به آذر رسیدیم و مدارسی که همچنان معلم‌ ندارند!

به آذر رسیدیم و مدارسی که همچنان معلم‌ ندارند!
با گذشت ۲ ماه از سال تحصیلی جدید، اما سه مدرسه در شهرستان ریگان همچنان معلم ندارند. شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که به‌دلیل پراکندگی و وسعت زیاد تعدادی از روستا‌های شهرستان در مناطق عشایری و صعب العبور قرار دارند.
کد خبر: ۷۱۴
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

زی‌سان: با گذشت ۲ ماه از سال تحصیلی جدید، اما سه مدرسه در شهرستان ریگان همچنان معلم ندارند.

شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که به‌دلیل پراکندگی و وسعت زیاد تعدادی از روستا‌های شهرستان در مناطق عشایری و صعب العبور قرار دارند.

قرار گرفتن روستا‌های شهرستان در مناطق صعب‌العبور موجب شده است که اهالی این منطقه از امکانات اولیه همانند تحصیل دانش‌آموزان بی‌بهره باشند.

بیش از ۵۰ دانش‌آموز عشایری شهرستان ریگان در روستا‌های نایی، پدوک و کشنل دو ماه است که معلم ندارند. دانش‌آموزان با استعدادی که این روز‌ها منتظر معلمانی هستند تا استعداد‌های آن‌ها را شکوفا کنند.

تعدادی از والدین اظهار کردند: استان اعلام می‌کند ما معلمان ریگان را تامین کردیم، اما مشکلات ایجاد شده در سطح شهرستان در زمینه تقسیم نیرو‌ها موجب شده است تا این مناطق با کمبود معلم مواجه شوند.

جهاندوز سابکی یکی از والدین می‌گوید: آیا فرزند ما با فرزند مسؤولان فرق دارد که فرزندان آنان درس بخوانند و فرزند ما بیسواد بماند.

نگذارید فرزندان ما به درد ما مبتلا شوند

وی افزود: درد بیسوادی بد دردی است و ما آن را کشیده‌ایم، متأسفانه با این وضع فرزندان ما هم دارند به درد ما مبتلا می‌شوند.

مریم سابکی نیز افزود: دوماه از سال تحصیلی جدید می‌گذرد، اما بچه‌های ما بی‌معلمند، محرومیت ما را مسؤولان آموزش‌وپرورش دو چندان نکنند.

ما معلم می‌خواهیم

رضا سابکی که دانش‌آموزان کلاس اول است نیز گفت: خیلی علاقه به درس خواندن دارم، اما متاسفانه تا کنون برای ما معلم نیامده است.

مصطفی هاشم‌زهی دانش‌آموز پدوکی نیز گفت: ما معلم می‌خواهیم.

یکی دیگر از والدین گفت: کلاس‌های درس این مدارس به‌جای آموزش سواد، به محلی برای خشک کردن چای ترش تبدیل شده است!

امیدواریم صدای این مردم به گوش مسؤولان برسد و نسبت به تأمین معلم برای این دانش‌آموزان اقدام کنند.

 

منبع: فارس

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: