نتیجه یک پژوهش: چای سیاه قند خون را تنظیم می‌کند

نتیجه یک پژوهش: چای سیاه قند خون را تنظیم می‌کند
نتایج یک پژوهش در چین نشان می‌دهد، نوشیدن چای در کاهش قند خون اثرگذار است، اما با این پیش شرط که مرزی مشخص برای مقدار و نوع نوشیدن وجود داشته باشد
کد خبر: ۸۸
|
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

زی‌سان: محققان دانشگاه "نانجینگ" مطالعاتی را درباره نوشیدن چای به ویژه چای سیاه انجام داده‌اند. نتایج ایت تحقیقات نشان می‌دهد این نوشیدنی پرطرفدار در سطح جهانی تاثیری مثبت برای روی ایجاد تعادل در قند خون دارد. چای سیاه در تولید انسولین به بدن یاری می‌رساند که هورمون اصلی مورد نیاز بدن برای تنظیم قند خون است.

به گزارش «زی‌سان»، در این مطالعه مشخص شده ۲۸ درصد افرادی که روزانه چای سیاه نوشیده‌اند، از سایر افراد بیشتر دفع ادرار داشته‌اند. همین امر موجب شده که مقدار بیشتر از گلوکز از بدن آن‌ها خارج شود.

مسئول این مطالعات می‌گوید: شرط اصلی تاثیر چای سیاه در تنظیم قند خون این است که هیچ‌گونه شکری در آن ریخته نشوند و به تنهای مصرف شود.

نتیجه یک پژوهش: چای سیاه قند خون را تنظیم می‌کند / بیماران دیابتی چای سیاه بیشتر مصرف کنند

همچنین، بر اساس مطالعات ارائه شدن از سوی جامعه دیابت آمریکا، علاوه بر نوشیدن چای، عدم مصرف غذا‌های ناسالم، فعالیت ورزشی مداوم و تنظیم زمان خواب، راه‌های موثر در عدم ابتلا به دیابت نوع دوم و تنظیم قند خون هستند.

بر اساس آمار‌های داخلی چین، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۴۱ میلیون نفر در این کشور به دیابت مبتلا بوده‌اند که در این بین دیابت نوع ۲ از نوع ۱ بیشتر بوده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون