۶ نوشیدنی برای جبران کم خونی

۶ نوشیدنی برای جبران کم خونی
متخصصان توصیه کرده‌اند که اگر به دنبال راهی طبیعی برای پیشگیری از کمبود آهن در بدنتان هستید، استفاده از نوشیدنی‌های غنی از آهن می‌تواند یک راه حل مؤثر باشد.
کد خبر: ۹۱۷۲
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

زی‌سان: آهن یک ماده مغذی ضروری برای تولید گلبول‌های قرمز خون است که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می‌کنند و به گفته متخصصان، استفاده از نوشیدنی‌های غنی از آهن در رژیم غذایی می‌تواند یک راه حل مؤثر در جلوگیری از کمبود آهن و کم‌خونی باشد.

با خوردن این میوه‌ها و سبزیجات لاغر شوید

متخصصان توصیه کرده‌اند که اگر به دنبال راهی طبیعی برای افزایش سطح هموگلوبین خود و پیشگیری از کمبود آهن در بدنتان هستید، استفاده از نوشیدنی‌های غنی از آهن در رژیم غذایی می‌تواند یک راه حل مؤثر در این راه باشد.

آب چغندر منبع طبیعی آهن و سایر مواد مغذی ضروری مانند فولات، ویتامین C و پتاسیم است که باعث بهبود جریان خون و افزایش تولید گلبول‌های قرمز در آن می‌شود.

اسفناج منبع عالی آهن و سایر مواد مغذی ضروری مانند ویتامین A، ویتامین C و فولات است که نوشیدن اسموتی اسفناج راهی مطمئن برای تامین و تولید هموگلوبین و دیگر مواد مغذی مفید است.

فواید جادویی مصرف اسفناج در طول زمستان

آب انار سرشار از آهن و سایر مواد مغذی ضروری مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان است که در افزایش تولید گلبول‌های قرمز و بهبود جریان کلی خون بسیار موثر است.

میلک‌شیک خرما از دیگر نوشیدنی‌هایی است که به بهبود جریان کلی خون و افزایش تولید گلبول‌های قرمز آن کمک بزرگی می‌کند. خرما منبع غنی آهن، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری است.

آب هویج نیز از نوشیدنی‌هایی است که فواید آن مشابه میلک شیک خرماست. چراکه هویج منبع غنی آهن، ویتامین A و سایر مواد مغذی ضروری برای بدن است.

نوشیدن شیر دانه کنجد نیز می‌تواند به بهبود جریان کلی خون و افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون کمک کند. دانه‌های کنجد منبع غنی آهن، کلسیم و سایر مواد مغذی ضروری هستند.

نکته حایز اهمیت در مصرف این نوع نوشیدنی‌ها، علیرغم کمک شایانی که در افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون و بهبود جریان کلی خون می‌کنند، رعایت اعتدال در مصرف آنهاست. چراکه مصرف بیش از حد آهن می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند معده‌درد، یبوست و حالت تهوع شود.

 

منبع: عصر ایران

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون