مردم سال آینده ۵۰ درصد بیشتر مالیات می‌دهند

مردم سال آینده ۵۰ درصد بیشتر مالیات می‌دهند
قسمت اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ منتشر شد که بر اساس اطلاعات موجود میزان درآمد‌های مالیاتی دولت ۴۹.۸ درصد افزایش یافته و به ۱۱۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۸۷۶
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

زی‌سان: قسمت اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ منتشر شد و درآمد‌های مالیاتی دولت برای سال آینده با افزایش ۴۹.۸ درصدی روبرو شده و به ۱۱۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.  

به گزارش زی‌سان، در لایحه بودجه همچنین نرخ دلار تسعیر بودجه ۳۱ هزار تومان اعلام شده و قیمت هر بشکه نفت صادراتی نیز ۶۵ یورو برآورد شده است. بر اساس این لایحه دولت می‌بایست سال آینده ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر کند. میزان گاز صادراتی دولت نیز ۱۱ میلیارد مترمکعب در سال به قیمت هر متر مکعب ۲۹ یورو خواهد بود. همچنین در این لایحه آمده که ارزش کل واردات سال آینده حدود ۵۵ میلیارد یورو و واردات کالا‌های اساسی و دارو نیز بیش از ۱۳ میلیارد یورو خواهد بود. 

دولت در لایحه بودجه ۱۱۲۲ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی برآورد کرده که حدود ۵۰ درصد بیشتر از درآمد مالیاتی امسال است. میزان درآمد امسال نسبت به سال گذشته نیز ۵۰ درصد افزایش یافته بود. به این ترتیب دولت در دو سال میزان درآمد‌های مالیاتی را ۱۰۰ درصد افزایش داده است.  

tags # اقتصاد
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون