چای را با چی بخوریم؟ که هم لذت‌بخش باشد هم سالم؟

چای را با چی بخوریم؟ که هم لذت‌بخش باشد هم سالم؟
چای را با چی بخوریم؟ از آن جایی که ضرر مصرف قند و شکر بر هیچ کس پوشیده نیست، این پرسش مطرح می‌شود که به جای قند و شکر از چه خوراکی‌هایی می‌توان استفاده کرد.
کد خبر: ۹۸۸۴
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

زی‌سان: بی شَک چای سیاه یک نوشیدنی جدانشدنی از زندگی روزمره مردم در سرتاسر جهان، به خصوص ایرانیان است. بیشتر افراد چای‌شان را با قند یا انواع شیرینی می‌نوشند، غافل از این که مصرف قند و شیرینی می‌تواند چه مضراتی برای سلامتی آنها داشته باشد. اگر کمی درباره مضرات مصرف قند و شیرینی مطالعه کنید و به فکر سلامتی‌تان باشید، مصرف قند و خوراکی‌هایی که در آن‌ها شکر افزوده وجود دارد را محدود خواهید کرد و از این به بعد به جای قند، شکر یا شیرینی، چای‌تان را با خوراکی‌های بدون قند، کم کالری و سالم میل می‌کنید.

در ادامه چند خوراکی سالم به شما معرفی کرده‌ایم که می‌توانید در کنار یک فنجان چای خوش‌طعم میل کنید. پس برویم تا به سوال چای را با چی بخوریم پاسخ دهیم.

+ پیشنهاد مطالعه: نقش چای سیاه در تنظیم قند خون

چای با بیسکویت یا کوکی رژیمی

به گزارش زی‌سان، بیسکویت یا کوکی‌های رژیمی مانند کوکی زنجبیلی یا کوکی‌هایی که در آن‌ها به جای آرد سفید از آرد کامل یا جو دو سر پرک استفاده می‌شود، بیسکویت‌های سبزیجات و دیگر انواع بیسکویت یا کوکی، می‌توانند یک انتخاب خوب باشد؛ چون در عین حال که رژیمی هستند، تضاد خوبی با طعم چای ایجاد می‌کنند.

چای با نان شیرین

نان‌های نرم و شیرین مانند نان‌های دارچینی، نان‌های هل یا نان‌های میوه‌ای می‌توانند در کنار یک فنجان چای یک خوراکی لذت بخش باشند.

چای با ساندویچ

ساندویچ‌های ساده، پُر شده با مواد میانی مانند خیار، گوجه‌فرنگی، پنیر یا تخم‌مرغ می‌توانند انتخابی سبک و رضایت‌بخش برای لذت بردن با چای باشند.

چای با کشمش

کشمش از خشک کردن میوه انگور به دست می‌آید و دارای خواص بی نظیر و منحصر به فردی است. میزان قند موجود در هر ۱۰۰ گرم کشمش ۵۸ گرم است. کشمش برای تقویت بدن بسیار مناسب است، قند خون را تنظیم می‌کند و به حفظ ایمنی بدن کمک می‌کند.

چای با عسل

عسل یکی از مغذی‌ترین ماده‌های غذایی محسوب می‌شود. از جمله خواص مهم عسل می‌توان به کاهش چربی خون، کاهش اضطراب و کمک به حفظ آرامش، کمک به کاهش وزن، درمان گلو درد و سرفه و کمک به خواب بهتر اشاره کرد.

پیشنهاد می‌کنیم از این پس به جای مصرف قند، چای‌تان را با کمی عسل میل کنید و از خواص بی‌شمار آن برای سلامتی بهره‌مند شوید.

چای را با چی بخوریم؟ که هم لذت‌بخش باشد هم سالم؟

چای با خرما

خرما یک میوه بسیار مقوی است که خواص بی‌شماری برای سلامتی دارد که برجسته‌ترین آن‌ها عبارتند از: بالا بردن سیستم ایمنی بدن، تنظیم کلسترول خون و بهبود فعالیت مغز، کمک به حفظ تراکم استخوان ها، سلامت پوست، کمک به کاهش وزن اصولی و بهبود عملکرد سیستم گوارشی.

خرما شامل ۵۰ درصد گلوکز و ۲۵ درصد ساکارز است. با این‌که خرما یکی از منابع طبیعی قند محسوب می‌شود و می‌تواند جایگزین خوبی برای قند و شکر باشد، اما افرادی که دارای قند خون بالا هستند باید در مصرف آن احتیاط کنند.

چای با توت خشک

بین تمام شیرین کننده‌های چای و دمنوش، توت خشک را می‌توان منحصر به فردترین آنها معرفی کرد، چون می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی را بر سلامت بدن شما داشته باشد. از جمله خواص توت خشک می‌توان به مبارزه با دیابت، حفظ سلامت استخوان‌ها با منابع سرشار از کلسیم، فسفر، کمک به گردش خون با آهن و پتاسیم موجود در آن اشاره کرد. توت خشک پس از خشک شدن، تقریبا نیمی از قند خود را از دست می‌دهد و دارای قند سازگار با بدن انسان است که این ویژگی، آن را به یک خوراکی مناسب برای افراد مبتلا به دیابت تبدیل می‌کند.

اما این را هم باید بدانید که توت خشک به تنهایی مزایای زیادی دارد، اما وقتی به مقدار زیاد همراه با چای داغ مصرف شود، عامل اصلی دیابت است! بنابراین، برعکس باورم عموم مردم که فکر می‌کنند هر دوی اینها با هم برای سلامتی مفیدند، اما اگر میزان مصرف زیاد باشد، دقیقا برای بدن ضرر دارد.

چای با انجیر خشک 

خواص بی شمار انجیر باعث شده است تا این میوه خوشمزه در لیست میوه‌های مفید برای سلامتی قرار بگیرد. از جمله خواص انجیر می‌توان به کاهش وزن سریع، افزایش استحکام استخوان‌ها، جلوگیری از پیری، تقویت حافظه، کاهش میزان قند خون در افراد مبتلا به بیماری دیابت اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم یک لیست از خوراکی‌های سالمی که می‌توانید با یک فنجان چای میل کنید ارائه دهیم. در پایان امیدواریم به جای مصرف قند و شکر از جایگزین‌های طبیعی برای شیرین کردن نوشیدنی‌تان استفاده کنید و با این کار به حفظ سلامتی بدن‌تان کمک کنید.

tags # چای
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون