پیش‌بینی هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید چقدر احتمال وقوع دارد؟

پیش‌بینی هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید چقدر احتمال وقوع دارد؟
هواشناسی سامانه بازششی جدیدی را برای اکثر نقاط ایران پیش‌بینی کرده است. آیا تهران نیز باران خواهد آمد؟
کد خبر: ۶۷۸۷
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

به نظر می‌رسد هواشناسی سامانه بارشی جدیدی را پیش‌بینی می‌کند. نه تنها به گفته سازمان هواشناسی از اواخر وقت چهارشنبه (۲۵ بهمن ماه) نقاط مختلفی از ایران در بر خواهد گرفت، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران نیز مخاطرات وضع هوا، از وقوع رگبار و رعد و برق در جنوب کشور و ایران خبر داده است.

زی‌سان: امروز ۲۳ بهمن ماه در جنوب استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در برخی نقاط تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بقیه نقاط کشور تا روز چهارشنبه شرایط جوی آرامی را تجربه می‌کنند، اما از اواخر وقت چهارشنبه، ۲۵ بهمن ماه، سامانه بارشی از شمال غرب کشور وارد خواهد شد و مناطق شمال‌غربی و غربی کشور شاهد بارندگی خواهند بود.

به گفته رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور، پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه، ضمن تشدید بارش‌ها در غرب، سامانه بارشی با حرکت به سمت شرق، جنوب غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. درنتیجه روز جمعه ۲۷ بهمن ماه، بارش در نیمه غربی سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق ادامه خواهد داشت.

به دلیل تغییرات آب‌وهوایی، تنگه هرمز و دریای عمان نیز در دو روز آینده مواج است.

شهرکرد نیز سه‌شنبه و چهارشنبه با کمینه ۹- و ۸- درجه سانتیگراد سردترین جای کشور و اهواز با دمای ۲۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد، گرمترین مرکز استان‌ها هستند.

پیش‌بینی هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید تهران چیست؟

طبق پیش‌بینی‎ها، آسمان تهران از روز سه‌شنبه قسمتی ابری، بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی، به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد. چهارشنبه نیز تهران قسمتی ابری تا نیمه ابری خواهد بود.

پیش‌بینی هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید چقدر احتمال وقوع دارد؟

به نظر می‌رسد آسمان تهران برای پنجشنبه و جمعه بارانی باشد. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی در روز پنجشنبه (۲۶ بهمن ماه) افزایش ابر وزش باد بارش باران و در ارتفاعات گاهی بارش برف پیش بینی می‌شود. همچنین روز جمعه (۲۷ بهمن ماه) کاهش محسوس دما در سطح استان مورد انتظار است.

به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های همدیدی برای سه‌شنبه ۲۳ بهمن‌ماه، تا روز چهارشنبه (۲۵ بهمن ماه) آسمان استان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. همچنین طی این مدت به تدریج به‌دلیل استقرار جوی پایدار در مناطق پرتردد و صنعتی انباشت تدریجی آلاینده‌ها و در بعضی ساعات کاهش کیفیت هوا و غبار محلی مورد انتظار می‌باشد.

همچنین برای امروز تا روز چهارشنبه روند افزایش نسبی دما و روز جمعه (۲۷ بهمن ماه) کاهش محسوس دما در سطح استان مورد انتظار است.

برای روز پنجشنبه (۲۶ بهمن ماه) با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و در ارتفاعات گاهی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون