چرا داشتن یک ساعت خواب ثابت مهم‌تر از ۸ ساعت خوابیدن است؟

چرا داشتن یک ساعت خواب ثابت مهم‌تر از ۸ ساعت خوابیدن است؟
اگر با عادات نادرست خواب خود دست و پنجه نرم می‌کنید، ایجاد یک برنامه خواب ثابت ممکن است بهترین راه برای کمک به شما باشد. سعی کنید زودترین زمان بیدار شدن خود را در هر هفته مشخص کنید و برنامه خواب و بیداری خود را متناسب با آن زمان برنامه‌ریزی کنید.
کد خبر: ۹۲۹
|
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

زی‌سان: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که داشتن یک برنامه خواب ثابت، مهم‌تر از هشت ساعت خواب در هر شبانه‌روز باشد.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از وری‌ول هلت، داشتن یک زمان خواب و بیداری ثابت به ریتم شبانه روزی داخلی شما اجازه می‌دهد کارآمدتر عمل کند و به شما کمک می‌کند سریعتر به خواب بروید و بخوابید.

برای بهبود ثبات، برنامه خواب خود را بر اساس اولین ساعت بیدار شدن در هر هفته برنامه ریزی کنید و سعی کنید هر روز در آن ساعت از خواب بیدار شوید.

احتمالاً به شما گفته شده است که باید حداقل هفت ساعت در هر شب بخوابید، اما داشتن یک برنامه خواب ثابت و منظم ممکن است حتی از تعداد ساعاتی که مجموعا می‌خوابید، مهم‌تر باشد.

یک مطالعه جدید نشان داد که شش ساعت خوابیدن در هر شب در یک برنامه ثابت با کاهش خطر مرگ زودهنگام در مقایسه با هشت ساعت خوابیدن در یک برنامه نامنظم - شامل خواب پراکنده و چرت زدن- است. 

به گفته ربکا رابینز، محقق خواب در دانشکده پزشکی هاروارد، در حالی که اکثر توصیه‌ها بر اهمیت مدت زمان خواب تاکید می‌کنند، اما همه توصیه‌ها بر حفظ یک برنامه خواب ثابت تاکید نمی‌کنند.

خواب کافی

رابینز به وری‌ول می‌گوید: «داشتن یک برنامه منظم برای خواب و بیداری به مغز ما این امکان را می‌دهد که بداند چه زمانی می‌خواهیم خسته باشیم و چه زمانی هوشیار باشیم. به عبارت دیگر، وقتی زمان خواب خود را ثابت نگه می‌داریم، ریتم شبانه‌روزی درونی ما کارآمدتر می‌شود و متعاقباً می‌توانیم سریع‌تر به خواب برویم و خواب خود را بهتر تثبیت کنیم.

ریتم شبانه روزی یک فرآیند درونی است که چرخه خواب و بیداری را کنترل می‌کند و تقریباً هر ۲۴ ساعت یک بار تکرار می‌شود و به بدن شما می‌گوید زمان بیدار شدن و زمان خواب کی است.

وقتی زمان خواب و بیداری شما ناهماهنگ است و خواب شما بریده بریده می‌شود. ریتم شبانه روزی شما از بین می‌رود و تشخیص زمان خواب و بیدار شدن را برای بدن دشوارتر می‌کند. این می‌تواند مدت زمانی را که طول می‌کشد تا به خواب بروید طولانی‌تر کند و از ماندن در خواب عمیق در تمام طول شب جلوگیری کند.

چگونه یک برنامه خواب ثابت داشته باشیم

رابینز گفت: «مزایای یک برنامه خواب ثابت عمیق است، اما این بدان معنا نیست که حفظ چنین ثباتی آسان است.

رابینز افزود: در حالی که کودکان زمان خواب و بیداری ثابتی دارند و شاید راحت‌ترین گروه سنی در جامعه ما هستند؛ برنامه خواب بزرگسالان به با توجه به سبک زندگی اجتماعی، مراقبتی، خانوادگی یا حرفه‌ای متفاوت است.

اما اگر واقعا اراده و قصد جدی داشته باشید، امکان دستیابی به یکنواختی در خواب وجود دارد. رابینز پیشنهاد می‌کند به برنامه هفتگی خود نگاه کنید و زودترین زمانی را که معمولاً برای بیدار شدن باید بیدار شوید. برای نمونه یک جلسه اولیه هفتگی یا یک قرار را پیدا کنید و سپس آن را به عنوان زمان بیدار شدن هدف خود در هفت روز هفته تنظیم کنید. هشت ساعت از آن کم کنید و شما یک زمان خواب هدف دارید.

بی خوابی

او گفت، اگر بیشتر می‌خوابید، همیشه می‌توانید یک ساعت اضافی کم کنید و فراموش نکنید که حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا بخوابید. او گفت، حتماً به موقع برای استراحت و استراحت قبل از خواب، مانند خاموش کردن وسایل الکترونیکی و خواندن یک کتاب، به ساختن بپردازید.

رابینز گفت: «بعد از آن همه ریاضیات ذهنی، هر روز یک ساعت زنگ دار آرامش بخش را برای زمانی تنظیم کنید که به شما امکان می‌دهد حدود ۳۰ دقیقه قبل از خواب استراحت کنید. استفاده از زنگ هشدار برای یادآوری اینکه چه زمانی باید خاموش باشید می‌تواند راهی عالی برای ادامه مسیر باشد.»

در حالی که ممکن است خداحافظی با آخر هفته در اواخر شب و خوابیدن کاری سخت به نظر برسد، اما ممکن است کلید بهبود کیفیت خواب شما و در نهایت احساس استراحت باشد. رابینز گفت: «برای سال‌ها، به‌عنوان یک زمینه، ما بیش از حد بر توصیه‌های مربوط به مدت زمان خواب متمرکز بوده‌ایم. با این حال، خواب چند بعدی است و تصویر سلامت خواب واقعاً باید شامل مؤلفه‌هایی مانند مدت زمان کافی، زمان‌بندی ثابت، بیداری و احساس شادابی و خوابی باشد که تا حد زیادی یکپارچه است.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون