اعجوبه ۸ ساله با شکست‌دادن استاد بزرگ شطرنج تاریخ‌ساز شد

اعجوبه ۸ ساله با شکست‌دادن استاد بزرگ شطرنج تاریخ‌ساز شد
پسر ۸ ساله، جوان‌‍ترین بازیکنی شد که در طول مسابقات کلاسیک یک استاد بزرگ شطرنج را شکست داد.
کد خبر: ۷۹۹۹
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

زی‌سان: پسری به نامِ «آشوات کاوشیک» “Ashwath Kaushik” با هشت‌سال و شش‌ماه و ۱۱ روز، با تبدیل شدن به جوان‌ترین بازیکنی که توانسته است یک استاد بزرگ شطرنج را در مسابقات کلاسیک شکست دهد، رکوردی تاریخی را ثبت کرد.

به گزارش زی‌سان و قل از CNN، این جوان که در سنگاپور زندگی می‌کند، پس از شکست دادن یاک‌استوپای ۳۷ ساله لهستانی در دور چهارم مسابقات آزاد در سوئیس به این موفقیت دست یافت.

رکورد قبلی نیز ماه گذشته توسط لئونید ایوانوویچ هشت ساله ثبت شد، که اولین بازیکن زیر ۹ سال بود که یک استاد بزرگ را در یک بازی کلاسیک شکست داد. اما آشوات ۵ ماه از بازیکن صرب کوچک‌تر است.

کاوشیک پس از شکست دادن استاد بزرگ شطرنج گفت: «این واقعا هیجان‌انگیز و شگفت‌انگیز بود. به بازی خود و نحوه بازی‌ام می‌بالم.»

اعجوبه ۸ ساله با شکست‌دادن استاد بزرگ شطرنج تاریخ‌ساز شد

آشوات که در سال ۲۰۱۵ در هند متولد شد، پس از برنده شدن در تعدادی از مسابقات جوانان در سراسر جهان، نامی برای خودش دست و پا کرد. به ویژه مقام «قهرمان‌شدن سریع زیر ۸ سال جهان» را در سال ۲۰۲۲ به دست آورد.

آشوات توجه برخی از بزرگترین نام‌های جهان شطرنج را به خود جلب کرده است. پدر آشوات در مصاحبه گفت نه او و نه همسرش سابقه بازی شطرنج را ندارند و دیدن پسرش که به گفته او حدود هفت ساعت در روز تمرین می‌کند و تبدیل به چنین بازیکن با استعدادی می‌شود شگفت‌آور بود.

tags # شطرنج
سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون