چرا هروقت سردمان است بیشتر ادرار می‌کنیم؟

چرا هروقت سردمان است بیشتر ادرار می‌کنیم؟
آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا وقتی احساس سرما می‌کنید نیاز به ادرار کردن شدیدتر می‌شود؟ همه این‌ها به دلیل نحوه عملکرد مثانه و سیستم ادرار است. 
کد خبر: ۲۵۳۰
|
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

مثانه شما در قسمت پایین شکم قرار دارد و با حالب‌ها به کلیه‌ها متصل است. این اندام مانند یک بالون عمل می‌کند، زمانی که خالی می‌شود کوچک است. مثانه پُر، اما از ۵۰۰ میلی لیتر (۵ فنجان) تا حتی ۷۰۰ میلی لیتر در مردان ظرفیت دارد. هنگامی که مثانه منبسط می‌شود، اعصاب دیواره، سیگنالی به مغز شما ارسال می‌کند که زمان رفتن به دستشویی فرا رسیده است.

به لطف وجود مثانه، ما می‌توانیم ادرارمان را نگه داریم تا زمانی که به مکان مناسب برسیم. یک فرد سالم که به اندازه کافی آب می‌نوشد، حدود شش تا هشت بار در روز ادرار می‌کند. (نوشیدن ۲ لیتر آب در روز توصیه می‌شود.)

بیایید به سوالی درباره افزایش دفعات ادرار کردن در زمستان اساسی پاسخ دهیم.

همچنین شاید جالب باشد که بدانید چرا در زمستان چاق می‌شویم؟

چرا وقتی سردمان است بیشتر ادرار می‌کنیم؟

حتما شما هم این احساس را تجربه کرده‌اید که وقتی احساس سرما می‌کنید، نیاز به ادرار کردن افزایش می‌یابد. این یک واقعیت است که وقتی هوا سرد است بیشتر ادرار می‌کنیم.

یکی از دلایلی که بفهمیم چرا این اتفاق می‌افتد، پاسخ فیزیولوژیکی به نام «دیورز سرد» است. رگ‌های خونی شما منقبض می‌شوند، بنابراین خون می‌تواند به مناطقی در بدن شما جریان یابد تا آن اندام‌ها را گرم نگه دارد. با انجام این کار، فشار خون شما افزایش می‌یابد و مایع اضافی باید با ادرار کردن خارج شود؛ بنابراین اگر سعی می‌کنید گرم‌تر بمانید، مثانه خود را خالی کنید! وقتی پُر است، بدن شما از انرژی برای گرم نگه داشتن مایع داخل استفاده می‌کند. وقتی آن را تخلیه کردید، انرژی بدن برای گرم نگه داشتن بدن می‌تواند به سایر قسمت‌ها شما برود تا گرم بماند؛ بنابراین ادرار کردن به گرم ماندن کمک می‌کند.

پس یادتان نرود! حداقل دو لیتر آب بنوشید و در زمستان هرچه سریعتر خودتان را به یک سرویس بهداشتی برسانید تا بدنتان گرم شود!

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون