلم خوبیه این ملاقات خصوصی پیشنهاد می کنم حتما ببینید
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۱
گوناگون