برنامه بعدی هادی چوپان بعد از قهرمانی در آرنولد کلاسیک؛ رقبای جدید هادی چوپان را بشناسید!

برنامه بعدی هادی چوپان بعد از قهرمانی در آرنولد کلاسیک؛ رقبای جدید هادی چوپان را بشناسید!
هادی چوپان قهرمان مستر المپیای ۲۰۲۲ و نفر دوم مسترالمپیای سال ۲۰۲۳ و حالا قهرمان آرنولد کلاسیک سال ۲۰۲۴ این روز‌ها تبدیل به یکی از چهره‌های مطرح پرورش اندام دنیا شده است.
کد خبر: ۹۶۵۳
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

زی‌سان: هادی چوپان در مسابقه فینال آرنولد کلاسیک سال ۲۰۲۴ توانست با شکست رقیب سرسختش سمسون دائودا نیجریه‌ای قهرمان شود و جایزه ۳۰۰ هزار دلاری را به خانه ببرد. حال این پرسش مطرح می‌شود که اکنون برنامه هادی چوپان بعد از قهرمانی در مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴ چیست؟ 

هادی چوپان؛ پنجمین بدنساز تاریخ

به گزارش زی‌سان؛ هادی چوپان با قهرمانی در مسابقه آرنولد کلاسیک دو رکورد خارق العاده را به نام خود ثبت کرد. این بدنساز پرآوازه ایرانی که دیشب با قرار گرفتن در کنار آرنولد شوارتزنگر به آرزوی کودکی خود رسید تبدیل به پنجمین بدنساز تاریخ بعد از رونی کلمن، جی کاتلر، دکستر جکسون و برندون کوری شد که سابقه قهرمانی در هر دو مسابقه معتبر مستر المپیا و آرنولد کلاسیک را در کارنامه خود دارند. 

البته قهرمانی هادی در آرنولد کلاسیک سال ۲۰۲۴ یک رکود بی‌نظیر دیگر را به رکورد‌های گرگ پارسی اضافه کرد. هادی چوپان با قهرمانی دیشب پس از کوین لورون، فلکس ویلر و ویلیام بوناک به چهارمین بدنسازی تبدیل شد که در اولین حضور خود در آرنولد کلاسیک مقام قهرمانی را تجربه می‌کند. 

برنامه بعدی هادی چوپان بعد از قهرمانی در آرنولد کلاسیک؛ رقبای جدید هادی چوپان را بشناسید!

برنامه بعدی هادی چوپان بعد از قهرمانی در آرنولد کلاسیک 

برنامه بعدی هادی چوپان پس گرفتن قهرمانی مستر المپیا از درک لانسفورد آمریکایی است و به نظر می‌رسد که انگیزه‌های زیادی برای این کار دارد. در مسابقات مستر المپیای سال ۲۰۲۳ در کمال ناباوری قهرمانی به درک لانسفورد رسید که در سال قبل یعنی ۲۰۲۲ بعد از هادی چوپان در رده دوم ایستاده بود. درک لانسفورد در همان سال تازه از دسته ۲۱۲ پوند پا به رقابت در دسته اوپن گذاشته بود و توانست رده دوم را از آن خود کند. در همان سال بیگ رامی قهرمان مصری دو دوره قبل به دلیل تزریق سینتول از رقابت‌ها کنار گذاشته شد. 

مستر المپیای سال ۲۰۲۳ در حالی برگزار شد که بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند هادی چوپان قهرمانی خود را تکرار خواهد کرد، اما در کمال ناباوری هیئت داوران در نهایت و البته با آرای بسیار نزدیک لانسفورد آمریکایی را قهرمان کردند. کارشناسان بسیاری عقیده داشتند عامل قهرمانی درک عضلات پشت و شکم باریکتر او بوده و البته برخی نیز بر این عقیده بودند که فیگور‌های جلوی هادی با اختلاف از درک لانسفورد بهتر بوده به ویژه در عضلات شکم و فیبر سینه. اما در نهایت تصمیم داوران به نفع لانسفورد بود. 

هادی چوپان با قهرمانی در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴ کلمبوس اوهایو احتمالا بعد از مدتی وارد ایران خواهد شد و در شیراز تمرینات خود را برای شرکت در مستر المیپای سال ۲۰۲۴ از سر خواهد گرفت و وارد یک دوره حجم خواهد شد. مسابقات مستر المیپای سال ۲۰۲۴ قرار است که دوباره در لاس وگاس آمریکا و در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شود. بدین ترتیب هادی چوپان اندکی بیش از ۷ ماه دیگر دوباره راهی آمریکا خواهد شد تا مقام قهرمانی مستر المپیا را از چنگ درک لانسفورد در بیاورد و برای دومین بار قهرمان این مسابقات شود. 

آبان ماه امسال بود که «دن سالامون» مدیرعامل سازمان اجرایی مستر المپیا از بازگشت این مسابقات به لاس وگاس خبر داد. مستر المپیای سال ۲۰۲۳ که با قهرمانی درک لانسفورد به اتمام رسید در مرکز همایش‌های اورنج کانتی در اورلاندوی فلوریدا برگزار شد و حالا به نظر می‌رسد که قرار است سال ۲۰۲۴ این مسابقات در لاس وگاس برگزار شود. 

هادی چوپان

رقبای هادی چوپان در سال ۲۰۲۴ 

لازم به ذکر است که احتمالا در مسابقات سال ۲۰۲۴ برخی از مهمترین رقبای هادی چوپان از جمله بیگ رامی و یا نیک واکر شرکت کنند که البته و طبیعتا هادی خود را برای رویارویی با این حریفان آماده خواهد کرد.

به گزارش زی‌سان؛ نیک واکر در مستر المپیای سال ۲۰۲۲ یعنی زمانی که هادی چوپان قهرمان شد مقام سوم را کسب کرد و در سال ۲۰۲۳ به علت مصدومیت از رقابت انصراف داد. خبرهاییی هم منتشر شده مبنی بر اینکه بیگ رامی بعد از عدم حضور در مستر المپیای سال ۲۰۲۳ دوباره خود را برای این رقابت‌ها آمده می‌کند که البته این خبر هنوز تایید رسمی نشده است.

از طرف دیگر باید احتمال حضور برخی از پدیده‌ها را نیز در این رقابت‌ها متصور شد. کسانی از جمله «روبیل موسکوئرا»‌ی کلمبیایی با لقب «نکزیلا» و «مارسلوس دی آنجلس» برزیلی از جمله کسانی هستند که می‌توانند در سال ۲۰۲۴ چشم همگان را به خود خیره کنند. همچنین دوباره باید نام «سمسون دائودا» را هم اضافه کنیم که بعد از شکست در آرنولد کلاسیک از هادی چوپان انگیزه‌های بیشتری برای رقابت خواهد داشت. 

حال باید دید که هادی چوپان چگونه خود را برای مستر المپیای سال ۲۰۲۴ آماده خواهد کرد و اینکه آیا به غیر از هادی چوپان آیا شاهد حضور دیگر ایرانی‌ها از جمله بهروز تابانی در سایر دسته‌های رقابتی مستر المپیا خواهیم بود یا نه.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون