بهروزرسانی اشتباه شیائومی برخی گوشیها را بلااستفاده کرد. کاربران متعددی در انجمنهای گروههای مختلف این مشکل را گزارش دادهاند و شیائومی نیز آن را تأیید کرده است. مشکل یادشده دستگاههایی از برندهای شیائومی و ردمی و پوکو را تحتتأثیر قرار میدهد.
تنها راهحل رفع این مشکل، انجام بازنشانی به تنظیمات کارخانه است. این کار تمامی دادههای کاربر روی دستگاه را پاک میکند و خطر ازدسترفتن دائمی اطلاعات را بهدنبال دارد. بنابراین، اهمیت انجام پشتیبانگیری منظم مشخص میشود.
درحالحاضر، تنها گزینه موجود برای کاربران آسیبدیده مراجعه به سرویسهای فنی است. بهنظر میرسد مشکل ناشی از بهروزرسانی یکی از برنامههای سیستمی ازپیشنصبشده در MIUI است که به آن پوستهی اندروید سفارشی شیائومی نیز میگویند. این بهروزرسانی که فقط برای دستگاههای دارای سیستمعامل HyperOS در نظر گرفته شده بود، بهاشتباه برای تمامی کاربران MIUI منتشر شده است.
ناسازگاری این بهروزرسانی به راهاندازی مجدد مداوم دستگاههای آسیبدیده پس از بهروزرسانی برنامه منجر میشود. این مسئله از بالاآمدن طبیعی دستگاه و حذف اپلیکیشن مذکور جلوگیری میکند. شیائومی بهصورت علنی این اشتباه را در شبکههای اجتماعی خود بهرسمیت شناخته است.
اگرچه این بهروزرسانی مشکلساز دیگر در فروشگاه GetApps موجود نیست و از تکرار این اتفاق در آینده جلوگیری شده است، کاربران برای حل آن همچنان باید به مرکز خدمات فنی مراجعه کنند. شیائومی بهشدت توصیه میکند که کاربران خودشان دستگاه را تعمیر نکنند؛ زیرا این کار میتواند به پاکشدن کامل اطلاعات بدون نسخه پشتیبان منجر شود.
درحالحاضر، تعداد دقیق کاربران متأثر از این مشکل مشخص نیست و شیائومی تنها به تعداد «کمی» از کاربران اشاره کرده است. بااینحال، این حادثه بر اهمیت آزمایش دقیق و توزیع گزینشی بهروزرسانیهای نرمافزاری برای کاهش عواقب پیشبینینشده تأکید میکند.
منبع: تکناک