۹ ویژگی افراد ضداجتماع را بشناسید تا بدانید چرا باید از این افراد دوری کنید

۹ ویژگی افراد ضداجتماع را بشناسید تا بدانید چرا باید از این افراد دوری کنید
در بسیاری از مواقع در کنترل خشم خود ناتوان بوده و دیگران آسیب جسمی و فیزیکی می‌رسانند. در زندگی مشترک نیز بار‌ها نسبت به برخورد فیزیکی با همسر خود اقدام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۶
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

زی‌سان: احتمالا افراد زیادی را می‌شناسید که زندگی‌ای مملو از اتفاقات ماجراجویانه و پر تنش دارند. دائما کار‌هایی انجام می‌دهند که غیرقانونی محسوب می‌شوند. رفتار‌های آن‌ها از نظر اکثریت جامعه غیرعادی و هنجارشکنانه محسوب می‌شود.

به گزارش «زی‌سان»، برخی افراد دائما زندگی‌ای همراه با حاشیه دارند. جامعه گریز نیستند، اما به شدت جامعه ستیز هستند. روانشناسان این گروه از افراد را به عنوان انسان‌های دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی یا «خطرناک» معرفی می‌کنند و به شدت توصیه می‌کنند که مراقب ارتباط گرفتن به ویژه رابطه عاطفی با این افراد باشید. برای شناخت این گروه خطرناک از انسان‌ها بررسی ۹ ویژگی زیر ضروری است.

9 ویژگی انسان‌های خطرناک که دوری از آن‌ها را ضروری می‌کند! // 9 ویژگی افراد فرد ضداجتماعی

با ویژگی های شخصیت ضد اجتماعی آشنا شوید

۱- در کار‌های غیرقانونی شرکت می‌کنند و احیانا سابقه بازداشت یا مشکلات قانونی را به دفعات دو یا چند باره دارند. 

۲- هیچ‌گونه اهمیتی برای سلامتی و رفاه دیگران قائل نیستند. این‌که آیا کار‌های آن‌ها برای دیگران آزاردهنده است یا خیر هیچ اهمیتی برایشان ندارد. در ساده‌ترین نمونه، ساعت ۱۲ شب که شاید بسیاری از همسایگان خواب باشند، داد می‌زنند یا صدای موسیقی (تلویزیون) را بلند می‌کنند. یا در همین زمان با ماشین خود بوق می‌زنند. 

۳- برای آن‌ها نقض قوانین اجتماعی امری عادی است. تصورشان این است که قانون برای همه لازم الاجرا است، جز خودشان. حتی ممکن است که آن‌ها قانون را چیزی احمقانه یا غیرضروری بدانند. شاید به صورت ناخودآگاه نیز در بسیاری مواقع جایگاهی فراقانونی برای خود در نظر بگیرند. به همین دلیل قوانینی خاص را برای خود وضع کنند.

۴- افرادی تکانشی هستند. بدین معنا که زود تحت تاثیر فضا قرار می‌گیرند و به کار‌هایی دست می‌زنند یا وارد محفل‌هایی می‌شوند که می‌تواند عواقب قانونی برای آن‌ها داشته باشد، اما در آن لحظه هیچ توجهی به تبعات اقدام غیرقانونی خود ندارند. 

+ بد نیست حالا که تا این‌جا آمده‎اید با ویژگی‌های افراد خودشیفته هم آشنا شوید.

۵- در زمینه شغلی نیز فاقد ثبات و شرافت لازم هستند. یا شغل مناسب پیدا نمی‌کنند یا اکثرا در حال تغییر شغل هستند. البته در محیط شغلی قانونی نیز چندان به وظایف خود پایبند نیستند. هم از نظر کاری و هم از نظر حفاظت از منابع مالی و فیزیکی محل کار، هیچ تعهدی در خود احساس نمی‌کنند. 

۶- از کار‌هایی که انجام می‌دهند به ندرت پشیمان می‌شوند و عذرخواهی کردن در کار آن‌ها نیست. نسبت به صدمه مالی و بدرفتاری‌هایی که به دیگران وارد می‌کنند، بی‌تفاوت هستند. یا در بهترین حالت عذر و بهانه می‌تراشند. 

۷- به خاطر منافع شخصی خود، به آسانی به دیگران دروغ می‌گویند یا آن‌ها را فریب می‌دهند. 

۸- در بسیاری از مواقع در کنترل خشم خود ناتوان بوده و دیگران آسیب جسمی و فیزیکی می‌رسانند. یا در شرایط زیادی دوست دارند به یک نفر صدمه جدی وارد کنند. در زندگی مشترک نیز بار‌ها نسبت به برخورد فیزیکی با همسر خود اقدام کرده‌اند. 

۹- به مصرف مواد مخدر، رفیق‌بازی، رانندگی خطرناک، قماربازی، رابطه نامشروع و داشتن شریک‌های جنسی متعدد علاقه دارند. 

+ پیشنهاد مطالعه:  چرا ازدواج با افراد شکاک خطرناک و به معنای خودکشی است؟  

9 ویژگی انسان‌های خطرناک که دوری از آن‌ها را ضروری می‌کند! // 9 ویژگی افراد فرد ضداجتماعی

به گزارش زی‌سان، به طور حتم اگر احساس می‌کنید بخشی بزرگ از این افکار و رفتار در شما یا دیگران وجود دارد، با اختلال شخصیت فرد ضداجتماعی مواجه هستید که اصطلاحا می‌توان عنوان فرد خطرناک را نیز بر شما اطلاق کرد. با توجه به تمامی این شاخص‌ها، الگوی رفتاری اصلی فرد ضداجتماعی بی‌حرمتی به افراد و نقض حقوق انسانی آن‌ها است. الگوی رفتاری مزبور از همان دوران کودکی در چنین افرادی شکل می‌گیرد و تا پایان بزرگ‌سالی در او دوام می‌یابد.

در مجموع فرد ضد اجتماعی، فردی فریب‌کار، سوءاستفاده‌گر، با ظاهری گول‌زننده، غیرقابل اعتماد، با توانایی قضاوت اندک و فاقد حس پشیمانی به خاطر رفتار‌هایی است که از سوی دیگران به عنوان رفتار‌هایی ضداخلاقی شناخته می‌شوند. 

اگر به مطالب حوزه روانشناسی علاقه دارید بد نیست درباره اختلال دوقطبی و گره خوردن آن با نام ونسان ون‌گوگ هم بیشتر بدانید.

۹ ویژگی افراد ضداجتماع را بشناسید تا بدانید چرا باید از این افراد دوری کنید

معنای اصطلاح ضداجتماعی این نیست که فرد مزبور از موقعیت‌های اجتماعی دوری می‌کند، بلکه به این معناست که هیچ احترامی برای افراد اجتماع قائل نیست و به راحتی قوانین اجتماعی را نقض می‌کند. آن‌ها دو قانون طلایی نانوشته در رفتارشان دارند: «کاری که دیگران می‌خواهند علیه تو انجام دهند، تو علیه آن‌ها انجام بده.» و دیگری این‌که «هر چه دلت خواست در مورد دیگران انجام بده.»

در ارتباط با این افراد بهتر است از آن‎ها دوری کنید و به جای نزدیکی به آن‎ها برای حل مشکل، آن‎‌ها را نزد متخصص بفرستید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون
دیدنی‌ها