شاید هرکس دیگری جز قریشی بود بعد از این نقش مهم و جایگاهی که به بدست آورده بود به یکی از بازیگران موفق سینما تبدیل میشد، اما قریشی مسیر دیگری را در پیش گرفت. او بعد از «دلنوازان» بهدلایلی اجازه ادامه همکاری با سریالهای تلویزیونی را بهدست نیاورد و خیلی زود راهش را به سمت سینمای بازاری و تلهفیلمهای شبکه خانگی کج کرد، بنحوییکه خیلی زود به سمبل سینمای بدنه بازاری تبدیل شد.
سحر قریشی یکی از پدیدههای سینمای ایران بود. او با وجود شهرت بسیار زیادی که داشت ترجیح داد بازیگر آثار گیشهای باقی بماند و نهایتا همین جایگاه را هم از دست بدهد. سحر قریشی پس از «دلنوازان» درحالیکه در اوج شهرت قرار گرفته بود در فیلم «لجولجبازی» بازی کرد. این فیلم اولین اثر کارنامه سینمایی او محسوب میشد، اما حتی در حد فیلمهای دعوای زن و شوهری هم موفقیتی نداشت. درواقع میتوان گفت نقطه شروع فعالیتش در سینما، یک اثر کاملا تجاری بود. بعد از آن با فیلم «ساعت شلوغی» روی پرده رفت که هیچ آوردهای برایش نداشت و حتی فروش خوبی هم در گیشه نکرد.
۱۳۹۱ | قریشی سال ۱۳۹۱ هم کارنامه موفقی نداشت. در فیلم ضعیف «دوباره باهم» به میدان آمد و بعد از آن در «همه چی آرومه» مجددا شکست را تجربه کرد. تنها نقطه مهم کارنامهاش در این سال بازی در «گشت ارشاد» سعید سهیلی بود؛ فیلمی که اتفاقا در آن نقش مهمی هم نداشت و زیر سایه حمید فرخنژاد و پولاد کیمیایی قرار گرفته بود. با این حال میتوان آن را تجربه مهمی در کارنامهاش نامید.
۱۳۹۲ | سال ۱۳۹۲ با فیلم «اکباتان» تا حدودی مورد توجه قرار گرفت؛ فیلمی که خیلیها آن را مهمترین اثر سحر قریشی نامیدند و منتقدان هم دربارهاش نوشتند. با این حال «اکباتان» فیلم پرفروشی نبود. قریشی در این سال فیلم «نازنین» را هم داشت؛ فیلمی که در گیشه موفقیتی نسبی به دست آورد. در این سال قریشی در فیلم «زن، مرد، زندگی» هم بازی کرد، اما آن هم جزو آثار موفق سینما نبود.
۱۳۹۳ | در سال ۱۳۹۳ پنج فیلم بازی کرد. «آنچه مردان درباره زنان نمیدانند»، «شانس، عشق، تصادف»، «دربست آزادی»، «پنج ستاره» و «روزگاری عشق و خیانت». از این بین فقط «پنج ستاره» اثر موفقی بود و توانست در کارنامه قریشی جایی به خود اختصاص دهد. «دربست آزادی» و «روزگاری عشق و خیانت» با اینکه جز سینمای تجاری و بازاری نبودند، اما نتوانستند رضایت مخاطبان را به دست بیاورند. «آنچه مردان درباره زنان نمیدانند» و «شانس، عشق، تصادف» هم تکلیفشان کاملا مشخص بود، هر دو در رده همان فیلمهای بدن و بازاری قرار میگرفتند.
۱۳۹۴ | قریشی در سال ۱۳۹۴ در چهار فیلم «شیفت شب»، «آتیشبازی»، «دریا کنار» و «دو دوست» مقابل دوربین رفت. از این بین فیلم «شیفت شب» اثر قابل قبولی بود که در آن نقش خاصی نداشت و «آتیشبازی» هم یک کمدی معمولی بود که در آن نقشی حاشیهای داشت چراکه الناز شاکردوست و امین حیایی کاراکترهای اصلی آن بودند. دو فیلم «دریا کنار» و «دو دوست» هم به مانند دیگر آثار بازاری کارنامه قریشی هیچ حرفی برای گفتن نداشتند.
۱۳۹۵ | سال ۱۳۹۵ پای سحر قریشی به پروژه مسعود دهنمکی باز شد. با اینکه «رسوایی» درقسمت یک اثر به نسبت قابلقبولی به حساب میآید در قسمت دوم افت شدیدی کرد و حضور قریشی موفقیتی برای آن نداشت. دو فیلم دیگر قریشیی در این سال «آبنباتچوبی» و «آسوپاس» بود. اولی فیلمی دمدستی با سوژهای تکراری بود و «آسوپاس» هم یک کمدی بسیار سطحی و ضعیف که صرفا برای گیشه ساخته شده بود. در مقایسه میتوان گفت «رسوایی ۲» بهترین جایگاه را بین فیلمهای این سالش داشت.
سالهای پایانی | در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ هفت فیلم با بازی سحر قریشی اکران شد. «پا تو کفش من نکن»، «عشقولانس»، «کارگر ساده نیازمندیم»، «خالتور»، «من و شارمین» و «ثبت با سند برابر است». از این جمع، پنج فیلم بازاری هستند و ساختاری بسیار ضعیف دارند. فقط فیلم «کارگر ساده نیازمندیم» اثر قابل توجهی بود که قریشی هم در آن نقشی متفاوت به عهده گرفته بود و از شمایل همیشگی فاصله داشت. او نقش زنی از طبقه پایین جامعه را بازی میکرد که به ازدواج دوم مردی متمول درمیآمد. آخرین حضورهای قریشی در سینما هم آثار درخوری نبودند. «نارگیل ۲»، «تکخال»، «زنها فرشتهاند ۲» و «بانکزدهها» آخرین تلاشهای او در سینمای ایران بودند.
شبکه خانگی | قریشی در همه این سالها در شبکه خانگی هم حضوری فعال داشت و در تعدادی زیادی از تلهفیلمهای تولید شده این شبکه بازی کرد، فیلمهایی، چون «شیریا خط»، «سیسلیها»، «رجب آرتیست میشود» و… که از نام آنها میتوان متوجه شد که چه کیفیتی داشتند. «رقص روی شیشه» و «نیسان آبی» هم از جمله سریالهای خانگی سحر قریشی بودند، او در زمان تولید نیسان آبی و زمانیکه گروه برای ضبط سکانسهای ترکیه به این کشور سفر کردند، دیگر به ایران بازنگشت.
منبع: فیلم نیوز