فوت و فن نوبت گرفتن از بیمارستان؛ چگونه از بیمارستان‌های تامین اجتماعی تهران نوبت بگیریم؟

فوت و فن نوبت گرفتن از بیمارستان؛ چگونه از بیمارستان‌های تامین اجتماعی تهران نوبت بگیریم؟
گرفتن نوبت از بیمارستان‌های تامین اجتماعی برای اکثر بیمه شد‌گان یک دغدغه بزرگ است که در بسیار ازاوقات از طریق اینترنت و تلفن هم مقدور نمی‌شود، اما رفع این مشکل بزرگ راه‌حل دیگری نیز وجود دارد
کد خبر: ۷۸
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

چگونه از بیمارستان‌های تامین اجتماعی تهران نوبت بگیریم؟ اکثر افرادی که بیمه تامین اجتماعی یا بازنشسته تامین اجتماعی هستند، نسبت به استفاده از مزایای بیمه خود در مراکز درمانی وابسته به این سازمان رغبت دارند. این‌که بیمه‌شدگان پس از سال‌ها پرداخت هزینه بیمه بتوانند از خدمات رایگان مراکز درمانی بهره بگیرند سال‌ها هزینه بیمه تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند.

به گزارش «زی‌سان»، شاید خیلی از شما‌ها خواسته باشید از یکی از بیمارستان وابسته به سازمان تامین اجتماعی برای رسیدگی به کار‌های درمانی خود نوبت بگیرد. در بدو تصمیم گرفتن برای اخذ نوبت ماجرا بسیار ساده به نظر می‌رسد. شما دو راه پیش رو دارید؛ یا از طریق سامانه نوبت‌دهی اینترنتی و یا از طریق تلفنی باید برای گرفتن نوبت اقدام کنید، اما لحظه تلاش برای گرفتن و پذیرش از این دو طریق آغاز یک دردسر و ماجرای پیچیده است.

 

وقتی گرفتن نوبت اینترنتی ممکن نیست!

در اکثریت مواقع با مراجعه به سایت برای گرفتن نوبت اینترنتی با این پیام مواجه می‌شود: «متاسفانه برای پزشک یا تخصص مورد نظر شما زمان خالی وجود ندارد.» یا نه در برخی شرایط معدود اگر نوبتی هم وجود داشته باشد، زمان بسیار دوری است. برای نمونه شما اگر در ۱۵ آبان برای گرفتن نویت اقدام می‌کنید، اولین نوبت خالی را ۱۸ دی ماه تعیین می‌کند. 

هفت خان گرفتن نوبت تلفنی

دشواری‌های نوبت گرفتن اینترنتی موجب می‌شود که بسیاری عطای اخذ نوبت از طریق سامانه را به لقایش ببخشند و دست به تلفن شوند. سامانه تلفنی گویا پاسخ می‌دهد که البته این یکی نیز در بسیاری از مواقع بدون نتیجه باقی می‌ماند. بعد از دردسر‌های معرفی بخش‌ها و کلینیک‌های بیمارستان، به خان انتخاب پزشک می‌رسیم؛ بعد از تایید پزشک، به خان تاریخ (روز) اخذ نوبت می‌رسیم. ناامید کننده‌ترین بخش ماجرا نیز این است که پس از انتخاب روز به ما این پاسخ داده می‌شود. متاسفانه در تاریخ و روز انتخابی نوبت خالی‌ای وجود ندارد. حتی باتکرار روند قبلی تمامی روز‌ها را نیز امتحان می‌کنیم، اما یا سقف نوبت پزشک پر شده یا همچنان نوبت خالی وجود ندارد. 

چگونه از بیمارستان‌های تامین اجتماعی تهران نوبت بگیریم؟ /// فوت و فن‌های گرفتن نویت از بیمارستان‌های تامین اجتماعی

راه‌حل رهایی از محدودیت‌های نوبت گرفتن اینترنتی و تلفنی بیمارستان های تامین اجتماعی

تا حالا مشخص شد که بر خلاف تصورات ابتدایی گرفتن نوبت در بیمارستان‌های تامین اجتماعی به ویژه در تخصص‌های پر طرفدار همچون حرکت سینه‌خیز در یک مسابقه دو سرعت است. یعنی به درمان و مراجعه سریع به پزشک نیاز داریم، اما در پذیرش عملا به در بسته می‌خوریم. اکثر افراد یا از مراجعه به بیمارستان تامین اجتماعی و درمان رایگان ناامید می‌شوند یا با بالا بردن کاسه صبر خود مراجعه زمان‌بر و دشوار را بر می‌گزیند. 

آن‌چه که می‌خواهیم به شما بگوییم این است که در صورت خوردن به در بسته در گرفتن نوبت از بیمارستان‌های تامین اجتماعی راه یا راه‌های دیگری هم وجود دارد که در صورت نیاز اضطراری می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. این راه چیزی نیست جز گرفتن پذیرش با «معرفی نامه» که آن‌هم با دو روش مقدور است.

نحوه نوبت گرفتن از بیمارستان تامین اجتماعی

نخست: راه‌حل جذاب و بدون هزینه‌ترین روش ممکن این است که به درمانگاه‌های محلی وابسته به تامین اجتماعی مراجعه نماییم. این درمانگاه‌ها که غالبا چندان گرفتن نوبت اورژانس در آن‌ها دشوار نیست، شما را با پزشک عمومی مواجه می‌کند. پس از تشریح مساله می‌توان از پزشک برای گرفتن پذیرش جهت ادامه درمان در یک بیمارستان تامین اجتماعی درخواست صدور معرفی‌نامه کرد. درخواستی قانونی که می‌تواند دردسر‌های هفت خان گرفتن نوبت اینترنتی و تلفنی را پایان دهد.

چگونه از بیمارستان‌های تامین اجتماعی تهران نوبت بگیریم؟ /// فوت و فن‌های گرفتن نویت از بیمارستان‌های تامین اجتماعی

دوم؛ دومین راهکار برای سوال چگونه از تامین اجتماعی نوبت بگیریم، مراجعه به مطب پزشکان متخصص به صورت آزاد است. با توجه به زمینه خاص بیماری، پزشک متخصص یا فوق تخصص خود را برگزینید. بعد از مراجعه می‌توان به پزشک بیماری خود را شرح و از او درخواست صدور معرفی‌نامه برای ادامه درمان در بیمارستان‌های تامین اجتماعی داشت. در گرفتن معرفی‌نامه باید هشیار بود که نام بیمارستان دقیق ثبت شود. برای نمونه درج شود، خانم / آقای.... جهت پی‌گیری درمان در زمینه..... به بیمارستان میلاد تهران معرفی می‌گردد. البته این معرفی‌نامه باید با مهرو امضای پزشک متخصص همراه باشد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون