فعال کارگری: برخی از کارگران شهرداری از فوق‌العاده حق جذب محروم مانده‌اند

فعال کارگری: برخی از کارگران شهرداری از فوق‌العاده حق جذب محروم مانده‌اند
یک فعال کارگری گفت: دولت در سال ۹۸ پرداخت فوق‌العاده جذب را برای تمام کارکنان شهرداری‌ها مصوب کرد، اما این مصوبه برای همه‌ی کارگران شهرداری اجرا نمی‌شود و صرفا برخی از شهرداری‌ها آن را برای کارگران خود اعمال کرده‌اند.
کد خبر: ۸۱۱۵
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

عبدالعظیم همایونی (رئیس شورای کارگری شهرداری زنجان) از عدمِ پرداختِ فوق‌العاده جذب به برخی از کارگران شهرداری خبر داد و گفت: دولت در سال ۹۸ پرداخت فوق‌العاده جذب را برای تمام کارکنان شهرداری‌ها مصوب کرد، اما این مصوبه برای همه‌ی کارگران شهرداری اجرا نمی‌شود و صرفا برخی از شهرداری‌ها آن را برای کارگران خود اعمال کرده‌اند.

وی گفت: اگر مصوبه، کشوری است چرا برای همه یکسان اجرا نمی‌شود؟ در مصوبه‌ی هیأت وزیران از لفظ کارکنان استفاده شده است و برای همین در برخی از شهرداری‌ها حق جذب را صرفا برای کارکنان رسمی اعمال کرده‌اند. در اعتراض به این وضع یکی از کارگران به دیوان شکایت کرده و دیوان رأی داده که حق جذب، مشمول تمام کارمندان رسمی، پیمانی، قراردادی و کارگری می‌شود.

این فعال کارگری افزود: با وجودِ این رأی همچنان برخی از کارگران شهرداری از فوق‌العاده حق جذب محروم مانده‌اند. این در حالی است که طبق مصوبه‌ی دیوان، چون رأی مربوط به موضوع مشخص و یکسانی است و وحدت موضوع وجود دارد، باید برای تمام کارگران اعمال شود و نیاز نیست هر کارگر به صورتِ جداگانه در دیوان طرح دعوی کند.

همایونی بیان کرد: یک کارگرِ شهرداری چقدر حقوق می‌گیرد که برای گرفتنِ بخشی از این حقوق، باید به دیوان شکایت کند و ماه‌ها صبر کند که دیوان رأی صادر کند. وقتی هم رأی مصوب هیأت وزیران وجود دارد و هم رأی دیوان عدالت ادرای درموردِ موضوع مشخص چه نیازی به مراجعه‌ی تک تکِ کارگران برای طرح شکایت وجود دارد، چرا باید در پرداختِ این حق تعلل کرد؟

منبع: ایلنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون