آیا «لایک کردن» تصاویر زنان توسط مردان متأهل خیانت است؟!

آیا «لایک کردن» تصاویر زنان توسط مردان متأهل خیانت است؟!
گاهی اوقات لایک کردن یک عکس زن توسط مردان متأهل در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای یک رابطه سالم چالش‌برانگیز باشد. حال پرسش این است که آیا باید نگران این مسأله بود؟ آیا این نوعی خیانت محسوب می‌شود؟ در این شرایط باید چکار کنیم؟
کد خبر: ۱۰۰۴
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

زی‌سان: اگر مردان متأهل عکس زنان در شبکه‌های اجتماعی را لایک کنند خیانت کرده‌اند؟ چگونه می‌توان با این چالش برخورد کرد؟ آیا باید نگران این مسأله بود؟

به گزارش زی‌سان، گاهی اوقات این پرسش مطرح می‌شود که اگر مردان یا زنان متأهل در شبکه‌های اجتماعی فعال باشند و مدام عکس زنان یا مردان دیگر را در اینستاگرام لایک کنند این مورد خیانت محسوب می‌شود یا خیر؟ این پرسشی است که ممکن است از سوی بسیاری از زنان و مردان مطرح شود، اما واقعا نمی‌دانند که چه برخوردی باید با این رفتار داشته باشند و یا اینکه چطور باید شریک زندگی‌شان را قانع کنند آن‌ها این رفتار را دوست ندارند. «آیزیا مک‌کیمی» روانشناس و مختصص زوج‌درمانی و سکسولوژیست در این مورد پاسخ می‌دهد. 

 

تعریف خیانت از شخصی به شخص دیگر متفاوت است

در حالی که برخی از موارد «خیانت» واقعاً واضح است، آنچه به عنوان خیانت یا تعاملات نامناسب طبقه بندی می‌شود برای افراد متفاوت است. همه «خیانت‌ها» شامل رابطه جنسی یا حتی تماس فیزیکی نیست، برخی از خیانت‌ها احساسی است. «خیانت دیجیتالی» یا «خیانت سایبری» هنوز برای بسیاری از مردم خیانت محسوب می‌شود. خیانت (چه آشکار و چه پنهان) چیزیست که مرز‌ها و اعتماد در رابطه را کاملا از بین می‌برد. 

اعتماد برای یک رابطه سالم حیاتیست

اعتماد در پس‌زمینه یک زندگی عاطفی فقط به این معنی نیست که شریک زندگی شما از برخی خطوط قرمز عبور نمی‌کند. اعتماد در یک رابطه عاطفی این است که شریک زندگی‌تان نیاز‌های شما را به همان اندازه نیاز‌های خودش در نظر می‌گیرد. به این ترتیب اگر شریک زندگی‌تان میل خود را به «سرگرمی» و تعامل با زنانی که جذبش می‌کنند، معطوف می‌کند و این را نسبت به نیاز شما در اولویت قرار می‌دهد بنابراین این رابطه نمی‌تواند رابطه‌ای بر مبنای اعتماد دو طرفه باشد. 

فهم متقابل برای رابطه سالم حیاتیست

همه ما ناامنی ها، نیاز‌ها و انتظارات متفاوتی را وارد یک رابطه می‌کنیم. ممکن است افرادی وجود داشته باشند که با رفتار شریک زندگی‌شان در رسانه‌های اجتماعی و تعامل وی با زنان دیگر مشکل خاصی نداشته باشند، اما برخی ممکن است با این موضوع مشکل داشته باشند. در هر صورت نباید اجازه داد شریک زندگی‌تان شما را متقاعد کند که این حس شما نسبت به رفتارش به دلیل ناامنی‌های خودتان یا نگرانی‌های شخصی‌تان است و درست نیست.

برای داشتن یک رابطه سالم، باید بتوان سازش کرد و اعمال خود را طوری تنظیم کرد که شریک زندگی را نیز در نظر گرفت. همه انسان‌ها نیاز‌هایی حیاتی در یک رابطه دارند که نمی‌توانند روی آن‌ها سازش کنند و اگر این کار را انجام دهند در نهایت منجر به خشم و عصبانیت یکی از طرفین رابطه می‌شود. به نظر می‌رسد که اگر در مواردی که مهم هستند سازش کنید، برخی از نیاز‌های اصلی خود را قربانی احساس ارزشمندی، امنیت و دوست داشتن در رابطه خواهید کرد. مطلقا نباید این کار را انجام داد. 

شما لیاقت ارزشمند بودن، امنیت داشتن و دریافت عشق در رابطه را دارید

بنابراین این امر مهم نیست که شریک زندگی‌تان در حال خیانت است یا نه و نباید در مورد تعریف خیانت با او بحث کرد بلکه باید به او فهماند که رفتارش برای شما مناسب نیست. باید سعی کرد با شریک زندگی صحبت کرد و بدون اینکه عصبانیتی در کار باشد، به او گفت که رفتارش حس خوبی ندارد و باید رفتارش را متوقف کند. اگر او مایل است به شما گوش دهد، شما را درک کند و اقداماتی را انجام دهد تا به شما کمک کند در رابطه احساس امنیت بیشتری داشته باشید، این امید وجود دارد که دو نفر با هم شاد و خوشحال باشند. اگر به نادیده گرفتن نگرانی‌های شما ادامه دهد، این کار را با سایر مسائلی که در آینده برای شما مهم هستند نیز انجام خواهد داد.

متوجه خواهید شد که مدام رفتار‌هایی را تحمل می‌کنید که برای شما حس خوبی ندارند؛ بنابراین این سازش یا مصالحه نیست، بلکه قربانی کردن خود است. این امر در نهایت منجر به رنجش، آسیب و قطع رابطه می‌شود. شما لایق این هستید که در رابطه خود احساس ارزشمندی، امنیت و عشق را داشته باشید. اگر او مایل به ابراز همدردی و انجام اقداماتی برای حمایت از شما در این امر نباشد، هرگز یک رابطه سالم نخواهد بود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون