آخرین وضعیت داوطلبان انتخابات مجلس و خبرگان رهبری حوزه تهران

آخرین وضعیت داوطلبان انتخابات مجلس و خبرگان رهبری حوزه تهران
دیروز روز نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان در انتخابات مجلس بود و طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان امروز تعداد نه‌هایی امار تایید صلاحیت شدگان را اعلام کرد.
کد خبر: ۷۸۱۴
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

زی‌سان: هادی طحان نظیف با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: پس از سه ماه مهلت بررسی هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان، امروز فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و بر اساس نتایج نهایی، بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ داوطلب، تأیید صلاحیت شدند که به معنای تأیید صلاحیت حدود ۷۵ درصد داوطلبان است. 

به گزارش زی‌سان، سخنگوی شورای نگهبان دیشب در گفتگوی خود در بخش خبری ۲۱ سیما گفت: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مراحل مختلفی اعم از هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان پیش‌بینی کرده است. شورای نگهبان مرجع نهایی و قطعی برای اعلام بررسی صلاحیت‌هاست. این اعلام نهایی می‌باشد و ان‌شاالله تغییری نخواهد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان این موضوع را هم بیان کرد که اسامی تاییدصلاحیت‌شده‌های جدید پایان دیشب به وزارت کشور اعلام شده و این وزارتخانه فردا به اطلاع داوطلبان خواهد رساند. وی گفت که بر اساس قانون انتخابات از روز‌های آینده تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی آغاز خواهد شد. طحان‌نظیف افزود: پس از اعلام وزارت کشور، نامزد‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه «داوطلب» نمایندگان خود را برای حضور در شعب اخذ رای معرفی کنند. 

کاندیدا‌های مجلس و خبرگان رهبری حوزه تهران 

در تاریخ ۲۱ بهمن ماه بود که فرماندار تهران آخرین وضعیت داوطلبان حوزه انتخابیه تهران را اعلام کرد. طبق گفته وی در پی اتمام مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛ شورای محترم نگهبان طی ۵ مرحله اسامی تأیید صلاحیت شدگان را ابلاغ که در مجموع تعداد ۳۵۳۵ نفر در حوزه انتخابیه تهران تأیید صلاحیت شدند. وی افزود: از مجموع ۵۵۹۲ نفر داوطلب ثبت نام شده در این حوزه انتخابیه، ۵۷۸ نفر عدم تأیید و صلاحیت ۱۰۱۱ نفر نیز برای داوطلبی نمایندگی مجلس احراز نشده است. فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران اضافه کرد: با اعلام اسامی نهایی افراد تأیید صلاحیت‌شده، شرایط رقابت برای همه اقشار و گروه‌های سیاسی در این حوزه انتخابیه فراهم شده و پیش‌بینی می‌گردد تا شاهد انتخاباتی با رقابت بالا در اسفند ماه سال جاری باشیم.

همچنین در طبق اعلام رئیس ستاد انتخابات تهران از مجموع ۱۰۷ نفر ثبت نام کننده، صلاحیت ۲۶ نفر نیز برای انتخابات خبرگان رهبری تأیید شده است. جوهری با بیان اینکه صلاحیت ۴۹ نفر از ثبت نام کنندگان تأیید نشده است، گفت: ۳۰ نفر از افراد ثبت نام شده از ادامه مسیر و حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران منصرف شده اند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون